Flere kanaler - flere brukere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere kanaler - flere brukere

Har snust litt på noen tidligere innlegg, men ble ikke fullstendig klok på dem.

Hva trenger man for å kunne formidle parabol-kanaler til vanlige antenne-uttak?

Ser for meg en boks (husker ikke hva de heter) hvor man tar inn parabol og RF-kanaler ("vanlig" tv-antenne) og får tatt signalene videre ut i coax til antenne-uttakene...
    Kan man også koble på f.eks videosignal fra en PC som man da får på en egen kanal?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rookieav
    Har snust litt på noen tidligere innlegg, men ble ikke fullstendig klok på dem.

Hva trenger man for å kunne formidle parabol-kanaler til vanlige antenne-uttak?

Ser for meg en boks (husker ikke hva de heter) hvor man tar inn parabol og RF-kanaler ("vanlig" tv-antenne) og får tatt signalene videre ut i coax til antenne-uttakene...
    Kan man også koble på f.eks videosignal fra en PC som man da får på en egen kanal?
    Du får jo bare en kanal videre ut til RF om gangen fra parabol da, noen vits i det?
    Hvis PC har video out så kan den også gjøres om til RF på samme måte.
    Kvaliteten blir jo ikke bra da...
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ute etter en mer avansert løsning . A'la private kabeltv-anlegg, selvsagt er det mulig, jeg vet bare ikke hvordan ennå!
    Fra tidligere innlegg her er multiswitch nevnt som en slik boks jeg tenker på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går med en sk multiplexer som tar alle kanalene og sprer dem i rf-båndet slik at de kan tunes vanlig på tv.
    Multiplexer - Wikipedia, the free encyclopedia

Tveco.no kan sikkert hjelpe deg med din private kabel-tv hovedsentral. Kommer fint i mål med en 50-100.000, men du må nok også kontakte CD/Viasat, kommer neppe langt med entertain kortet ditt i en slik boks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •