sirius

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: sirius

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sirius

Hei,

Dette er sikkert et banalt spørsmål. Men jeg trenger litt hjelp.

Har to lnb montert på antenna. Mål 1 er å få inn sirius først da jeg har forstått det slik at sirius er sterkere enn thor.

1. kabel er koblet på lnb til venstre sett forfra. Er dette riktig?

2. Jeg står bak antenna når jeg peiler og får inn to satelitter på satelittfinneren. Er sirius den til høyre når jeg peiler? Jeg står bak selve parabolantenna.

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glimt
    Hei,

Dette er sikkert et banalt spørsmål. Men jeg trenger litt hjelp.

Har to lnb montert på antenna. Mål 1 er å få inn sirius først da jeg har forstått det slik at sirius er sterkere enn thor.

1. kabel er koblet på lnb til venstre sett forfra. Er dette riktig?

2. Jeg står bak antenna når jeg peiler og får inn to satelitter på satelittfinneren. Er sirius den til høyre når jeg peiler? Jeg står bak selve parabolantenna.

Håper på svar.
    Sirius får du inn på det hode som står til venstre når du står forran parabolen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sidematet antenne med flere lnb som i dette tilfelle er 2 skal ta inn signaler fra to satelitter og dermed kunne fokusere på to satelitter . Lnbbraketten er designet slik at de to lnb er plassert med en gitt avstand i grader slik at antennen gir best mulig gain .... bla bla bla .

Uansett så for at antennen greie dette og Sirius ligger på østlig posisjon i forhold til Thor så blir det det høgre lnb som tar inn den satelitte som ligger til venstre for Thor når du står bak antennen .

Svar1 = Korrekt . Svar2= Nei du får inn Thor til høgre for Sirius fordi lnb for Thor er til Venstre for lnb for Sirius .

Og det var ikke for å være spydig men for å prøve forklare for dette er ikke lett å tenke på .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. mange takk. Leste også at det blir speilvendt. Så du bekreftet dette, og undertegnede oppfattet det slett ikke som spydig.

Har selvfølgelig et nytt spørsmål.

Pga husvegg finner jeg den satelitten til høyre best (når jeg står bak antenna).

Har derfor bestemt meg for å søke etter Thor (og ja, jeg byttet kabel på lnb fra venstre til høyre når jeg står foran).

I menyen over satelittene (har en dreambox 7020) finner jeg Thor/Intelsat 10-02 (1.0W) og ikke Thor (1.0w) som en bekjent har.

Spørsmål: Er dette en Thor jeg kan bruke? Eller er det noe galt med oppsettet mitt? Jeg får opp ørtåførti satelitter (astra, eurobird, eutelsat osv), men ikke bare Thor.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thor ligger på 1 west noe også Intelsat 10-02 også gjør . Om du ser på Atlantic Ocean - LyngSat og velger 0.8west så vil du få opp alle aktive frekvenser på de satelitter som ligger på denne posisjonen .

Hovedsatelitten på en slik antenne som er sidematet vil normalt være den som har det lnb som er mest "rett på" fokuspunktet til antennen og sekundærposisjonen som da vil være 5øst vil derfor kunne få litt svakere resultater .

Nå kjenner jeg ikke disse drømmeboksene men jeg regner med at menyen kan gi forskjellige navn etter hvilket image du har lagt inn så derfor kan en boks si bare Thor mens en annen sier Thor/Intelsat .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •