Viasat og feil med kopierings beskyttelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat og feil med kopierings beskyttelse

Jeg får ikke bilde på TV-1000 lenger på min Pioneer plasma PDP-434HDE med ekstern tuner. Har snakket med teknisk support hos Viasat ørten ganger. De har ikke noe fornuftig svar til meg. Sier de jobber med saken, og det har de gjort i over 3 uker nå. Er så drittlei og snakke med en ny jentunge hver gang jeg kontakter de. Pioneer Norge sier at tv'n skal støtte hdcp, og jeg får sett hd kanalene utenom Tv-1000. Noen som vet noe i denne saken. Har Canal Digital planer om innføring av digital kopierings beskyttelse på HD ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv1000 HD tester nå kanalen med HDCP støtte
    det finnes 2 kanaler av den, en med og en uten..........

har du en orginal tuner, er det godt mulig den viser bare den med HDCP

men din tv har HDCP støtte så.........da er det viasat som surrer med testingen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital kopieringsbeskyttelse på HD

Jeg har Viasats Pace hd tuner, og det er kun TV-1000 kanalene jeg ikke får bilde på. Problemet blir straks verre når visat skal legge kopierings beskyttelse på alle kanalene om en stund, da er det game over.

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Tv1000 HD tester nå kanalen med HDCP støtte
    det finnes 2 kanaler av den, en med og en uten..........

har du en orginal tuner, er det godt mulig den viser bare den med HDCP

men din tv har HDCP støtte så.........da er det viasat som surrer med testingen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket litt opp nå og alle TV1000 kanalene har HTCP beskyttelse, snart har resten av kanalene også det

det er bare mellom TV og tuner, så eks. Dreambox 800 som ikke har HDCP kabel støtte får ikke problemer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket litt opp nå og alle TV1000 kanalene har HTCP beskyttelse, snart har resten av kanalene også det
    Hvordan vet du dette ,har du en boks som forteller deg når det brukes HDCP, i så fall hvilken boks?

Stensen; kan du ikke bruke komponent, eller er det ikke det på den boksen?
    Er Pioneer skjermen din "HD Ready" merket eller er den av en eldre årgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Etter tusen samtaler til viasat så skal de nå sende en ny pace hdpvrtuner siden den første de sendte ikke funker. hva er dette med hdcp?? vil dette også bli et problem jeg må ringe til idiotene på teknisk support? tven er en tatung V32MCHK med viasats pace hdpvr (viasat plushd).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tatung V32MCHK er HDCP kompatibel , så det skal ikke bli noe problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt på nettet og fant denne linken Apple - Support - Discussions - HDMI - HDCP problems with Pioneer ... og denne Pioneer Plasma Registration - Pioneer UK.

Kort fortalt så er det brukere med Sky-HD bokser som har trøbbel med Pioneer Plasma. Det er HDCP problemer med denne, men Pioneer har lansert en firmware oppgradering.

Siden Viasat og Sky bruker samme bokser så er det kanskje her feilen ligger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdcp

[quote=hermansen]Googlet litt på nettet og fant denne linken Apple - Support - Discussions - HDMI - HDCP problems with Pioneer ... og denne Pioneer Plasma Registration - Pioneer UK.

Takk for linken, skal snakke med Pioneer igjen, men lurer på om det er de eller Viasat som skal løse problemet. Viasat jobber med oppdatering av software i tuneren, men det tar vist evigheter.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=stensen]
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Googlet litt på nettet og fant denne linken Apple - Support - Discussions - HDMI - HDCP problems with Pioneer ... og denne Pioneer Plasma Registration - Pioneer UK.

Takk for linken, skal snakke med Pioneer igjen, men lurer på om det er de eller Viasat som skal løse problemet. Viasat jobber med oppdatering av software i tuneren, men det tar vist evigheter.
    Leste tidligere på digitalspy at SkyHD i England har hatt HDMI problemer med en rekke HDTV'er. Da påstod Sky at alle tilfellene var blitt rettet opp av TV produsenten ( dvs. i TV'ns software). Om Sky har fortalt hele sannheten er sikkert en annen sak men det er i allefall ingen grunn til å tro at en TV skal ha mindre sannsynlighet for "bugs" enn en dekoder. Derfor er det en god ide å kjøpe en TV som enkelt lar seg software oppgradere uten å sende den til et verksted.

HDMI er trolig ganske komplisert i seg selv og det blir ikke mindre komplisert når det legges på HDCP i tillegg. En TV med HDMI 1.3 skal også støtte alle mulige eldre versjoner av HDMI standarden så HDMI implementeringen i TV'n er antagelig ganske kompleks i forhold til en dekoder. En dekoder benytter trolig normalt sett HDMI 1.1 ( HDMI 1.3 er rimelig overkill for HDTV men for BlueRay og spill er det en anenn sak).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende problem på en Fuijitsu Siemens Myrica 40" LCD TV.
    Tidligere var det bare på TV1000HD problemet oppsto, men nå er det på alle filmkanalene.
    Og det som er morroa her er at når først feilen kommer med meldingen "feil med kopieringsbeskyttelse", så er bildet borte på alle kanaler.
    Og eneste løsningen er å dra ut nettspenningen, og så vente 3 min på at dritten skal komme igang igjen. :evil:

Har sendt mail til kundeservice, men det svaret jeg fikk var ikke veldig overbevisende. Måtte se om jeg hadde andre ting koblet til tuneren, men det er jo for pokker analoge utganger! Ellers kunne jeg prøve å dra ut HDMI kabelen for å se om det hjelper.
    Gjorde det, men bildet kom ikke tilbake.
    Ellers så kom de med en lang liste på hvordan jeg skulle slå av og på utstyret i en bestemt rekkefølge.
    Men det skal jo fungere uten at jeg skal måtte drive å trikse frem og tilbake.

TV er HD ready og støtter HDCP, de kan jo uansett ikke forlange at jeg skal måtte bytte TV.
    Nei, abb. henger i en tynn tråd om de ikke får dette til snart!

Nettulf

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det løst med viasat? jeg sliter med pacehd og pioneer krp500

forslag til lønsning? blir sprø når feilmeldingen kommer på feks tv1000

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet? å snakke med viasat kundeservice funker ikke, føler jeg kan mer enn de som er der....

får feil med kopibeskyttelse på tv1000 kanalen, ikke de andre...

tror det er noe med hdcp. har krp500 med nyeste software....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tatung V32MCHK er HDCP kompatibel , så det skal ikke bli noe problemer
    Tatung TV`er har kompatibilitetsproblemer på HDMI. Hos meg var det Xbox 360 Elite som ikke ville vise større oppløsning enn 476i mot Tatung TV`en min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •