Skuffet over Canal Digitals HD PVR-mottaker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Når det gjelder støy fra tuner, så var de første som kom mye verre på viftestøy enn de som nå nylig er kommet. Har du en tidlig versjon kan du bare kontakte CD, så sender de deg en ny
    Er du helt sikker på dette? Når regner du som nylig? Jeg har hatt versjoner fra mars til begynnelsen av august og de bråkte like mye.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye SW skulle være mye bedre og det eneste som de måtte fikse før den ble sendt ut er at all opptak som du til nå har lagt inn på HD forsvinner.
    Derfor måtte de ordne dette først.
    Når det gjelder andre problemer som lyd osv, er det forskjellig fra tv til tv.
    Vet at det var hovedsakelig skjerming som var problemet med Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye SW skulle være mye bedre og det eneste som de måtte fikse før den ble sendt ut er at all opptak som du til nå har lagt inn på HD forsvinner.
    Derfor måtte de ordne dette først.
    Når det gjelder andre problemer som lyd osv, er det forskjellig fra tv til tv.
    Vet at det var hovedsakelig skjerming som var problemet med Pioneer.
    Yepp, Pioneer, LG og Samsung sliter de med. Har du noe status på fix av denslags?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke fikses, så må man gå "offroad"... hjelper ikke om den er "billig" hvis den ikke er verdt 5 flate øre.

/S

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte Samsung modeller har problemer, men dette vet Samsung om og har løsning på det, så bare ring og få oppgradering/nedgradering fra de

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Yepp, Pioneer, LG og Samsung sliter de med. Har du noe status på fix av denslags?
    CD PVR fungerer knikrefritt med LG PG6000. Ingen støy flott bilde og fjernkontrollen er kjapp og med veldig god rekkevidde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    CD PVR fungerer knikrefritt med LG PG6000. Ingen støy flott bilde og fjernkontrollen er kjapp og med veldig god rekkevidde.
    Det er flott Jeg har en annen LG som det ikke funker på. Opplysningene om hvilke merker de sliter med kom fra CD selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ha noe å si det. Ring igjen og klag på støy fra vifte.
    Hvis det ikke løser seg, skal du få et nr av meg til han som sitter og tester CD`s nye SW og HW så ordner nok han det

Hei igjen Trym. Da har jeg fått svar fra CD at jeg får ny dekoder. Han som skrev mailen til meg bekreftet at dekodere sendt ut etter april/mai iår var forbedret iforhold til støyproblem.

mvh
    Frode

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det ordnet seg til slutt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner lyd i dolby digital på Canal Film HD, går fint på de andre filmkanalene. Flere som har samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg motatt ny hdpvr fra CD og jeg må si at jeg er veldig veldig fornøyd. >Denne er helt lydløs. Den jeg sendte i retur var som å ha ett fly på tomgang i stua for å sammenligne.

Oppfordrer derfor alle som har støyproblemer om å retunere denne og be om å få tilsendt en ny!

Jeg siterer mail fra CD:
    ------------------
    Det ble , som du nevnte , gjort korrigeringer fra produsenten sin side ifm viftestøy.
    Denne korrigeringen gjorde seg gjeldende på alle dekodere som ble sendt ut etter april 2008.
    ----------------------

Hilsen

en fornøyd
    Frode

Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med hd pvr

Hei
    Leser mye jeg kjenner igjen her ja. Marsboer oppklarte endel, men sitter fremdeles med ett produkt jeg ikke kan si meg helt fornøyd med. Fikk min for ca tre uker siden så den har blitt brukt over litt tid nå.

-Fjernkontrollen er håpløs, virker nesten som om den må varmes opp når dekoderen har vært slått av noen timer.
    -Opplevd flere ganger at bildet går i svart og den henger seg opp slik at den må restartes.
    -Den konstante surrelyden er utrolig irriterende om du ser på vanlig sending med normalt lydnivå.

Dette var det negative, det positive er opptaksfunksjonen. Kan ikke skjønne at jeg har klart meg uten det tidligere

Ove

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nesten som jeg er bedre tjent med component kobling mellom TV og boks i dette tilfelle, la TVen gjøre litt av jobben i stede, jeg plages ikke av chubby folk, dessuten er kona blidere når andre ser chubby ut. Vinn, vinn situasjon spør du meg!

Jeg har heller ikke full HD tv så da spiller det vel egentlig ingen rolle om jeg kjører component eller HDMI?

