BBC HD på Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BBC HD på Canal Digital

ops: Beklager, postet gammelt nytt....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så er det bilde på BBC HD

Nå er det plakat på BBC HD som sier at kanalen starter 3 Desember.
    Plakaten sendes ukodet og er sendt i 1920x1080i/50Hz. Funker fint med USB DVB-S2 kortet mitt siden sendingen ikke er scramblet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12015.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:4104 PID:516 /656 English

Flotte 2000 i båndbredde for øyeblikket

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    12015.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:4104 PID:516 /656 English

Flotte 2000 i båndbredde for øyeblikket
    Ja MPEG er jo mest effektiv på stillbilder. TVNorge HD slutter på 12015 i morgen så BBC HD skal nok ha mere båndbredde når den starter med bevegelige bilder :-D
    http://www.telenorsbc.com/upload/Tho...ove_171008.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du hva som skal sendes på kanalen?
    blir vel bare sånn dritt som Prime :/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Här är tablån över BBC HD och jag gissar att de kommande programmen kommer därifrån.

BBC - What's On - Day listing for BBC HD*on*Wednesday 26 November

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Här är tablån över BBC HD och jag gissar att de kommande programmen kommer därifrån.

BBC - What's On - Day listing for BBC HD*on*Wednesday 26 November
    Programmene så jo bra ut dem, allsidig. Lurer på hva slags sportsprogrammer som kommer?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Programmene så jo bra ut dem, allsidig. Lurer på hva slags sportsprogrammer som kommer?
    Programguiden på BBC sine websider er for den Engelske versjonen på Astra 2D.

Siden BBC ikke har kjøpt sport visningsrettigheter utenfor England så regner jeg det for lite sannsynlig at BBC HD kommer til å sende noe av sporten som sendes i England.

BBC Prime har f.eks. aldri sendt noe som helst sport. Resten av programmene på BBC HD i England er BBC egenproduksjoner som BBC selv eier rettighetene og det er mest sannsynlig noen av disse programmene som skal sendes på den Skandinaviske versjonen.

BBC har mange HD produksjoner som f.eks. Planet Earth .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BBC HDTest kanalen på hele dagen på en 50' Plasma. Det jeg har sett litt i dag var "David Attenborough" og reisene hans rundt hele verden, "animal/nature" programmer. Bildet kvaliteten var meget pent og vi kan glede oss over hva som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heroes

Fra programmet til BBC HD onsdag 3.des. Dette kan bli bra, hvis dette er samme BBC HD vi får her i Norge........ :-D

22:00 Heroes
    Drama series about people with superpowers. The eclipse continues to impact the Heroes' abilities, as Elle and Sylar face off against a vengeful HRG.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoelen
    Fra programmet til BBC HD onsdag 3.des. Dette kan bli bra, hvis dette er samme BBC HD vi får her i Norge........ :-D
    Vi får garantert ikke eksakt samme kanal siden BBC HD i England også sender sport i HD som BBC kun har kjøpt Engelske visningsrettigheter for. Denne sporten er det vel stort sett Viasat og Canal+ som har rettigheter til i Skandinavia.

Nå er det sannsynligvis slik at BBC vil sende egenproduserte HD programmer/serier på BBC HD Skandinavia. Disse programmene er i særklasse når det gjelder både kvalitet og interessant innhold. Planet Earth er et godt eksempel. Den serien er jo rå også i SD format.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor i alle dager får vi ikke kanalen med entertain pakken? :cry:

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Dritt som Prime? Kom igjen a dude, BBC Prime programmene er jo kjempekule. For alle DIY interessert kinobyggere her på forumet må jo programmer som Changing Rooms, Big Strong Boys og alle andre oppussningsprogrammer være gull verdt. Jeg har i hvert fall hatt stor glede av Prime.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Vi får garantert ikke eksakt samme kanal siden BBC HD i England også sender sport i HD som BBC kun har kjøpt Engelske visningsrettigheter for. Denne sporten er det vel stort sett Viasat og Canal+ som har rettigheter til i Skandinavia.

Nå er det sannsynligvis slik at BBC vil sende egenproduserte HD programmer/serier på BBC HD Skandinavia. Disse programmene er i særklasse når det gjelder både kvalitet og interessant innhold. Planet Earth er et godt eksempel. Den serien er jo rå også i SD format.
    Jeg ser på BBC HD hver dag og kan ikke si at det du sier om sport er relevant.Det eneste jeg har sett utover Fotball EM er Englands landskamper som BBC har rettigheter til.Det er ikke ofte landskamper.BBC lager veldig gode programmer selv, så jeg tror at det blir mer enn godt nok for de aller fleste.Jeg synes dere skal være optimister når det gjelder BBC HD.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Men hvorfor i alle dager får vi ikke kanalen med entertain pakken? :cry:

selfølgelig er den med entertain pakken!

BBC HD lanseres i den digitale Grunnpakken for kabel-tv-kunder og i programpakken Family for parabolkunder

er nok bare skrevet litt klønete

gå inn på denne linken
    Entertain - Canal Digital NO
    og det står 10 HD kanaler, da er det bare å telle

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg ser på BBC HD hver dag og kan ikke si at det du sier om sport er relevant.Det eneste jeg har sett utover Fotball EM er Englands landskamper som BBC har rettigheter til.Det er ikke ofte landskamper.BBC lager veldig gode programmer selv, så jeg tror at det blir mer enn godt nok for de aller fleste.Jeg synes dere skal være optimister når det gjelder BBC HD.
    Stølen
    Helt enig. Det er nesten ikke sport på BBC HD i England. En del av denne sporten har også blitt sendt i HD på Canal Digital (TV2 Sport HD & fotball EM). Det finnes vel neppe noen som produserer mer bra innhold enn BBC.

Har også sett litt på BBC HD preview på Astra2d og det ser veldig bra ut. Preview sendes i 1440x1080i så det er mulig at de vanlige programmene holder enda høyere kvalitet dersom de sendes i 1920x1080i (men jeg mistenker at BBC HD på Astra 2D sender 1440x1080i hele tiden).

Ser fram til å kunne se f.eks. Planet Earth serien på den nordiske BBC HD kanalen :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det, men det er mere enn klønete og skrive slik de har gjort,
    BBC HD logoen ligger på Family, men ikke på Entertain pakken.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg ser det, men det er mere enn klønete og skrive slik de har gjort,
    BBC HD logoen ligger på Family, men ikke på Entertain pakken.
    Entertain har alltid vært navnet på pakken som inneholder både Family og Canal+ abbonement. Dvs. den største pakken det kan abboneres på. Family har også alltid gitt tilgang til Norgespakken(tidligere local).

Er enig i at det hadde vært smart å vise BBC HD logoen i Entertain pakken også. Det kan se ut som logoen er glemt i farten for som Kewell påpeker så opplyser teksten at det er 10 HD kanaler i Entertain mens det er logoer for 9 HD kanaler... I øyeblikket er det riktig at det er 9 HD kanaler i Entertain så de har fortsatt litt tid til å få på plass logoen innen kanalen starter 3 Desember

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Helt enig. Det er nesten ikke sport på BBC HD i England. En del av denne sporten har også blitt sendt i HD på Canal Digital (TV2 Sport HD & fotball EM). Det finnes vel neppe noen som produserer mer bra innhold enn BBC.

Har også sett litt på BBC HD preview på Astra2d og det ser veldig bra ut. Preview sendes i 1440x1080i så det er mulig at de vanlige programmene holder enda høyere kvalitet dersom de sendes i 1920x1080i (men jeg mistenker at BBC HD på Astra 2D sender 1440x1080i hele tiden).

Ser fram til å kunne se f.eks. Planet Earth serien på den nordiske BBC HD kanalen :grin:
    Av alle HD kanalene som sendes på Sky holder BBC HD den aller beste kvaliteten.BBC HD har samme kvaliteten også på FreeSat ,hvor ITV HD også er og den ser faktisk også flott ut.Nå er programvalget på ITV HD relativt begrenset foreløpig,men det ser lovende ut.Det hersker ingen tvil om at HD-kvaliteten er høyere på SKY og FreeSat ,enn på Get HD og CD HD. Vi har sammenlignet dette grundig flere ganger.Det kan selvsagt også ha noe med boxene å gjøre,men uansett så er det et faktum at de engelske sendingene har en bedre kvalitet.Jeg har alle boxene for Sky,FreeSat,Get og CD oppkoblet mot JVC HD1 projectoren så det er lett å switche mellom dem for å sammenligne kvaliteten.Disse sammenligningene ville selvsagt vært mer nøyaktige dersom vi kunne bruke samme program,men vi er enige om at inntrykket er helt klart ,Sky og FreeSat er best.
    Stølen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot

det jeg synes har blitt et lite problem etter DM800 kom i hus er jeg nesten ikke ser SD sendinger lengere.
    man blir fort litt bortskjemt med HD kvalitet på tven

Troeen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •