Clarke-Tech 5000 Combo Plus (Ctech5000Cplus) Testet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ikke noe problem.
    Er nærme på å bestille meg en HD tuner (ikke CD). Var vel sånn noenlunde bestemt på kjøp av Vantage 8000 før jeg leste denne tråden. Viktig at tuneren som beskrevet i tråd er pålitelig og bruker vennlig.

Jeg har fra før den nyeste Conax cam for CD satelitt. (tiltenkt bruk direkte i Pioneer 5090H tuner)- var imidlertid ikke helt fornøyd med dette resultatet samt at det hadde vært greit med hard disk mulighet som jeg er vant med fra min Force 5 serie.

Det jeg lurer på er om denne conax camen kan brukes på denne tuneren, og også om man da kan ta opp et program mens man ser på et annet?
    (leste i en annen tråd at dette kansje ikke kunne la seg gjøre).

Vantagen er ikke dette noe problem da man ikke bruker Cam.

Er det ellers noen ekstern hard disk som er anbefalt til denne tuneren ?

Takknemelig for svar

Mvh Jostein

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Jeg har fra før den nyeste Conax cam for CD satelitt. (tiltenkt bruk direkte i Pioneer 5090H tuner)- var imidlertid ikke helt fornøyd med dette resultatet samt at det hadde vært greit med hard disk mulighet som jeg er vant med fra min Force 5 serie.

Det jeg lurer på er om denne conax camen kan brukes på denne tuneren, og også om man da kan ta opp et program mens man ser på et annet?
    (leste i en annen tråd at dette kansje ikke kunne la seg gjøre).

Vantagen er ikke dette noe problem da man ikke bruker Cam.

Er det ellers noen ekstern hard disk som er anbefalt til denne tuneren ?

Takknemelig for svar

Mvh Jostein
    Du kan IKKE ta opp et program imens du ser på et annet, dette fordi tuner ikke har 2 tunerblokker. På vantage vet jeg ikke da jeg ikke kjenner den tuneren. Men vet at dette går på Ip9000, for den har jeg selv.
    Når det gjelder HDD til 5000plus så må det være en fat32 disk. Bruker selv en fra ElPrice som heter LaCie Klikk HER. Denne har kun USB2 men fungerer utmerket. + at den er Sort og billig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Du kan IKKE ta opp et program imens du ser på et annet, dette fordi tuner ikke har 2 tunerblokker. På vantage vet jeg ikke da jeg ikke kjenner den tuneren. Men vet at dette går på Ip9000, for den har jeg selv.
    Når det gjelder HDD til 5000plus så må det være en fat32 disk. Bruker selv en fra ElPrice som heter LaCie Klikk HER. Denne har kun USB2 men fungerer utmerket. + at den er Sort og billig
    Takk for viktig info.

Trodde at denne tuneren var twin tuner. Når det er sagt så klarer jeg meg godt med en single med opptak (men twin kunne jo vært kjekt å ha). Bildekvaliteten sammen med brukervennlighet/pålitlighet har 1. prioritet. + PVR.

Er det noen som har sammenlignet disse parameterene med en vantage 8000 ?. Vantagen er ikke avskrekkende dyrere....

Det blir nok en av disse to tunerene på meg, men sliter med "valgets kvaler" for øyeblikket.

Ha en fin helg

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam?

Må en ha en cam for å kunne bruke denne tuneren med CD-abonnement, eller kan en sette kortet i den innebygde kortleseren?

Løst: den innebygde kortleseren kan brukes dersom brukeren passer på å sette kortet riktig vei :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C-tech5000

Hei alle C-tech tunere med kortleser leser Canaldigital (Conax) kort.
    Med Patcha soft leser Alle C-tech tunere absolutt alle kort Også viasat(Nds)
    uten og legge inn Boxid den gjør det automatisk, Har selv testa dette på alle modeller fra C-tech med kortleser eks på patcha software er den nyeste
    c-tech5000cplus 158p

Zappafree´s Upload 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harddisk og USB

Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Jeg har sett på de LaCie diskene som Elprice fører og er fristet av en som ikke trenger ekstern strømforsyning, men er laget for å ta energien fra strømforsyningen i USB-porten. Da ville jeg kunne bruke den sammen med en bærbar PC når jeg ikke bruker den til TV-opptak (Forsøk på å spare litt.) Har Gadgetfreak eller andre noen erfaring med om 5000plus har USB-port som klarer dette? Er det kanskje en slik som Gadgetfreak bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CT 5000 Combo plus uten kort

Ser der er kommentarer om forskjellige CAM'er og hvilke kort som kan brukes. Selv har jeg bare vært interesssert i de åpne kanalene, særlig de tyske. Derfor har jeg hverken CAM eller kort, men har siste firmware 158p. På Sirius kan jeg da likevel se NRK, SVT, DR, Svensk TV4, Dansk TV3 og noen andre.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå kjøpt dennne tuneren, og jeg må si at jeg så langt er fornøyd
    med den.

Problemet er at jeg ikke klarer å få EPG til å virke på Canal Digital.
    Jeg har lest tidligere innlegg her om problemer med det, men trodde at det nå var fikset?

Jeg har prøvd å sette på Discovery travel/science, og oppdatert med nyeste
    software ( 1.58 ), men får kun informasjon om nåværende og neste program.

Er det jeg som er kløne eller er dette enda ikke fikset etter så lang tid på markedet?
    Vet at Canal Digital ikke har en helt standard løsning på EPG, men dette fungerer da mer eller mindre på alle andre HD-tunere på markedet.

Evt går det an å laste ned EPG fra internett? Denne tuneren har jo nettverk osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne tuneren i noen uker nå, og har også oppdaget at EPG ikke fungerer skikkelig.

I følge kilder på diverse tyske fora skal det visst komme en ny firmware i løpet av uken, og jeg håper at den fikser dette. Clarke Tech er iallefall klar over problemet.

Nettverkskontakten kan visst foreløpig bare brukes til å installere ny firmware fra et program på pc-en.

Som hos mange andre boks-leverandører er det mye som skal komme i en senere versjon av firmwaren.:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra clarke tech nå:

Dear Sir,

thanks for your feedback.

Canal+ not used standard SI EPG. At the moment we search a solution to added the canal+ group MHW EPG.

best regards
    ct support team

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også svar fra de ang INTERN hdd til tuneren.

Dear Sir,

canal+ channels used not the SI EPG. The used MHW EPG. So in this way only current and next channel information are possible. At the moment we search a solution concerning Multi EPG.

A solution with intern HDD is fine but in some countries the customer an extra charge must be paid for internal hard disk!

Jeg mente ikke at de skulle selge den med HDD fra fabrikk.
    Savner bare plassen til en HDD i tuneren, setter den inn selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •