Kappe koaksial kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kappe koaksial kabel

Jeg må kappe litt av på min koaksial kabel som går fra parabolen til tuneren.
    Det jeg lurer på er om denne kabelen burde vært koblet fra parabolen, eller er det bare å kappe ?

Jeg ser også at det ligger noe "aluminum papir?" rundt gjengene på kabelen fra før? Er det også noe jeg må tenke på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen bør ikke være tilkoblet tuneren, men om den er tilkoblet parabolen betyr ikke noe. Den alufolien er bare skjerm, betyr ingenting, du må bare sørge for at senterlederen stikker ut ca 5-7 mm av konnektoren, og at det ikke er kontakt mellom senterleder og skjerm/ konnektor, og at det er kontakt mellom skjerm og konnektor.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skrev at det var alu folie rundt gjengene fra før,regner med at du har tvinnet sammen jordingstrådene så de ligger rundt gjengene(viktigst),all folie kan med fordel fjernes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappe av sat kabel

Du risikerer å ødelegge tuneren om den står på når du kapper kabelen ! For all del kutt all strøm gjennom kabelen først. Avbiteren kan nemlig lage kontakt mellom leder og skjerm og et sekund "kontakt" kan være nok til å ødelegge strømforsyning og muligens hovedkortet i tuner !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •