Hvordan få inn Eurobird 1 - tilleggsutstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få inn Eurobird 1 - tilleggsutstyr?

Ønsker en kanal (TBN) som fins på Eurobird 1 og kanskje på Thor. Hvilket tilleggsutstyr trenger jeg? Har Viasat grunnpakke.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av estetol
    Ønsker en kanal (TBN) som fins på Eurobird 1 og kanskje på Thor. Hvilket tilleggsutstyr trenger jeg? Har Viasat grunnpakke.
    Du trenger en parabol som er rettet mot 28,5 øst og så trenger du en mottaker som fungerer . Det vil si en som kan søke inn kanaler på andre posisjoner noe Viasatmottageren nok ikke får til .

Men det kan kanskje være enklere å få til å ta ned kanalen fra Hotbird 13øst ? Om du ser på Tuning to TBN Europe . Forsatt trenges en annen mottaker men antenneposisjon kan være litt enklere om man f.eks bytter den antennen du nå har idag ut med en som har mulighet for å ta ned både 5øst og 13øst .

Har du da en mottaker med DiseqC styring som kan ta Viasat sitt kort og kan søke kanaler inn fra Hotbird så vil jeg tro det er den enkle løsningen . Desverre så ligger disse to satelittene litt for langt unna hverandre til at man kan benytte en standard antenne for type 5øst/1west så en eller annen mulifeedantenne eller annen type holder for lnb på eksisterende antenne alt etter hvor du bor kan også gå ann .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •