Euro1080 mottaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Euro1080 mottaker?

Noen som vet hvor man kan få tak i Euro1080 mottaker?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk siste lyd&Bilde, de skriver litt om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett satelittkort til PC er det eneste du trenger (hvis du har en forholdsvis kraftig PC). Har selv ett SkyStar 2 kort som koster 800-1000 kroner. Ser på Euro1080 (og venter på flere programmer) 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger mottakere på www.tveco.no

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendes det i det hele tatt noe interessant rent programmessig på euro 1080, eller er det bare for å teste kvaliteten på bildet?

DrE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendes det i det hele tatt noe interessant rent programmessig på euro 1080, eller er det bare for å teste kvaliteten på bildet?
    Ganske sikkert sistnevnte... Men tror de skal sende fotball EM...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ganske sikkert sistnevnte... Men tror de skal sende fotball EM...
    Jeg husker bare testen fra projektorsymposium jeg... Hva var den sendingen på euro1080? Var det polsk idol eller noe? vel, det så ikke veldig interessant ut hvertfall!

Og det går jo en grense for hvor morsomt det er å se på polsk idol, selv om båndbredden er bredere enn bredest...

DrE :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eller annen "kid grand prix" eller noe.. Men desrom de sender EM i Portugal er det jo VELDIG interessant

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der nogen der har denne QualiTV 1080 boks ? Lurer på denne, har en parabol til Canal Digital, kan jeg bare sætte et hode mere på denne eller...., eller er der en anden 1080 boks ute ?
    Så forresten at Euro1080 bruker Tandberg utstyr til koding og dekoding, så kan det jo bare være bra !

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som kjøper utstyr for å motta Euro1080 med HDTV i MPEG2 bør vite:

a) Gradvis skal sendingene bli kodet. Fra nyttår skal visst alt bli kodet så man vil ikke få sett noe uten kort og riktig CAM.

b) Astra har nylig bestemt seg for en ny midlertidig standard som vil tillate både 720p og 1080i kodet i MPEG2 og MPEG4. MPEG4 støttes ikke av dagens mottagere.

c) EBU skal etter planen neste år bestemme seg for formatet på HDTV i Europa. Det er veldig lite sannsynlig at de vil velge MPEG2 da det vil kreve for stor båndbredde for HDTV ved jordbundne sendinger.

Robert-

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt grønn på alt dette, desværre, men kan vel lære noe. Man kan nu kjøbe en Zinwell, eller Quali-tv boks, med et kort der siges å være kurant til 2010. Jeg skal jo sikkert ha et ekstra hode på parabolen, eller for alt (intet) jeg vet er satellitten i motsat retning, ikke vet jeg. Jeg har nu bare mulighet for å høre stereo også fra en sånn kanal, med min analoge forsterker.
    Det du siger robertaas, er da at man skal vente til næste år for at få mottakere der er "kompatible" med fremtiden ?
    Er der ikke noen her der har denne boks nu da ?
    "Fremtiden var bedre før".
    Niels.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg er helt grønn på alt dette, desværre, men kan vel lære noe. Man kan nu kjøbe en Zinwell, eller Quali-tv boks, med et kort der siges å være kurant til 2010.
    Joda, kortet kan sikkert brukes, men receiveren som kun støtter MPEG2 kan du ikke forvente å kunne bruke til HDTV i 2010.

Det er forresten Zinwell som lager Quali-tv. Etter først å ha kommet ut med Zinwell-receivere som støtter MPEG2 i HD-oppløsning fant man på å markedsøre disse under et eget brand. Om du kjøper en Zinwell får du en eldre versjon uten DVI.

At ingen av modellene har harddisk er også et stort minus i min bok.

Jeg skal jo sikkert ha et ekstra hode på parabolen, eller for alt (intet) jeg vet er satellitten i motsat retning, ikke vet jeg.
    Tror nok ikke ekstra hode er nødvendig. Euro1080 ligger på Astra, demofeeden fra Astra vil vel kun ligge på Astra. TF1 vil antagelig sende fra Atlantic Bird 3 igjen når de tar opp igjen prøvesendingene i høst.

Jeg har nu bare mulighet for å høre stereo også fra en sånn kanal, med min analoge forsterker.
    Det du siger robertaas, er da at man skal vente til næste år for at få mottakere der er "kompatible" med fremtiden ?
    Er der ikke noen her der har denne boks nu da ?
    Det er absolutt spennende å kunne ta inn testsendinger i HDTV, men bare vær klar over at ny hardware må til når(om?) HDTV virkelig kommer i Europa. Grunnen til at nesten ingen støtter prøvesendingene med hardware er at kanalene bare har "tatt i bruk en tilfeldig format". Astra har prøvd å formalisere dette litt mer ved å avtale en standard med sine leieboere, men alle opsjonene i dette formatet støttes etter det jeg kan se ikke av dagens demo-HDTV-utstyr fra fx. quali-tv.

Tror aldri man vil kunne kjøpe teknologi som aldri vil kunne bli ukompatibel, men bare vær klar over at du i værste fall vil kunne finne at receiveren til quali-TV må oppgraderes allerede i vinter om du fortsatt skal se HDTV. Eller kanskje dette ikke skjer før i 2008, hvem vet.

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integra it912 med DCDi og DVI er bedre enn modellene fra Zinwell/Quali-tv, men også den mangler harddisk.

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •