Viasat montering i "alle rom"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat montering i "alle rom"

Jeg skal hjelpe en kamerat med å montere opp dette, og har sett hva som er med i pakken. En tuner, to hoder (med fire uttak) 3 switcher pluss kabler. Han har kun Viasat, og han kommer ikke til å koble seg til CD. Han har nå to tunere, men han vil ha det slik at han kan flytte en tuner fra kjeller og opp til loft ved behov. Slik jeg tror dette blir er følgende, rett meg om dette ikke stemmer:

Vi skifter til Quadhode på 5grader øst, trekker kabler direkte fra hode uten bruk av switch til tre punkter i huset. Sånn som jeg har forstått det så trenger man switch kun ved bruk av flere hoder. Blir dette den rette måten å gjøre det på?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg skal hjelpe en kamerat med å montere opp dette, og har sett hva som er med i pakken. En tuner, to hoder (med fire uttak) 3 switcher pluss kabler. Han har kun Viasat, og han kommer ikke til å koble seg til CD. Han har nå to tunere, men han vil ha det slik at han kan flytte en tuner fra kjeller og opp til loft ved behov. Slik jeg tror dette blir er følgende, rett meg om dette ikke stemmer:

Vi skifter til Quadhode på 5grader øst, trekker kabler direkte fra hode uten bruk av switch til tre punkter i huset. Sånn som jeg har forstått det så trenger man switch kun ved bruk av flere hoder. Blir dette den rette måten å gjøre det på?
    Ja siden Viasat nå sender NRK på 5 grader øst trengs ingen switch og kabler kan da trekkes direkte fra quad LNB (hode) og direkte til hvert punkt.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hvis han så er meget doven
    ( og vil spare på tlf regningen )
    så køber han sig en Hyro til extraværelset
    så slipper han for at ringe via*** hver gang han flytter sit kort. :twisted: :twisted:

Hilsen

EX-Force

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •