forskjell på disq - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    det jeg tenker på er om strøm omformeren din blir blir så varm at den lager problemer.
    men at den blir varm er logisk, men hvis du får en mer stabil tuner de først 30min etter da du startet opp tuneren igjen etter at strøm omformeren er har blir kald, så kan det være problemet

det virker litt som at det switch problemer... hvor lenge har laft signal da før den går opp. er snakk om 10sec eller 3min.

troeen

jeg tror det snakk om sekunder for kompisen min, men den var helt fin før han tok den med til meg, så jeg tror ikke at det er switchens skyld i hans tilfelle. hos meg så kommer aldri signalet opp på viasat. begge satelittene er på over 90%(ihvertfall så lenge det virket) så antennen er godt stilt inn. switchen min funket fint når hans maskin var koblet på, men fikk problemer når han tok den med hjem igjen.

kan det være omformeren som har ødelagt noen kretser eller lignende. tror du det kan være ledningen ut som gjør det? tenkte egentlig jeg bare skulle kjøpe meg en ny boks, men våger ikke det før jeg vet hva som egentlig skjer.

platoon

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har nesten samme symtomer som jeg har på min 500
    på at den låser seg etter liten tid.

men hos meg har ikke problemer med switch (bruker mekert spaun)
    men den låser seg en gang i mellom 3 til 7min og da mister den signalene på nettverket og til korte som sitter boksen
    for få boksen i gang igjen da mått jeg enten ut med strømmen eller
    full re-start for få den virker noen minuter igjen...

troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    du har nesten samme symtomer som jeg har på min 500
    på at den låser seg etter liten tid.

men hos meg har ikke problemer med switch (bruker mekert spaun)
    men den låser seg en gang i mellom 3 til 7min og da mister den signalene på nettverket og til korte som sitter boksen
    for få boksen i gang igjen da mått jeg enten ut med strømmen eller
    full re-start for få den virker noen minuter igjen...

troeen

var hos en kar i dag som driver med satelitt, og han målte strømomformeren og fant ut at den ga ut alt for lite strøm. målte også boksen og fant ut at det kom for lite strøm ut av den også. mente det kunne være powersupplyen inne i boksen som var tullete. skulle åpne den og sjekke så får vi se i morgen.

håper det ordner seg nå, begynner å bli rimelig lei av dette tullet:twisted:

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra du kan få ett svar da...for satte se på at kan løses for billig penge da

poster du det svaret her i tillfelle det flere som kommer samme problem

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også dette problemet på min DM500, det begynte for 2-3 uker siden, dette problemet oppstår på stort sett på 4,8E og 1,0W.
    Enkelte dager fryser bilde i et sett, det varer ikke lenge, men det er veldig trøttene å ha det sånn.
    Jeg har en annen DM500 også, jeg skal fyre i gang denne neste gang bilde holder på og fryser for å se om det er forskjell på de to boksene.

I kveld har bilde vært veldig stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg vært hos karen og han fikk det ikke til. han holdt på en god stund men fikk ikke opp nok spenning i boksen. han kunne ikke forklare det. pokker og det var den boksen, nå gir jeg den opp og kjøper en ny. :evil:

det var ikke det svaret jeg hadde håpet på:cry:

synd at jeg ikke kunne poste at det var en lett løsning, men sånn er det bare

platoon

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •