Astra 2d/fleire satellittar på CD sin HD boks?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer groovelab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 2d/fleire satellittar på CD sin HD boks?

Hei
    Lurer på å kjøpe CD sin HD boks (uten PVR).
    Er det nokon som har erfaring med å køyre fleire LNB/satellittar på denne boksen.
    Planen er å kutte ut den gamle Force'n min etter kvart, men kjøper CD boksen KUN om den også er OK på andre satellittar enn THOR1W.

mvh
    Geir Ove

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groovelab
    Hei
    Lurer på å kjøpe CD sin HD boks (uten PVR).
    Er det nokon som har erfaring med å køyre fleire LNB/satellittar på denne boksen.
    Planen er å kutte ut den gamle Force'n min etter kvart, men kjøper CD boksen KUN om den også er OK på andre satellittar enn THOR1W.

mvh
    Geir Ove
    Det kom software til den 23 september som gjør at mottageren fungerer med flere posisjoner. Den søker inn "free to air" tv kanaler på Astra,Hotbird og Sirius. Kanaler som sendes åpent men med feil "free to air" signallering elelr feil "service type" søkes ikke inn. Den søker Astra2 selv om det ikke ser ut til å være støttet i utgangspunktet. På Astra2 er f.eks. åpne HD kanaler ikke sendt etter spec og jeg fikk f.eks. ikke søkt inn den åpne Luxe TV HD på Astra2. Var jeg deg så ville jeg koblet Force'n i serie med HD boksen og slått på Forcen ved behov ( evt. twin LNB slik at begge mottagerene kan benyttes samtidig).

Har ikke fått tid til å testet flere posisjoner veldig mye med HD boksen siden jeg har andre mottagere koblet opp som er bedre egnet for mange posisjoner.
    Jeg har aktiv splitter mellom LNB og mottagere og det kan være at den forstyrrer litt for Hd boksen ( hadde også enormt store problemer med Humax iCord når jeg testet den på samme aktive splitter + DiseqC switch).

Newcomer groovelab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for svar Bobben. Ser nok ut til at den greiaste løysinga vert seriekobling av mottakarane ja.
    Forcen er jo glimrande grei til å organisere kanalane osm ligg på 28,2. Ser jo ut som om BBC HD dukkar opp i pakken til CD i desember. Håpar berre eg klarar å få inn ITV HD, det hadde vore moro å sett formel 1 i skikkeleg kvalitet :-D

GO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe spesielle problem med ITV HD, ved bruk av Canal Digital HD tuner?
    (altså den en finner på Astra 2d)...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helgeg
    Er det noe spesielle problem med ITV HD, ved bruk av Canal Digital HD tuner?
    (altså den en finner på Astra 2d)...
    ITV HD sender ikke på Astra 2D og hovedproblemet med ITV HD er at de bevist ikke sender etter DVB og MPEG standarden. Årsaken er sannsynligvis at de vil hindre at Sky's HD bokser kan motta ITV HD. Faktisk er ITV HD signalet mye sterkere enn kanalene fra Astra 2D.
    ITV HD sendes på Eurobird 28.5øst og kan mottas med grytelokk i sør Norge
    Eurobird 1 at 28.5°E - LyngSat Maps ( faktisk er det ganske bra signal over hele Norge)

ITV HD vil IKKE fungere med en CD HD boks. Det er også mange andre HD bokser som vil slite med å motta ITV HD. På FreeSat boksene i England fungerer ITV HD som en interaktiv tjeneste. På andre bokser som klarer ITV HD så må kanalen programmeres med manuelle settinger (PIDs osv).

CD hd boks har i siste software funksjon for å søke inn Sirius,Hotbird og Astra1 (19.2ø) i tillegg til Thor. Det er mulig å lure boksen til å søke Astra2 på 28.2øst men det fungerer dårlig. Hotbird og Astra1 ser ut til å fungere bedre.

Her er resultat av kanalsøk jeg utførte med CD HD boks (den uten PVR):
    ASTRA2 12643H 75 tjenester Radio+TV
    ASTRA1 11597V 516 tv & radiokanaler ( bl.a. Anixe HD,Astra HD+)
    HOTBIRD 11137H 381 tv og radiokanaler
    (har vist frekvensen jeg la inn som starttransponder).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det samme for BBC HD kanalen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det samme for BBC HD kanalen?
    BBC HD er heller ikke signallert 100% riktig etter DVB standard. En mottager som benytter service_type filter og kun lagrer kanaler som sender tv,radio
    eller hdtv service_type vil trolig ikke scanne inn BBC HD.

Jeg har for dårlig signal fra de vertikale transponderene på Astra 2D og får derfor ikke testet om BBC HD kan søkes inn med CD HD mottager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått inn ITV HD og/eller BBC (fra Eurobird/Astra 2)? Evt hvilken dekoder brukes...?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått inn ITV HD og/eller BBC (fra Eurobird/Astra 2)? Evt hvilken dekoder brukes...?
    Vantage HD7100s klarer og søke den inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •