HD PVR 101 ST - Status? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det slik att den HDMI versjonen som er på CD PVR tuneren i dag ikke leverer skikkelig suroundlyd over hdmi enda? Hvilken lyd format leverer denne tuneren via HDMI? Sender den DTS lyd via coax da? Er det bedre å bruke coax i forhold til dagens HDMI versjon? Ønsker jo å få best mulig lyd via en receiver med HDMI innganger, men viss CD PVR tuneren ikke sender DTS lyd via HDMI er det vel en oppgradering som skal til rekner eg med?

Super takknemlig for svar:-D

EDIT: Har funnet ut att den leverer kunn stereo PCM lyd via HDMI nå. Dårlig av Canal Digital å ikke snart komme med en oppgradering når det gjelder 5.1 lyd via HDMI. Har brukt suround mode på receiveren til nå for å få suround lyd og har ikke så veldig peiling så beklager att eg kansje har spurt litt dumt i innlegget mitt:-) Men nå har eg i allefall funnet ut att eg skal prøve med coax digital kabel for å få DTS lyd:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    coax digital kabel for å få DTS lyd:-)
    Dolby Digital (DD) lyd ikke DTS, DTS er ikke i bruk på 1 west platformen enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Dolby Digital (DD) lyd ikke DTS, DTS er ikke i bruk på 1 west platformen enda.

Ok

Takker for svar:-D

Edit: Må bare si att eg ikke har noen store problem med denne tuneren. Den kan låse seg, men det kan gå ca. 3 mnd. mellom hver gang og ser ikke på det som noe problem:-) Det er heller ikke mye støy fra denne. Da må eg mute lyden for å høre det og den støyer veldig lite da også, men eg er vel en av de heldige eg da:-) Men det EG savner er 5.1 lyd via hdmi siden eg da kunne klart meg men en kabel. Nå må en jo bruke Coax for å få Dolby Digital lyd og det er litt dumt etter min mening. For min del burde Canal Digital oppgradert HDMI med tanke på DD lyd via HDMI. Burde være en lett sak for Canal Digital å oppgradere dette. Mener å ha lest i en tråd der det står att de som har kabel tv har fått oppgradert til ny software som fikser dette. Lurer på om eg skall sende en mail til Canal Digital, men ser det er flere her på forumet som har prøvd uten att det hjelper. Får bare håpe det kommer en oppgradering till oss som har parabol også snart:-)

Edit 2: Nest siste innlegget på side 1 i denne tråden (link under) står det att kabelkundene som har HD PVR tuner har fått oppgradering som gjør at tuneren støtter 5.1-lyd via HDMI.

Her er linken:

http://avforum.no/forum/satellitt/82...-software.html

Burde være en lett sak å fikse dette til oss med parabol også da, så vi får vel bare vente til Canal Digital "gidder" å oppgradere våre tunere også:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satelitt, får 5.1-lyd på de kanalene som sender det, men ikke på Canal Film HD og det forstår jeg ikke? Noen som har et tips?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har satelitt, får 5.1-lyd på de kanalene som sender det, men ikke på Canal Film HD og det forstår jeg ikke? Noen som har et tips?
    Sørg for å ikke ha Engelsk som første eller andre valg for lyd så funker 5.1 lyden helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Det fungerte. Merkelig at kundeservice ikke har gitt meg dette tipset...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sørg for å ikke ha Engelsk som første eller andre valg for lyd så funker 5.1 lyden helt fint.
    Hmm, hvor gjøres dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Hmm, hvor gjøres dette?
    Trykk på Meny->Brukerinnstillinger->Språkinstillinger
    Velg f.eks. Lyd= Norsk og alternativ lyd= Svensk.

Antar at du allerede har aktivert Dolby Digital men for å
    aktivere Dolby Digital så gjøres dette i
    Meny->Mottakerinnstillinger->Lydinstillinger ved å velge "hjemmekino".

Som andre har påpekt så er det ikke Dolby Digital lyd over HDMI slik det er fra CD's HD boks uten harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å ta opp et par programmer fra BBC de siste dagene. Men opptakene både starter og stopper for tidlig. Noen forklaring på dette?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare BBC som er litt forsinket med sendingene sine?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Har prøvd å ta opp et par programmer fra BBC de siste dagene. Men opptakene både starter og stopper for tidlig. Noen forklaring på dette?
    Man kan sette boksen til å ta opp noen min før og etter planlagt opptak.
    Det er ikke alle kanalene som følger sendeskjema sitt 100%.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut til at BBC ligger litt etter skjema. Jeg har nå lagt til et par min før og 15 min etter opptak. Så da bør jo alt komme med.

Hvorfor viser EPG på HD-PVR så kort tid fremover? Mener at den vanlige recieveren viser EPG for mye lengre tid.

Noen som vet om det kommer noen ny firmware til Sagem-boksen som gir bedre EPG?

En annen sak med EPG er at hver gang jeg går inn så velger den å vise bilde fra en kanal som jeg ikke har ("Ingen tilgang") i det lille preview vinduet. Er det slik på alle? Ville det ikke være mer logisk om den viste bildet fra den kanalen som var aktiv før man gikk inn i EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også "ingen tilgang". Når boksen var ny hadde jeg vel tilgang til alt i 30 dager eller så og jeg lurer på om det ikke var en av discovery kanalene som gikk der. Leste en forklaring et sted om at det var denne kanalen som lå nærmest den frekvensen hvor EPG info sendes.

...men med to dekodere skulle man jo tro det ville være mulig teknisk å si at vinduet fortsetter å vise det man så på når man går inn i guiden og at den ANDRE dekoderen settes i arbeid med å hente ned EPG data.

Man kan jo håpe at dette blir bedre med ny fw oppgradering, men seeing is believing

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man umiddelbart etter at man har gått inn i EPGen trykker på "Ok"-knappen så unngås dette problemet. Da vises EPG og vindu på den kanalen man kom fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering

Da skriver vi siste uka i februar snart.....

det begynner å nærme seg 6 måneder siden jeg første gang hørte om en ny softwareoppdatering som var "rett rundt hjørnet"...

:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Hvis man umiddelbart etter at man har gått inn i EPGen trykker på "Ok"-knappen så unngås dette problemet. Da vises EPG og vindu på den kanalen man kom fra.
    Det er i grunnen det du skriver jeg alltid har gjort. Nå i dag gjorde jeg en stor oppdagelse: Hvis man trykker OK knappen slik som over så blir ikke EPG skikkelig oppdatert, man får ofte bare de 2 neste programmene riktig mens resten enten mangler eller er feil. Lar man derimot miniatyrbildet vise den utilgjengelige kanalen så kommer hele lista inn i EPG etter noen sekunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Det er i grunnen det du skriver jeg alltid har gjort. Nå i dag gjorde jeg en stor oppdagelse: Hvis man trykker OK knappen slik som over så blir ikke EPG skikkelig oppdatert, man får ofte bare de 2 neste programmene riktig mens resten enten mangler eller er feil. Lar man derimot miniatyrbildet vise den utilgjengelige kanalen så kommer hele lista inn i EPG etter noen sekunder.
    Helt riktig.
    Det boksen gjør er å gå til den første kanalen i kanallista som ligger på frekvensen som EPG nedlastningen er, trykker man OK på en annen kanal stopper nedlastningen.
    Det er 2 tunere i boksen så dette burde man ha fått fikset på, en til å laste ned og en til bilde. Beste hadde vært om den lastet ned EPG i løpet av natta og puttet dataene i harddisken, da hadde man fått full EPG med engang.
    Det at det er få dager har ikke med denne boksen å gjøre, alle boksene er slik.
    CD har sagt at den skal økes, men ikke når.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Modifisert firmware til CD HD-PVR boks?

Er det ingen som har laget ny programvare til denne boksen da Canal Digital ikke klarer å levere varene?

Det jeg savner er:
    * Mulighet for 4 hoders satelitt - europaparabol
    * Backup av opptak til PC
    * Bedre EPG

Hvis dette ikke kan rettes opp - er det noen konkurrerende bokser som har brukervennligheten til CD boksen samt de mulighetene jeg savner?

Ellers så er jeg faktisk veldig fornøyd med boksen. Tror TVet sin signalbehandling har stor betydning for hvordan SD bildene ser ut. På min Hitachi 50" ser SD-signal bra ut over HDMI (jeg bruker ikke SCART-kabel mellom boksen og TV)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oerneredet
    Er det ingen som har laget ny programvare til denne boksen da Canal Digital ikke klarer å levere varene?

Det jeg savner er:
    * Mulighet for 4 hoders satelitt - europaparabol
    * Backup av opptak til PC
    * Bedre EPG

Hvis dette ikke kan rettes opp - er det noen konkurrerende bokser som har brukervennligheten til CD boksen samt de mulighetene jeg savner?

Ellers så er jeg faktisk veldig fornøyd med boksen. Tror TVet sin signalbehandling har stor betydning for hvordan SD bildene ser ut. På min Hitachi 50" ser SD-signal bra ut over HDMI (jeg bruker ikke SCART-kabel mellom boksen og TV)
    Vantage HD 8000S PVR Twintuner er uten tvil et langt bedre alternativ til CD sin PVR tuner når det gjelder brukervenlighet og alt det andre du etterlyste.

Jeg hadde CD PVR i en uke før jeg i forbannelse returnerte den, og bestilte Vantage HD 8000S. Har ikke angret et sekund!

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samtale med CD kundeservice.

Hei! har nettopp ringt CD kundeservice og klaget på min CD HD PVR som oppfører seg rart (slår seg av, ingen lyd, starter ikke opptak osv.).
    Dette er forøvrig min andre hd pvr tuner fra CD da den forrige hadde samme problem foruten om at lyd forsvinner, that's a new one

Damen spurte om hvilken tv jeg hadde og om den var gammel, sa det var samsung LE40656, årets tv 2008.
    Fikk til svar at jeg skulle kople fra HDMI kabel og bruke component istedet, da det var mulig at min LE40656 ikke var kompatibel med hdmi utgangen på tuneren.
    Hadde ikke mye lyst å sende ut en ny da dette var min andre tuner.
    Sa ja til å jeg skulle prøve å se om problemene forsvinner ved bruk av component, men at jeg var uenig i dette. Ble kreditert kr. 150.

Fikk samme kvalitet som med hdmi ble det sagt. Ble veldig usikker, men stemmer dette at det er samme kvalitet med component som med hdmi?
    Trodde hdmi oppskalerte bedre enn component, men gjelder det bare på dvd som signalkilde??

Spurte også om når oppgradering kom. Den kom snart sa damen, men vi oppgraderer hele tiden så det var ikke noe problem!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •