Hvilken HD PVR skal jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken HD PVR skal jeg velge??

Har bestemt meg for en HD PVR helst twintuner. Men hvilken?? Har siklet på Technisat Digicorder Hd S2X men det ser ut som den blir svært dyr i Norge.

Jeg er opptatt at den må fungere greitt, være kone og barnevennlig da jeg reiser mye og kona må klare å operere den på egenhånd.

Må jeg bite i det sure gresset og ta til takke med CD sin HD PVR, eller er det andre som ikke er full av bugs, må oppdateres osv.

Har lest om diverse tunere her på forumet, og det ser jo ut som alle er full av bugs...

Skal kun bruke den med CD org kort, så den må ha Conax.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av west
    Har bestemt meg for en HD PVR helst twintuner. Men hvilken?? Har siklet på Technisat Digicorder Hd S2X men det ser ut som den blir svært dyr i Norge.

Jeg er opptatt at den må fungere greitt, være kone og barnevennlig da jeg reiser mye og kona må klare å operere den på egenhånd.

Må jeg bite i det sure gresset og ta til takke med CD sin HD PVR, eller er det andre som ikke er full av bugs, må oppdateres osv.

Har lest om diverse tunere her på forumet, og det ser jo ut som alle er full av bugs...

Skal kun bruke den med CD org kort, så den må ha Conax.
    Skal du ha en boks som virker over tid så gå for CD sin HD PVR.
    Det vil komme krav til CD om bedere sikring av HD innhold og når CD/conax oppgraderer sikkerheten så vil alle andre bokser slutte å virke på HD kanalene.
    Dessuten så er de andre boksene krevende å søke å stable kanaler, det tar en hel kveld. Med en del jobb senere når det gjøres endringer.
    CD sine bokser gjør dette på super kort tid, under 1 min.
    Etterpå så er de auto oppdaterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for Vantage 7100. Jeg kjøpte min på vårkanten, har aldri oppdatert den, da jeg frykter bugs om jeg gjør det. Bruker den kun på Canal Digital, og den fungerer ganske så perfekt. Det eneste er at når lokalnytt på NRK slutter, så må en innom en annen kanal, for at den skal kode av NRK igjen, men dette er ikke noe problem. Den er absolutt konevennlig, min bedre halvdel bruker den hver dag, mer enn meg faktisk, og har aldri klaget, hun synes den er veldig bra. Kanskje jeg burde ha oppdatert den, men når nye kanaler kommer, og frekvensen ikke ligger inne, så legger jeg alt inn manuelt, og voila`så ligger alt på plass. I forhold til pris, absolutt prisverdig !!! Og...fantastiske HD bilder, pluss utrolig fine bilder på vanlige sendinger... Har både 19-13-5 øst og 1 vest innlagret, og det fungerer klanderfritt !! Ikke twintuner...men-men

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Vantage HD8000 PVR. Etter diverse forsøk med flere oppgraderinger etc sitter jeg nå med standard oppsett for den. Tuneren er virkelig å anbefale og etter hva jeg har forstått dønn lik 7100 men med twin. Tuneren gir ett fantastisk fint bilde, er stillegående og ser generelt veldig bra ut .

Eneste bug som finns på min software ( standard sw som sagt) er at discovery HD kan reboote tuneren. Ellers kan du pause, recorde 2 + 1 kanal likt, spille av divx/xvid ++ . Har trykt såpass mye på denne nå at jeg syns jeg kan anbefale deg denne, bruker selv også kun cd kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker jo ikke som de Vantage modellene er uten bugs, CD HD PVR er ikke uten bugs, og billedkvaliteten er ikke den beste.

Kanskje jeg får vente til Digicorderen er på plass, så får vi se på pris og de første testene...

Skulle nesten tro jeg var idiot, som forventer en satelitttuner til ca 5000,- med twin HD tuner, uten feil og bugs........

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen grun til å gå for noe annet enn CDs HD PVR. Den er billig, stabil og Plug and play. Oppdateringer skjer automatisk og du er garantert brukerstøtte. Billedkvaliteten er upåklagelig. Vet ikke hvorfor du skriver at den ikke er den beste? Det er den muligens ikke. Men i de aller fleste tilfeller er den mer enn "god nok". Hva slags fremviser skal du benytte den på?
    Hvis Digicorderen også får CD godkjenning ville jeg seriøst vurdert denne om prisen er akseptabel. Men foreløpig mener jeg CDs HD PVR er det beste alternativet for normalt familiebruk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 46" Sony KDL-46W4500.

Jeg har lest at andre tunere enn CD HD PVR har bedre billedkvalitet, skifter kanal hurtigere.

Jeg har klart å leve med Grundig PVR, men håpte å få tak i en bedre, men som du sier, kanskje det er "tryggest" å velge CD...

selv om det er rapportert om dårlig fjernkontroll, støy, dårlig brukergrensesnitt, ustabilitet, man mister opptak, osv,osv...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av west
    selv om det er rapportert om dårlig fjernkontroll, støy, dårlig brukergrensesnitt, ustabilitet, man mister opptak, osv,osv...
    Brukergrensesnittet er enkelt. Og en del bokser har vært plaget med løse vifter som skaper vibrasjoner i chassis. Dette er enkelt å fikse. De andre punktene kjenner jeg ikke igjen og stiller meg undrende til dem. Men det er mulig kvaliteten varierer veldig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ikke være redd for å kjøpe vantage fordi bugs blir fikset med jevne mellomrom,siste firmware er nesten 100% feilfri,litt texttv problemer gjenstår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •