Canal Digital og innbygget DVB-S mottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og innbygget DVB-S mottaker

Jeg har en TV med to innebyggde DVB-S HD mottaker. Ved hjelp av en CAM kan jeg benytte Canal Digital sitt kanalkort direkte i TV'en og slipper dermed unna med en boks og fjernkontroll mindre i stua.

Eneste problem er at alle HD-kanalene får svart skjerm. Jeg har kjøpt satelittpakke med rimeligste mottaker siden jeg ikke skal bruke den like vel. Men kanaler som TVnorge HD, Discovery HD etc skal vel være tilgjengelig i kanalpakken uansett hvilken mottaker en har? Må HD-kanalene aktiveres på noen måte. F. eks. i en HD-mottaker fra CD?

Bruker forøvrig en T-Rex CAM.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersjo
    Jeg har en TV med to innebyggde DVB-S HD mottaker. Ved hjelp av en CAM kan jeg benytte Canal Digital sitt kanalkort direkte i TV'en og slipper dermed unna med en boks og fjernkontroll mindre i stua.

Eneste problem er at alle HD-kanalene får svart skjerm. Jeg har kjøpt satelittpakke med rimeligste mottaker siden jeg ikke skal bruke den like vel. Men kanaler som TVnorge HD, Discovery HD etc skal vel være tilgjengelig i kanalpakken uansett hvilken mottaker en har? Må HD-kanalene aktiveres på noen måte. F. eks. i en HD-mottaker fra CD?

Bruker forøvrig en T-Rex CAM.
    HD kanalene sendes med DVB-S2 modulering og ikke i DVB-S. Antar likevel at TV'n din støtter DVB-S2 hvis du finner kanalene i kanallista.

Den aktuelle CAM'en du benytter kan ha problemer med den høye bitraten på HD transpondere (mener å ha lest at denne typen CAM også har en hardware feil). En vanlig Conax SCM CAM v4.00 har nok større sannsynlighet for å fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    HD kanalene sendes med DVB-S2 modulering og ikke i DVB-S. Antar likevel at TV'n din støtter DVB-S2 hvis du finner kanalene i kanallista.

Den aktuelle CAM'en du benytter kan ha problemer med den høye bitraten på HD transpondere (mener å ha lest at denne typen CAM også har en hardware feil). En vanlig Conax SCM CAM v4.00 har nok større sannsynlighet for å fungere.
    Har du noen konkrete forslag til cam? Fant noen alternativer ved et raskt søk på nett.

Conax CI Modul -Cam for Canal Digital | FINN torget
    Komplett.no - Dilog Conax CAM,
    CAMMER
    CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM / MULTICOM

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersjo
    Jeg ville forsøkt en orginal Conax SCM CAM.
    Det finnes en på Velkommen til TVECO Nettbutikk! under satellitt mottagere.
    Du har selvfølgelig ingen garanti for at den
    CAM'en fungerer heller så du må muligens benytte prøv og feil metoden til du finner en som fungerer.

Slik jeg forstår deg så finner du HD kanalene i kanallista på TV'n din ? Hvis du ikke gjør det så er det TV'n som er problemet. Forsøk da å søke kanaler uten CAM plassert i TV'n. Hvis du fremdeles ikke får HD kanalene i kanallista så er det software feil (eller manglende DVB-S2 støtte) i TV'n din.

Hvilken TV er det du benytter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg ville forsøkt en orginal Conax SCM CAM.
    Det finnes en på Velkommen til TVECO Nettbutikk! under satellitt mottagere.
    Du har selvfølgelig ingen garanti for at den
    CAM'en fungerer heller så du må muligens benytte prøv og feil metoden til du finner en som fungerer.

Slik jeg forstår deg så finner du HD kanalene i kanallista på TV'n din ? Hvis du ikke gjør det så er det TV'n som er problemet. Forsøk da å søke kanaler uten CAM plassert i TV'n. Hvis du fremdeles ikke får HD kanalene i kanallista så er det software feil (eller manglende DVB-S2 støtte) i TV'n din.

Hvilken TV er det du benytter ?
    Jeg får opp HD-kanalene i kanallisten og programmene i EPG menyen. Problemet er at jeg ikke får noe bilde på HD-kanalene. Har fått bekreftet at TV'en støttet DVB-S2.

Har vært i kontakt med en som har lik TV og som tar inn Canal Digital sine HD-kanaler. Han benytter Conax Cam modul versjon 5.0. Jeg skal prøve meg med en annen cam og se hvordan det går da.

Jeg har en Loewe Compose 40".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

På julaften fikk jeg endelig den nye cam'en som du anbefalte. Og dermed fungerte alle kanalene. Også HD-kanalene.

Takk for alle svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •