Hjelp! ! ! Du kan hjelpe!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp! ! ! Du kan hjelpe!

Hei alle kloke hoder!

CANAL DIGITAL BLOKKERING/SPERRING
    Vår lille familie har forhørt oss i vanlige butikker med ``vanlige`` service ansatte, noe som ikke har fungert Vi blir møtt med fordi vi har vårt ønske om å bare ha noen få kanaler. Diskusjonen som har vært i media i det siste om å få velge kanaler ble ikke godt motatt av ``sjefen``, selv om vi brukere har dette ønsket....

Noen som kan hjelpe oss her?

Altså, noen som vet.... når du har Canal Digital familie pakken,, og ønsker å blokkere eks tv3, blir skjermen vist som helt svart, eller bare en svart firkant i selve skjermen (men det vises rundt). Det samme med evnt nrk osv. Ved blokkere mener jeg den muligheten som finnes til å sperre osv. Har du Canal Digital, kunne du ha prøvd dette hos deg selv og sagt i fra til meg om det var mulig å sperre/blokkere nrk osv, og hvordan det ser ut?

NILSEAT NILESAT NILESAT

En annen ting, vi ønsker oss NILSAT, KUN nilesat, ikke hotbird eller andre kanaler satelitter ved siden av. Hvordan trår vi frem? VET det er nesten :? :cry: umulig.... Men, pliz noen her som vet hvordan? Hv:cry: a kjøper vi. Har hørt at vi må ha minst 1 meter parabol, og så da? Noe mer? vi er HELT blanke på dette området8)

HJELP HJELP HJELP

Vi har lett i over 1 år, og.... Endelig fant jeg denne siden, kanskje noen her kan hjelpe?? DESPERAT!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Hilsen BLANK parabol familie

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ønsker å "blokkere" en kanal på en posisjon er det da bare å slette kanalen fra kanallisten i mottageren å si høgt og tydelig til alle i familien at ingen har lov til å kjøre kanalsøk på den posisjonen .

Så om man har lett etter en løsning på dette problemet i ett år har man nok brukt litt for mange kalorier .

Når det gjelder Nilesat på 7 west så tror jeg nok ikke en parabol på 1 meter er nok men om noen på sørlandet med større parabolantenner våkner opp og du hadde sagt hvilke kanaler på Nilesat du ønsket deg så hadde man visst om den kanalen lå på Widebeam så hadde du nok fått ett bedre svar .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk KONGE§

Hei,

mmmm.... Ok, så når jeg får Canal Digital pakken, så søker jeg selv opp hvilket kanaler jeg ønsker, og de kanalene jeg ikke ønsker søker jeg ikke opp? Som manuelt kabel tv? Eller sletter de jeg ikke vil ha ? det er jo flott. Er du sikker? Fordi Canal Digital sa nei

Jeg trodde alle kom opp som automatisk, som det har blitt fortalt ved service senteret... Og kan jeg blokkere som eks tv3 ? de vanlige kanalene om jeg ønsker? Lei fora lle spørsmålene.... Og har du canal digital? Npr du da blokkerer, blir skjerme svart, eller... den er der, men du må bare ikke ta på den kanalen?

Sååå... Nilesat = umulig? Skjønte ikke.
    Bor på østlandet, Sarpsborg

Mvh BLANK parabol familie....

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du fikk Canal Digital Tuneren så var det vel bare å plugge kontaktene inn på tuneren å slår på den. Det kaller man Forhandsinnstilling fra produsenten. Men du kan slette det kanaler som du ikke ønsker , men om du sletter det betyr det ikke at du ikke må betale for det, for det må du nok. Så om du ikke er intr i Canal Digital si det opp , kjøp deg e egen Satellite Tuner ring til Tv mann å fortell han ka du ønsker, hvilken Satellite du ønsker.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvilken satelittmottager du bruker eller har planer om å skaffe men som Michael sier så sletter man bare de kanaler man ikke ønsker skal være fremme i kanallisten .

Søke de inn må du nok så noen må fysisk se kanalene en liten stund til man får slette de fra listen og dette må gjøres for hver gang man eventuelt søker etter kanaler om det er fra en enkelt posisjon eller fra flere posisjoner og slikt har det alltid vert siden mottagerene automatisk søker etter kanaler selv . Nå vet jeg ikke hvordan CD sine egne mottagere er men å slette kanaler må vel gå godt .

Jeg skjønner desverre ikke hva du mener med å blokkere kanaler ... og ikke har du sagt hvilken kanal eller kanaler du ønsker fra Nilesat heller så din signatur har nok endel sannhet i seg .

For at man skal få hjelp på forum må man desverre si litt hvorfor man ønsker hva man ønsker og jeg ser du heviser til TV3 hele tiden . Jo det er djevelens kanal ... ironisk ment fra min side men vi har altså prøvet vårt beste å forklare dette med å slette kanaler fra listen over tilgjengelig kanaler som kommer frem etter søk men som sagt er det noe man absolutt ikke ønsker se og jeg har enda ikke skjønt hvem `` skjefen `` er eller hvilke "brukere som ønsker ting" men alt er mulig å få til selv om det muligens her må en profesjonell montør som monterer og installerer og sletter kanaler før eventuelle brukere får tilgang til fjernsynet .

Jeg vet jeg stikker hodet litt langt ut her og noen vil nok mene at jeg har strekt den lengre enn man bør ...

Når det gjelder Nilesat og ønsket om denne så tror jeg muligens en antenne rundt en 5meter eller mere hadde gjort seg ute i hagen sammen med ett par tonn med sement for å holde den oppe . Ser at det anbefales rundt 1,9 til 2,4 meters antenner nede i Tyskland for widebeam så om du kaller det umulig så er det folk her i landet som sier noe slikt er en utfordring .

Ha en god satelittopplevelse
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •