Cd Pvr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Cd Pvr

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cd Pvr

Venter nå inn min nye pre/pro ganske snart.
    Noen som kan bekrefte at de får AC3 via HDMI og ikke bare via S/PDIF på sin CD PVR ?
    Ifølge informasjonen under så skulle dette virke, hvis ikke så er det jo håpløst gammeldags.

<hd-utgang:
    hdMi: hdMi 1.1 med hdCP 1.1
    audio: to PCM-kanaler med MPeg1-lag ii, originalt mottatt bitstream ved aC3>

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig sikker på at det ikke virker.

Er ikke det du henviser til beskrivelsen av to ulike porter da (HDMI og Audio).

Regner med at en begrensning er satt i software og ikke hardware så det vil forhåpentligvis bli endret ved fremtidige oppgraderinger

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog

Regner med at en begrensning er satt i software og ikke hardware så det vil forhåpentligvis bli endret ved fremtidige oppgraderinger
    I øyeblikket tror jeg ikke HD-PVR'en leverer Dolby Digital over HDMI men jeg har heller ikke utstyr for å teste dette. HD boksen uten harddisk skal sende Dolby Digital over HDMI . På denne boksen forsvinner lyden dersom mottageren er satt opp i "hjemmekino" modus og kanalen sender Dolby Digital.

For at en dekoder skal gi ut Dolby Digital så må muligens TV'en eller AV receiver fortelle dekoderen at den vil ha Dolby Digital og ikke PCM.

Regner vel med at det er en software sak som må endres for å sende Dolby Digital over HDMI.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog

Nei, audioinformasjonen er klippet fra HDMI port. Audio for S/PDIF står oppført under digital utgang. Hvis dere har rett, påstår jeg at det som står i Dataark er direkte feil. Kan ikke se at dette kan misforstås.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Nei, audioinformasjonen er klippet fra HDMI port. Audio for S/PDIF står oppført under digital utgang. Hvis dere har rett, påstår jeg at det som står i Dataark er direkte feil. Kan ikke se at dette kan misforstås.
    Det er lovet fikset i en senere software, når den kommer vet ingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •