Canal Digital HD-pvr på sd-fjernsyn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-pvr på sd-fjernsyn

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette:

Har ikke skaffet meg en hd-tv ennå, og lurer derfor på hvilken bildekvalitet HD-pvr til Canal Digital vil gi på et godt, gammeldags rørfjernsyn med scarttilkobling?
    Jeg skjønner selvsagt at jeg ikke vil få utbytte av hd-kanalene, men vil SD kanalene Canal Digital sender bli av dårligere kvalitet enn de er nå med standardmottakeren til CD (5050).

Er det noen som har prøvd å koble til PVR til et ikke hd-tv (eller evt. har prøvd å koble den med scart til en HD-tv) og kan si om kvaliteten er dårligere enn fra standardmottakeren?

Grunnen til at jeg tenker på å bytte til pvr før jeg kjøper hd-tv er selvsagt at jeg ønsker å få utbytte av opptaksmulighetene og ikke minst to tuner funskjonaliteten PVR-en har.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Er det noen som har prøvd å koble til PVR til et ikke hd-tv (eller evt. har prøvd å koble den med scart til en HD-tv) og kan si om kvaliteten er dårligere enn fra standardmottakeren?
    .
    Har ikke prøvd CD HD PVR mot CRT-TV. Men jeg har prøvd boksen via scart til flatskjerm nettopp for å sammenlikne med 5050. Og så vidt jeg husker mener jeg at bildet ble bedre med PVR'en. Det er ikke store forskjeller. Men bildet blir i hvertfall ikke dårligere med PVR'en.
    Lykke til! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    men vil SD kanalene Canal Digital sender bli av dårligere kvalitet enn de er nå med standardmottakeren til CD (5050).
    Nei. Bare husk å slå av HD utgangen slik at du får RGB ut av scarten og får satt breddeforholdet (4:3/16:9) riktig. Står HD utgangen på så får du bare composit ut.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok; høres lovende ut!!