Har faktisk større problemer med at signalet inn på den ene inngangen fra disken er for lav, rundt 100-110! Trodde disse quad hodene skulle gi relativ lik signal inn på alle portene!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falcon1975
    Da har jeg motatt ny hdpvr fra CD og jeg må si at jeg er veldig veldig fornøyd. >Denne er helt lydløs. Den jeg sendte i retur var som å ha ett fly på tomgang i stua for å sammenligne.

Oppfordrer derfor alle som har støyproblemer om å retunere denne og be om å få tilsendt en ny!

Jeg siterer mail fra CD:
    ------------------
    Det ble , som du nevnte , gjort korrigeringer fra produsenten sin side ifm viftestøy.
    Denne korrigeringen gjorde seg gjeldende på alle dekodere som ble sendt ut etter april 2008.
    ----------------------

Hilsen

en fornøyd
    Frode
    Ja, det er ganske utrolig isåfall at din nye er lydløs.
    Jeg bytter til den tredje nå, og alle støyer like forjæ....
    Alle ankom etter juli.

Siste feilmelding var at strømforsyningen feiler samt 2 andre koder de aldri hadde hørt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Ja, det er ganske utrolig isåfall at din nye er lydløs.
    Jeg bytter til den tredje nå, og alle støyer like forjæ....
    Alle ankom etter juli.

Siste feilmelding var at strømforsyningen feiler samt 2 andre koder de aldri hadde hørt om.
    Greit, jeg har hatt samme problem som deg, fikk min siste i slutten av juli. Nå ringte jeg nettopp CD igjen og de skulle sende meg en ny. Ingen spørsmål om det egentlig. Det vil i såfall være min #4 så blir jo spennende å se.

Ellers kunne de ikke si noe mer om når oppdateringen kommer :/

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer er heller ikke gode.

Fjernkontrollen virker sjelden hvis den ikke har direkte sikt mot tuneren.
    Ved avspilling av opptak kan den låse seg.
    Ved spoling kan den henge seg.

Min første tuner låste seg i oppstart. Stod bare å blinket på "init" i displayet.
    Har fått min andre tuner nå. Håpte på at den skulle bli bedre iht heng og fjernkontroll, men ei. Like ille den og.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jeg har ikke hatt noen problemer med min. Den er også fra mars, men allikevel tilnærmet lydløs. Fjernkontrollen virker upåklagelig. Jeg har kanskje hatt 2-3 heng på 7 mnd. Det regner jeg for akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Mine erfaringer er heller ikke gode.

Fjernkontrollen virker sjelden hvis den ikke har direkte sikt mot tuneren.
    Ved avspilling av opptak kan den låse seg.
    Ved spoling kan den henge seg.

Min første tuner låste seg i oppstart. Stod bare å blinket på "init" i displayet.
    Har fått min andre tuner nå. Håpte på at den skulle bli bedre iht heng og fjernkontroll, men ei. Like ille den og.
    Jeg har ikke hatt noe problemer med bildekvaliteten. Jeg har den koblet til SONY w3000 og jeg kan ikke se at det er snakk om store forskjeller mellom den innebygde bakkenettmottakeren og HD PVRen med HDMI. 4:3 bilder bruker jeg smart zoom 2 (TV) på, og da ser de faktisk veldig bra ut.

Det jeg ikke er fornøyd med er at den kan være utrolig treig! Særlig når en skal bla igjennom listen med opptak. Skal du langt ned på lista er det en lidelse! Jeg tror problemet er at den hele tiden skal lese hver fil for å vise det i "sample" vinduet. Hvis en kunne ha kuttet det ut, eller at en måtte trykke på en knapp for forhåndsvisning, så tror jeg det kunne blitt en god del kjappere. Men uansett bør CD gjøre noe med hastigheten. Og hvorfor kan en ikke få muligheten til å velge hvordan opptakene skal sorteres? Kronologisk rekkefølge er ikke nødvendigvis det mest oversiktlige.
    I det hele tatt er det egentlig skuffende lite med innstillingsmuligheter på den.

Har også erfart at en bør være forsiktig med spolingen, trykker du for mye (hvis du f.eks har spolt for langt) så går det helt i stå, og i verste fall booter den. Med fatale følger for opptak som en kanskje var midt i

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm.. Jeg har ikke hatt noen problemer med min. Den er også fra mars, men allikevel tilnærmet lydløs. Fjernkontrollen virker upåklagelig. Jeg har kanskje hatt 2-3 heng på 7 mnd. Det regner jeg for akseptabelt.
    lyst å bytte?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    lyst å bytte?
    Nei, så uheldig som du virker å ha vært, tror jeg ikke det...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •