CDC-5050 og eksterne høytalere? [Løst]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDC-5050 og eksterne høytalere? [Løst]

Er fullstendig nybegynner på dette feltet og sliter litt. Jeg har parabol fra Canal Digital med en CDC-5050 tuner, den har to scart utganger og en spdif. Har en Teco 32"TV. Denne har litt spak lyd, så jeg har prøvd å koble til mine Logitech Z-230 men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble dette rett for å få lyd i høytalerene?

Hvaslags kabler bør jeg kjøpe?

Takker for alle innspill

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolfus
    Er fullstendig nybegynner på dette feltet og sliter litt. Jeg har parabol fra Canal Digital med en CDC-5050 tuner, den har to scart utganger og en spdif. Har en Teco 32"TV. Denne har litt spak lyd, så jeg har prøvd å koble til mine Logitech Z-230 men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble dette rett for å få lyd i høytalerene?

Hvaslags kabler bør jeg kjøpe?

Takker for alle innspill
    Høyttalersystemet ditt skal ha 3.5mm stereo minijackplugg inn.

Det er oppgitt at TV'n har 1 analog audio utgang. Det vil nok fungere best om du kjøper en overgang fra TV'ns analoge audio utgang til 3.5mm minijack. Dette bør du kunne finne i de fleste brunevarebutikker.

Finner ingen info om hvilken plugg det er brukt på audio utgangen på TV'n men mest sannsynlig er det RCA plugger. Hvis det stemmer så kan du bruke denne: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Da vil du kunne regulere lydnivået med CDC-5050 fjernkontroll (eller muligens TV'ns fjernkontroll).
    I følge brukermanualen til andre 32xx modeller så er det RCA audio utganger
    http://www.teco-lcdtv.com/StoreImage...37-40-4291.pdf

Det er også mulig å koble CDC-5050 direkte til høyttaler systemet men det er antagelig ikke helt ideelt. Du bør benytte TV scart til TV'n din siden den sender ut RGB (og det gir best kvalitet). Du kan benytte VCR scart men der får du ikke regulert volum. Dersom du likevel vil koble CDC-5050 direkte til lydanlegget ditt så må du kjøpe en overgang fra scart til stereo 3.5mm minijack ut. Det er også mulig å koble VCR scart til TV og TV scart til høyttalersystemet slik at du kan regulere volum ( gir litt dårligere bilder men ikke sikkert du ser stor forskjell). Dersom du bruker VCR scart til en video eller dvd recorder så er ikke dette noen god løsning.....

Jeg mener at du skal kunne bruke denne som selges på Claes Ohlsson dersom du vil koble CDC-5050 direkte til høyttalersystemet.
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Expert,Elkjøp osv. vil også ha slike kabler.

Manualen til CDC-5050 finner du her
    http://www.canaldigital.no/upload/us...al_CDC5050.pdf

Det beste hadde vært om du byttet til Canal Digitals HD dekoder. Du har en HD Ready TV men har ingen HDTV kanaler å se på HDTV'n din. Med HD mottageren får du mulighet for å vise HDTV på din HD Ready TV. Med CDC-5050 så vil du mangle alle HDTV kanalene som inngår i abbonementet. Har du full CD pakke så mangler du 9 HD kanaler(snart 10) som du allerede betaler for ( har du Norgespakken så mangler du kun TVNorge HD).

-TV Norge HD ( Norgespakken)
    -BBC HD (Familiepakken og Entertain pakken fra Desember 2008 )
    -Eurosport HD (Familiepakken og Entertain pakken)
    -Discovery HD (Familiepakken og Entertain pakken)
    -Voom HD (Familiepakken og Entertain pakken)
    -Nat Geo HD (Familiepakken og Entertain pakken)
    -History HD ( Familiepakken og Entertain pakken)
    -Silver HD (Familiepakken og Entertain pakken)
    -Canal+ Film HD ( Canal+ og Entertain pakken)
    -Canal+ Sport HD ( Canal+ og Entertain pakken)

Fra Canal Digtials HD boks kan du benytte HDMI kabel til tv'n (digital lyd og digitalt bilde i samme kabel). HD boksen har også egne RCA utganger som du kan koble til høyttaler systemet ditt vha. en slik Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Volumet styres da med fjernkontrollen til HD mottageren.
    HD-mottaker - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bobben, takk for en utrolig fin og utfyllende post! Du hadde selvfølgelig helt rett i å anta at jeg kunne hente lyd ut fra TV'en via RCA kontaktene. Av en eller annen grunn hadde jeg ikke hørt noen lyd fra høytalerene da jeg prøvde dette tidligere. Etter å ha lest posten din forsøkte jeg igjen, for jeg hadde en slik kabel liggende. Funket som smurt -nå ble det endelig god lyd i stua!

Takker for tipset ang HD tuneren forresten, ser ikke bort ifra at en oppgradering er på trappene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •