Fungererer Telenor Conax Cam med TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI og CD parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fungererer Telenor Conax Cam med TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI og CD parabol

Hei

Har bestilt og fått tilsendt alle delene til min HTPC. Bestilte også Dilog Conax Cam fra komplett. Dette var ikke på lager så jeg avbestilte. Det eneste jeg mangler nå er da et Conax cam.

Noen som vet om denne Camen fungerer med Terratec kortet og CanalDigital parabol. Jeg har ringt og de hadde ikke erfaring med å putte det i en PC. Det virker som dette er det eneste jeg kan få tak i nå før jul.

Conax CAM for parabol og kabel-TV | FINN torget

Det er et Telenor Conax Cam. Vil gjerne ha et Cam nå så jeg kan bruke jula til å teste ut og konfigurere.

Her er delene jeg har så langt (bortsett fra Cam)

http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=85470

Hva er grunnen til at ingen nettbutikker i Norge selger Telenor sin Cam. Ved søk på nettet får jeg opp mange treff fra England, Tyskland m.m. men lite fra Norge. Conax er et Telenor eid selskap.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chirsso
    Hei

Har bestilt og fått tilsendt alle delene til min HTPC. Bestilte også Dilog Conax Cam fra komplett. Dette var ikke på lager så jeg avbestilte. Det eneste jeg mangler nå er da et Conax cam.

Noen som vet om denne Camen fungerer med Terratec kortet og CanalDigital parabol. Jeg har ringt og de hadde ikke erfaring med å putte det i en PC. Det virker som dette er det eneste jeg kan få tak i nå før jul.

Conax CAM for parabol og kabel-TV | FINN torget

Det er et Telenor Conax Cam. Vil gjerne ha et Cam nå så jeg kan bruke jula til å teste ut og konfigurere.

Her er delene jeg har så langt (bortsett fra Cam)

http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=85470

Hva er grunnen til at ingen nettbutikker i Norge selger Telenor sin Cam. Ved søk på nettet får jeg opp mange treff fra England, Tyskland m.m. men lite fra Norge. Conax er et Telenor eid selskap.
    Det er mange nettbutikker som selger conax cam.
    Komplett.no

Telenor Conax har aldri laget CAM'er og det er som regel SCM som har produsert de som har Telenor logo. At det er Telenor logo på CAM betyr bare at CAM'en er av en veldig gammel type.

Vær klar over at slike CAM'er nødvendigvis ikke vil fungere i all framtid ( det er den sannsynlige årsaken til at de ikke er godkjent av Canal Digital). Disse CAM'ene støtter kun eldre Conax systemer og er ikke framtidssikret. Det fungerer trolig greit nå men bruk ikke mer penger enn du har råd til å tape på en slik CAM siden den kan slutte å fungere. Når prisen bare er er kr.500 så er det ikke så mye penger tapt skulle det slutte å fungere....

Bildene på finn.no er forøvrig fra to forskjellige CAM'er. Du kan jo spørre selger hva han egentlig skal selge.
    Den CAM'en som antagelig vil fungere greiest er Conax SCM CAM v4.00 rev 1.0. Disse har Conax logo og ikke telenor logo.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen.

Vet at det er flere nettbutikker som selger cam. Problemet er at de for tiden er utsolgt. Det er derfor jeg vurderer denne fra Finn.no

Han sa de hadde to forskjellige så det stemmer jo med det du sier. Han hadde ingen erfaringer med å putte dem i PC så han kunne ikke si hvilket jeg skulle ha. Nå vet jeg hvilken jeg skal kjøpe.

Når du sier at de kan slutte å virke mener du da bare ca modulen eller hele prosjektet med Tv kort. Vil det bare være å kjøpe ny cam eller.....?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chirsso
    Takk for informasjonen.

Når du sier at de kan slutte å virke mener du da bare ca modulen eller hele prosjektet med Tv kort. Vil det bare være å kjøpe ny cam eller.....?
    Det tror jeg ingen kan svare på. Du kan sjekke hvordan det fungerer med RiksTV(bakkenettet). RiksTV bruker en nyere og mere avansert/moderne versjon av Conax. CAM'ene avbildet på Finn.no eller den på komplett.no fungerer rett og slett ikke. Sjekk litt i trådene for RiksTV på PC så finner du ut mer.

Det finnes godkjente CAM'er også til bakkenettet/RiksTV men det kreves at man har en RiksTV godkjent IDTV for å få parret smartkortet med en slik CAM CAM. Disse CAM'ene kan trolig i teorien også låses til TV'n slik at de ikke fungerer i andre "bokser".

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta kontakt med tveco.no de kan kansje gi deg godt svar på det om det virker nå.

den conax cam de har tvecoshop er en Rev. 1.1, Versjon: EuroCAM v. 4.00

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en demo/ returvare på Komplett før jeg fikk bestilt dette andre. Blir da allikevel å prøve et Dilog Conax cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer. Har hatt systemet oppe ca. en uke. Får inn alle kanaler, også HD. Hakker litt, både på vanlig og HD. Prøvd ulike codecer men fortsatt ikke helt perfekt.

Forslag til codecs? Hva kan det ellers være som gjør at bildet hakker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •