Adult channel / Tv2 problem /CDC5050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adult channel / Tv2 problem /CDC5050

Regna med du klikka på lenken :-D . Her er problemet jeg søker hjelp til :

Har kobla opp en CDC5050 sammen med en Vantage 8000s på samme LNB ( GTSat quad) .På vantage'n har jeg 90+ i signal og kvalitet, men på det cdc rælet ligger det på 50+ .. Har prøvd andre kabler/samme kabel/nye "pjutter" /annet hode/annen cdc tuner/annen utg. på lnb... Forsøkte å sw oppgradere greia, men det gikk visst ikke det heller :-( .

Men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke inn bl.a adult og tv2 norge. (sikkert flere andre og, men disse så jeg at mangla i lista.

NB! Ser ut fra lyngsat nå at alle kanaler jeg mangler ligger på (H) polarisasjon

Noen som kan tenke seg hva problemet er?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miksi
    Regna med du klikka på lenken :-D . Her er problemet jeg søker hjelp til :

Har kobla opp en CDC5050 sammen med en Vantage 8000s på samme LNB ( GTSat quad) .På vantage'n har jeg 90+ i signal og kvalitet, men på det cdc rælet ligger det på 50+ .. Har prøvd andre kabler/samme kabel/nye "pjutter" /annet hode/annen cdc tuner/annen utg. på lnb... Forsøkte å sw oppgradere greia, men det gikk visst ikke det heller :-( .

Men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke inn bl.a adult og tv2 norge. (sikkert flere andre og, men disse så jeg at mangla i lista.

NB! Ser ut fra lyngsat nå at alle kanaler jeg mangler ligger på (H) polarisasjon

Noen som kan tenke seg hva problemet er?
    Du får for lav spenning ut til LNB. Det skal være 14 volt for vertikal polarisasjon og 18 volt for horisontal polarisasjon. Enten gir tuneren for lav spenning eller så har du for stort spenningsfall på veien.
    Jeg har en CDC7000 og den har aldri vist høyere verdi på signalstyrke enn ca. 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha! Skal prøve med mere spenning ut da ;-)

Da var nye tester kjørt med alt av forskjellige spenninger etc.. Det viser seg nå at jeg ikke får signal idet hele tatt inn på cdc tuneren så lenge Vantagen ikke er på ?? dvs. med engang jeg slår av vantagen, mister jeg alle kanaler på cdc tuneren.. Kan legge til at alle ledninger går direkte fra lnb og rett til tunere. ( 2 til vantage twin, og 1 ned til cdc) . Veldig korte strekk på kabler. Kan det være noe feil med lnb'en? er en quad fra GTsat som er flunk ny. Noen ideer om hva jeg skal gjøre med dette?

Er cdc tuneren rett og slett misunnelig på det sexy blå lyset i vantagen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å resette tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er saken løst...

Feilen var rett og slett brudd i kabel:-? . Det merkelige er jo at når vantage tuneren sto på fikk jeg signal ned på cdc tuneren, men manglet noen kanaler. Tok og sjekket alle kabler med måleinstrument inatt og fant at den ene kabelen målte brudd. Kablet om og alt var i skjønneste orden. Hvordan det idet hele tatt kom signaler til cdc med brudd i kabel skjønner jeg dog ikke noe av

Takk for tipsa uansett !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miksi
    Hvordan det idet hele tatt kom signaler til cdc med brudd i kabel skjønner jeg dog ikke noe av
    Kan jo være at bruddet kun gjorde at polarisasjons spenningen ble 0 volt, men at tv signalet ikke ble hindret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •