HD PVR 101 ST - Status?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD PVR 101 ST - Status?

Jeg er en av de uheldige sjelene som har rotet seg bort i denne.
    Nå er det slik at jeg fikk den sent i August, og ikke installerte den før midtden av november, og jeg ser det har vært en større programvareoppdatering imellom.

Spørsmålet mitt er 2delt:

1) Jeg har alle problemer med denne som beskrevet. Den fryser ofte, særlig på HD kanaler til tross for 174-184 i signalstyrke. Den skifter kanal når jeg skal se på programguiden (får en uventet kanal i mini-vinduet) og den oppleves generelt som treg og lite responsiv. Jeg har versjon 1.4.1A av softwaren.
    Finnes det nyere software som evt kommer i månedsskiftet eller når det nå er som CD sender ut programvareoppdateringer?

2) Kan man "tvinge" en oppdatering av softwaren i boksen med denne boksen? Går det an? (sender CD dette fortløpende?)

Jeg er ganske så misfornøyd så langt. Dette med at boksen fryser og henger er ille. I dag er det vindstille, og lettere overskyet, det er nok til at de fleste HD kanalene pakker sammen og fryser ned boksen.

Jeg tar gjerne imot tips. JEg forsøkte å resette boksen med å slå på strømmen, deretter klikke OK og meny, men da fikk jeg feil etter en god stund. Forsøkte OK og Info som noen skrev, men da gikk den bare i standby.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt svar til meg selv (og dere) - på engelske fora leser jeg at noen har hatt fremgang med å montere på ekstra kjøling og fjerne cover på denne, de mener at frysingen kommer av at komponentene overhoppheter.. Er det noen her som evt kan bekrefte noe sånt?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min siden mars. Det er et par bugs som plager meg. Men synes den i det store og hele fungerer fint. Jeg ser mye på TVN HD og C+ Sport HD. Det er fantastiske bilder. Min støyer svært lite. Det har skjedd at boksen har fryst, men kun 2-3 ganger på den tiden jeg har hatt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Jeg er en av de uheldige sjelene som har rotet seg bort i denne.
    Nå er det slik at jeg fikk den sent i August, og ikke installerte den før midtden av november, og jeg ser det har vært en større programvareoppdatering imellom.
    Hvor har du dette fra...?
    Fikk min HD PVR nr 2. i oktober og har også ver.1.4.1a. Det er vel ikke noe ny versjon etter dette?
    Var forøvrig fornøyd med den første boksen borsett fra støyen som bare ble verre og verre. Fikk ny tuner av CD med en gang jeg klagde.....
    Den nye boksen er bortimot helt støyfri, ingen tegn til henging/frysing.
    Bildene er generelt veldig bra.
    Har vurdert andre HD PVR tunere men da det ser ut som det er problemer og mangler med flere av disse relativt dyre tunerene, vil jeg heller vente og bruker den "billige" CD HD PVR tuneren.
    atletico

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt svar til meg selv (og dere) - på engelske fora leser jeg at noen har hatt fremgang med å montere på ekstra kjøling og fjerne cover på denne, de mener at frysingen kommer av at komponentene overhoppheter.. Er det noen her som evt kan bekrefte noe sånt?
    Har du en link til denne fora?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har du en link til denne fora?
    Jada, her:
    Help with Sagem freezing please - Page 2 - Techwatch: Satellite TV forums, FTA, Cable, Hardware, & Tech forums

Snakket forøvrig med CD i dag, de sier at denne boksen er følsom for plasmaskjermer, og at jeg kan prøve å sette den på skrå bakover for TV'en - de kjenner til at dette kan funke som et hack frem til en ny software oppdatering kommer om et par uker (i dag skriver vi 1.desember 2008)

Får vel prøve å hive den baki der

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dag, de sier at denne boksen er følsom for plasmaskjermer, og at jeg kan prøve å sette den på skrå bakover for TV'en - de kjenner til at dette kan funke som et hack frem til en ny software oppdatering kommer om et par uker (i dag skriver vi 1.desember 2008)

Den var god, de påstod max 1 måned til meg i september. Forøvrig ingen der som har kjent til den hack'en og jeg har vært borti endel av dem. Håper det funker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, her:
    Help with Sagem freezing please - Page 2 - Techwatch: Satellite TV forums, FTA, Cable, Hardware, & Tech forums

Snakket forøvrig med CD i dag, de sier at denne boksen er følsom for plasmaskjermer, og at jeg kan prøve å sette den på skrå bakover for TV'en - de kjenner til at dette kan funke som et hack frem til en ny software oppdatering kommer om et par uker (i dag skriver vi 1.desember 2008)

Har vært i kontakt me CD sin kundeservice også, og her er et annet forslag for å redusere støy fra flatskjerm (jeg tuller ikke, dette svaret var seriøst ment fra kundebehandler):

"Men en annen ting du kan prøve inntil software er på plass; dekk dekoderen med sølvfolie. Høres latterlig ut, men det viser seg å være en god løsning inntil videre. Problemet kan nemlig være stråling fra tv`en din. Spesielt dersom du har en ny flatskjerm. (samsung tv er spesielt ille). Lag et kikhull dersom du dekker den til så du kan se hvem kanal den står på.

Andre ting du kan prøve er å bruke scart-kabel frem til løsning er på plass, eller sett dekoderen så langt fra tv som mulig.

Har du en bilderør tv? Test dekoderen der og se om den blir bedre, da kan vi ihvertfall slå fast om det er stråling som er årsaken.
    "

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...
    Dette er det dårligste produktet jeg har hatt i hus på lenge!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk prøvd dekke dekoderen min med sølvfolie, hjalp ikke en dr...!!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken har ingenting med Canal Digitals Sagem HD-PVR 101 ST å gjøre.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel omtrent som å banne i kirka, men jeg er etter ei uke faktisk meget

godt fornøyd.

Hadde bestemt meg for å vente med å kjøpe den til det kom noe annet,

men da kona fikk senvakt samtidig med frustrerte fruer var det bare å bestille.

Har lest alle trådene angående denne, men jeg angrer ikke. Da får

jeg håpe det varer .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Sagem

Har nettopp montert CD HDPVR, er noe frustrert.

HD kanalene er greie nok å se på, men de andre kanalene har vesentlig dårligere bilde enn min gamle FORCE 5 series.

En del andre ting som ikke er bra nok: EPG, tekstTV, skifting mellom kanaler går tregt.

Jeg håper att det er retur-rett innen 10 dager

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Hvor har du dette fra...?
    Fikk min HD PVR nr 2. i oktober og har også ver.1.4.1a. Det er vel ikke noe ny versjon etter dette?
    Var forøvrig fornøyd med den første boksen borsett fra støyen som bare ble verre og verre. Fikk ny tuner av CD med en gang jeg klagde.....
    Den nye boksen er bortimot helt støyfri, ingen tegn til henging/frysing.
    Bildene er generelt veldig bra.
    Har vurdert andre HD PVR tunere men da det ser ut som det er problemer og mangler med flere av disse relativt dyre tunerene, vil jeg heller vente og bruker den "billige" CD HD PVR tuneren.
    atletico
    Er som jeg har skrevet før,fornøyd med min pvr;den er i praksis så å si lydløs på 1,5 m avstand,henger seg aldri,men er ikke helt fornøyd med bildekvaliteten på alle kanaler,særlig ved bruk av hdmi og går derfor ofte over til høykvalitetsscart på sd-kanaler,som jeg bestemt mener gir bedre bilde-i tillegg blir teksttv-funksjonen mer lettvint.
    Det som bekymrer meg nå ,er at jeg ikke får inn frikanalene på rikstv-den skal ha marksender ifølge instruksjonsboka, og jeg har sjølsagt kobla inn antenna bak.Tuneren finner alle kanalene ved automatisk søk,men både signalstyrke og signalkvalitet viser tilnærma null på måleren.
    Hva er galt?
    Hvordan kobler man inn marksenderdelen i tuneren-det står faktisk ingenting om det i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    Det som bekymrer meg nå ,er at jeg ikke får inn frikanalene på rikstv-den skal ha marksender ifølge instruksjonsboka, og jeg har sjølsagt kobla inn antenna bak.Tuneren finner alle kanalene ved automatisk søk,men både signalstyrke og signalkvalitet viser tilnærma null på måleren.
    Hva er galt?
    Hvordan kobler man inn marksenderdelen i tuneren-det står faktisk ingenting om det i manualen.
    Har du tasta inn kanalen marksenderen din sender på?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi.

Jeg fikk denne i posten idag. Og det jeg lurte på er.. Det står at det er en DEAKTIVERT ethernet port på denne. Det må da være mulig å aktivere denne, for så å få ført over det man har på disken, over til PC ? Jeg har prøvd å leite litt rundt, men det er så uendelig mange forum om dette, at å lete igjennom vil jo ta ett halvt århundre. Derfor spør jeg like greit her )

På forhånd takk for svar.

Mvh
    Troillan

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troillan
    Hoi.

Jeg fikk denne i posten idag. Og det jeg lurte på er.. Det står at det er en DEAKTIVERT ethernet port på denne. Det må da være mulig å aktivere denne, for så å få ført over det man har på disken, over til PC ? Jeg har prøvd å leite litt rundt, men det er så uendelig mange forum om dette, at å lete igjennom vil jo ta ett halvt århundre. Derfor spør jeg like greit her )

På forhånd takk for svar.

Mvh
    Troillan
    Jeg tror nok du skal se langt etter aktiv ethernet for å kopiere innhold fra disk. Da ville nok CD komme i alvorlig trøbbel hos innholdsleverandørene..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg tror nok du skal se langt etter aktiv ethernet for å kopiere innhold fra disk. Da ville nok CD komme i alvorlig trøbbel hos innholdsleverandørene..
    Vel.. Denne leveres vel ellers i verden også vil jeg tro? Så noen ett eller annet sted må jo ha funnet ut av dette? hehe. Vet den ethernetporten er aktiv andre steder iallefall. Så gjelder det vel bare å finne riktig program?

I ALLER værste fall er det vel bare å ta ut harddisken å koble den til PC, men da ryker jo garantien så det synger da

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Denne leveres vel ellers i verden også vil jeg tro? Så noen ett eller annet sted må jo ha funnet ut av dette? hehe. Vet den ethernetporten er aktiv andre steder iallefall. Så gjelder det vel bare å finne riktig program?

I ALLER værste fall er det vel bare å ta ut harddisken å koble den til PC, men da ryker jo garantien så det synger da
    http://avforum.no/forum/satellitt/83...lt-lovlig.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg tror at dersom du tar ut Harddiscen så er boxen død for alltid.Slik fungerer de fleste av HD-boxene som Sky o.s.v.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Tja... Greit å brenne ut, med en ekstra enhet. Men jeg vil bare ha det på PC'n jeg, hehe. 250gb holder ikke til så ALTFOR mange fotballkamper i HD kvalitet liksom :P

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •