Freesat fra UK - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig interessant. hvordan har du koblet opp dette stølen? en egen antenne kun til freesat og en annen til de norske kanalene?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er der jo Vantage / Hyro / Echolink /Nanoxx

Samme maskine forskellige navne.

MVH

EX_Force

:-D :-D :-D :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Veldig interessant. hvordan har du koblet opp dette stølen? en egen antenne kun til freesat og en annen til de norske kanalene?
    Med Dreambox 8000 HDPVR så har du alt på en tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Freesat?

Hei! Jeg får inn masse kanaler på Eurobird 1 (SKY), men kun kanaler med symbolrate 27500, alle på freesat har symbolrate 22000, med fec 5-6, hva tilsvarer det på en vantage 7100? Finner bare dvbs og dvbs 2! Får 0 i signal på symbolrate 22000, 80 på signalrate 27500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Hei! Jeg får inn masse kanaler på Eurobird 1 (SKY), men kun kanaler med symbolrate 27500, alle på freesat har symbolrate 22000, med fec 5-6, hva tilsvarer det på en vantage 7100? Finner bare dvbs og dvbs 2! Får 0 i signal på symbolrate 22000, 80 på signalrate 27500.
    Hvis du får 0 signal på symbolrate 22000 kan det tyde på at parabolen din er for liten til å kunne motta Astra 2D satellitten hvor de mest interressante Freesat kanalene sendes fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel avhenge av hvordan man kan(signalstyrke) og vil organisere det. Kan nevne at Humax Foxsat har 2 tunere så man bør ha tilgang til twin eller quatro LNB for å få full glede av den. I tillegg har den 320GB harddisk innebygd, jeg har byttet denne ut med en 1TB harddisk. Trenger litt plass til HD opptak :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har 5 quatro hoder på samme antenne.Fra 1 vest til 28,2 øst.Både Sky HD og Freesat hentes ut av Astra 2D/28,2 øst.Jeg har 2 kabler til Sky-boxen og 1 kabel til hver av Freesat boxene. Jeg har 2 stk Freesat 1 med harddisc og 1 uten som brukes oppe i TV-stua. Sky HD og Freesat HD med harddisc er koblet til i kinoen og brukes på en JVC HD1 projektor og div.andre skjermer.Gjennom flere HDMI switcher er også GET HD og CD HD også koblet opp i samme system.Som du ser så er det ikke så mye jeg går glipp av.
    Utover dette er flere andre kilder koblet til Sone A og B BD,HDDVD,3 stk Twix ( fikk Twix 6600 idag) HTPC o.s.v.NB! Jeg bruker en Force 90 cm.Håper å ha svart på ditt spørsmål.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Hvis du får 0 signal på symbolrate 22000 kan det tyde på at parabolen din er for liten til å kunne motta Astra 2D satellitten hvor de mest interressante Freesat kanalene sendes fra.
    Javel, da er det nok der hunden ligger begravet. Har en 90 cm gammel Force parabol og bor midt på østlandet, så det ligger nok et stykke unna footprintet til Astra 2D. Da får en nyte de kanalene en får inn!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har 5 quatro hoder på samme antenne.Fra 1 vest til 28,2 øst.Både Sky HD og Freesat hentes ut av Astra 2D/28,2 øst.Jeg har 2 kabler til Sky-boxen og 1 kabel til hver av Freesat boxene. Jeg har 2 stk Freesat 1 med harddisc og 1 uten som brukes oppe i TV-stua. Sky HD og Freesat HD med harddisc er koblet til i kinoen og brukes på en JVC HD1 projektor og div.andre skjermer.Gjennom flere HDMI switcher er også GET HD og CD HD også koblet opp i samme system.Som du ser så er det ikke så mye jeg går glipp av.
    Utover dette er flere andre kilder koblet til Sone A og B BD,HDDVD,3 stk Twix ( fikk Twix 6600 idag) HTPC o.s.v.NB! Jeg bruker en Force 90 cm.Håper å ha svart på ditt spørsmål.
    Stølen
    Takker for svar. du har underholdning så det rekker ser jeg:-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •