Instilling av Force fontier t90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Instilling av Force fontier t90

Lurer på om noen som vet om noen som stiller inn paraboler på øvre romeriket??

Har en Frontier T90 lurer på om jeg kan ha satt LNB festene feil vis det er mulig.. Noen som har bilder eller installasjons tegning.?

Har stillt inn 3-4 paraboler før og en med motorstyring. T90 virker håpløs og stille inn. har brukt satLex og finni plasering av LNB og vinkler...

All hjelp tas imot med takk :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skjekker en ting før du ringer etter folk ... På slavespeilet er det borret ett hull i hver side langs falsen men kun på den ene langsiden . Nå vet jeg ikke hvor godt kristen du er men disse to hullene skal ikke peke opp mot ham der oppe .

Litt vanskelig å forklare dette men jeg snakker om to drenshull og det er faktisk endel som har fått til å snu slavespeilet feil vei noe som resulterer i ett heller dårlig resultat . En annen ting er at du skal forsikre deg er at lnbfestet faktisk er vridd slik at lnb sitter tilnærmet flatt med bakken og ikke peker opp men det er ikke sikkert det er mulig å få til dette feil ...

Så fremt man har valgt en sørposisjon ved hjelp av den kalkulatoren og bruker det lnb som skal peke sør eller nærmest sør som utgangspunkt så skal man kunne stille inn antennen med dette . Jo flatere bane du velger jo lettere er det for da vil det bare være azimuth og elevasjon du trenger tenke på .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Om du skjekker en ting før du ringer etter folk ... På slavespeilet er det borret ett hull i hver side langs falsen men kun på den ene langsiden . Nå vet jeg ikke hvor godt kristen du er men disse to hullene skal ikke peke opp mot ham der oppe .

Litt vanskelig å forklare dette men jeg snakker om to drenshull og det er faktisk endel som har fått til å snu slavespeilet feil vei noe som resulterer i ett heller dårlig resultat . En annen ting er at du skal forsikre deg er at lnbfestet faktisk er vridd slik at lnb sitter tilnærmet flatt med bakken og ikke peker opp men det er ikke sikkert det er mulig å få til dette feil ...

Så fremt man har valgt en sørposisjon ved hjelp av den kalkulatoren og bruker det lnb som skal peke sør eller nærmest sør som utgangspunkt så skal man kunne stille inn antennen med dette . Jo flatere bane du velger jo lettere er det for da vil det bare være azimuth og elevasjon du trenger tenke på .
    kan ikke si at jeg er kristen men.. Tror faktisk jeg har klart å montere slavespeilet feil vei.. nå føler jeg meg mongo ops: . fant bare et hull og det var i falsen oppover. Skal se litt bedre på det i morgen. Det vil si at buen på slavespeilet på midten skal peke ned mot bakken.

Da kan det hende jeg klarer å få inn mere en en sat...

godt det er noen smarte hoder her inne....

takk for hjelpen.. sender svar når jeg har ordna det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •