forskjell på disq

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forskjell på disq

jeg er litt blank her, men er det forskjellige typer diseq til forskjellige lnb. tror at den jeg har ikke er helt i vater. kjøpte en ny på clas ohlson. men når jeg kobler den til får jeg bare inn 1 grad vest og ikke 5 grader øst.

jeg har en dreambox 500. når jeg går fra canaldigi til tv3 så får jeg opp tjeneste kunne ikke bli funnet og snr på 60% og skyhøy ber. går jeg til tv1000 og tilbake til tv3 så er den der med snr på 95%.

nrk er fin en stund, men etter en stund så begynner den og hakke og bildet låser seg som om det var skikkelig dårlig vær ute. det samme gjelder canal+sport 1 også snr er helt fin til å begynne med og ber er på 0, men så plutselig synker snr og ber skyter i taket.

lnb begynner å bli noen år kan det være de som begynner å tulle seg

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes to typer DiseqC switcher og det er committed switcher f.eks SAR 411 som switcher på profil 2.0 og så har man switcher som er uncommited som f.eks SUR 211 som switcher på profilene 1.1 og 2.1 .

Dette må til for at man skal kunne sette opp større anlegg med flere lnb`s selv om det etterhvert også har kommet større multiswitcher som fikser dette i en boks .

Grunnen til at jeg sier SAR/SUR er at man ikke skal handle switcher på Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag fordi dette ikke er den kvaliteten man behøver plages med .

Derimot skal man trakte etter å besøke og bruke seriøse produsenter som SPAUN electronic - Official Website for da får man hva man betaler for .

I ditt tilfelle derimot hadde jeg nok også besøkt Microelectronics Technology Inc. > Products > LNB > Universal Series eller andre som lager kvalitets produkter .

Og du har helt rett i at om SNR synker så stiger BER

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja og det er det jeg lurer på. hvorfor er snr så lav når jeg går først inn på kanalen, men høy igjen når jeg går på en annen kanal først. og er det noe spesielt med f.eks. nrk siden kanalen faller ut etter en liten stund??

hva er det mest sannsynlige at det er noe galt med
    lnb eller disqc

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, sikker på at antennen står stabilt og er helt riktig innstilt? Tror problemet mulig kan ligge der.

Hvilket image er det du kjører på DB?

Hadde nesten samme feil selv. Byttet 4lnb og 4Diseq til Baff. (Baff skal være av de beste.) Ingen forskjell. Men da jeg satte opp lnb og Diseq manuelt i DB ble det kanalskift raskere og mer stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har enigma image. lurer på hva du mener med å sette dem opp manuelt:???:
    har vært inne på satelittkonfigurasjon og der er alt korrekt. Var det det du mente

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av platoon
    jeg har enigma image. lurer på hva du mener med å sette dem opp manuelt:???:
    har vært inne på satelittkonfigurasjon og der er alt korrekt. Var det det du mente

feilen ligger i image`n til enigma.. for den viser kun 4,8e i steden for 5,0e

og da blir helt rot da du se på kanalene.
    husker ikke helt hvor man fikset det, men jeg mener det går hente ny XML fil for 1 ,5 ,13 ,19.2 og løser man det problemet vi av addon

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt dreamboxen i ca 2 år og aldri hatt problemet før i senere tid. rart om den plutselig skal begynne å trøble med det. lette etter addonen men fant den ikke . har kjøpt meg nye hoder og switch så vi får se om det blir bra når jeg får byttet dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem selv på min 500.
    Sett opp sattelittene manuelt så funker det.
    Jens

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt dreamboxen i ca 2 år og aldri hatt problemet før i senere tid. rart om den plutselig skal begynne å trøble med det. lette etter addonen men fant den ikke . har kjøpt meg nye hoder og switch så vi får se om det blir bra når jeg får byttet dem.

mulig måte og fikse problemet på..
    om du har egen kanal liste som legger inn selv.

så legger du inn den, re-starter boksen, og så går du inn på sett up til sat.pos og bytter ut 4,8e til 5,0e og gjør ett ny søk på sat.pos,
    det skal virke. har måtte gjort flere ganger på de siste gemeni imagene

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt nye hoder og switch + kabler fra hodene til switch, så nå er alt nytt ute. viasat har blitt bra med 97%. nå er det cd som er problemet. når den er inne så er den 92% så innstillingen på antennen er bra, men den detter ut hele tiden og ned til ca 60%. skjønner ingenting

er det noen andre som har opplevd dette. nå er alt nytt på veggen untatt ledningen som går fra switchen inn i huset og boksen, men i og med at viasat er der hele tiden så er det vell ikke den heller

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt nye hoder og switch + kabler fra hodene til switch, så nå er alt nytt ute. viasat har blitt bra med 97%. nå er det cd som er problemet. når den er inne så er den 92% så innstillingen på antennen er bra, men den detter ut hele tiden og ned til ca 60%. skjønner ingenting

er det noen andre som har opplevd dette. nå er alt nytt på veggen untatt ledningen som går fra switchen inn i huset og boksen, men i og med at viasat er der hele tiden så er det vell ikke den heller
    har tatt deg tid og legge image inn på nytt ?
    kan være det som lager problemet

troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kanskje jeg skal prøve det. skal teste boksen i morgen hos en kompis for å se om det er boksen. er boksen lik der så vet jeg ihvertfall hvor det kan ligge.

takk for kjappe forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. har lagt inn nytt enigma image, men det samme skjer. har gjort det hos naboen og jeg vet at hans parabol og kabler virker. han får også ca 60% på cd.

tror det må være noe gale med boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du kjenner det er spenning på ledning fra boks og ut til switch betyr det at den er hel eller kan det være brudd på den for det? :-?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet og bytte plass på lnb`ene,?
    kan være at den ene av de er på vei til død ut

kjør da signalet rett i lnb uten om switch`n
    før etter lnb bytte,, for finne ut switch er problemet
    spiller ingen rolle om det nytt eller gamle, kan være feil på for det

Troee

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en Technomate TM9100( linux tuner kompatibel med DB7025 ++) med de siste imagene må jeg når den ikke finner satelitt, gå inn i motor setup og skyve motoren et step og tilbake, Da kommer signalet og alt i orden !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå begynner jeg og bli frustrert. byttet hodene og etter litt innstillinger fikk jeg inn cd, så det ene hodet var sikkert ødelagt fordi nå fikk jeg ikke inn viasat.
    MEN til min store fortvilelse så oppdaget jeg at når jeg er inne på nrk så fryser bildet fremdeles etter en stund mens tv2 er bra hele tiden. signalstyrken er opp på 95% så bra har den aldri vært før. sikkert fordi det er et nytt hode, men ihvertfall ikke noe gale der.

kan det være en komponent inne i dreamboxen som forårsaker dette???

er det noen som har vært borti noe lignende, for jeg er helt rådvill

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå begynner jeg og bli frustrert. byttet hodene og etter litt innstillinger fikk jeg inn cd, så det ene hodet var sikkert ødelagt fordi nå fikk jeg ikke inn viasat.
    MEN til min store fortvilelse så oppdaget jeg at når jeg er inne på nrk så fryser bildet fremdeles etter en stund mens tv2 er bra hele tiden. signalstyrken er opp på 95% så bra har den aldri vært før. sikkert fordi det er et nytt hode, men ihvertfall ikke noe gale der.

kan det være en komponent inne i dreamboxen som forårsaker dette???

er det noen som har vært borti noe lignende, for jeg er helt rådvill

2 muiligheter
    1: kjend på strøm om former din om den er varm... ta ut stømen og la den kald. blir den stabil da er den som feiler.

2: hvis du skrur av lokket på den, kobler den til igjen.
    så er vil det lyse 2/3 led lyd på venstre side av kortleseren da korteleseren i mot deg..
    hvis de led lysene slukker i det bilde fryser er det nettverk biten i tunern som kaputt.
    har samme syke dommen på min og den låser seg alt i fra 1.min til 10min i mellom vær gang og full re-start virker med holde av/på knappen inne virker

og den skal til vurdering på rep da 800 kommer i hus, for se omdet mulig fikse det.

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønte ikke helt hva du mente med punkt 1

1: kjend på strøm om former din om den er varm... ta ut stømen og la den kald. blir den stabil da er den som feiler.

hva mener du med dette??
    ta den ut, la den bli kald og blir den ikke varm igjen så det den det er noe galt med?

prøvde boksen til en kompis hos meg. den virket helt fint og fikk inn både cd og canal digital. da han kom hjem begynte også hans boks og tulle seg. når han skifter fra cd til viasat så faller snr til 60 en liten stund før den spretter opp igjen. konsekvent hver gang han skifter.

er det noen som kan gi meg et fornuftig svar nå, fordi jeg skjønner bæret

kan det være strømomformeren, ledning fra boks og ut??

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønte ikke helt hva du mente med punkt 1

hva mener du med dette??
    ta den ut, la den bli kald og blir den ikke varm igjen så det den det er noe galt med?

prøvde boksen til en kompis hos meg. den virket helt fint og fikk inn både cd og canal digital. da han kom hjem begynte også hans boks og tulle seg. når han skifter fra cd til viasat så faller snr til 60 en liten stund før den spretter opp igjen. konsekvent hver gang han skifter.

er det noen som kan gi meg et fornuftig svar nå, fordi jeg skjønner bæret

kan det være strømomformeren, ledning fra boks og ut??
    det jeg tenker på er om strøm omformeren din blir blir så varm at den lager problemer.
    men at den blir varm er logisk, men hvis du får en mer stabil tuner de først 30min etter da du startet opp tuneren igjen etter at strøm omformeren er har blir kald, så kan det være problemet

det virker litt som at det switch problemer... hvor lenge har laft signal da før den går opp. er snakk om 10sec eller 3min.

troeen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •