Får ikke Dolby Digital lyd fra CD HD PVR via Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke Dolby Digital lyd fra CD HD PVR via Receiver

Hei

Noen som kan svare meg på hvorfor jeg ikke får digital lyd fra decoderen som er koblet opp med HDMI til Onkyo 905?

En annen sak er at bildet blir dårligere med bruk av HDMI på vanlige SD sendinger, så jeg måtte koble scart fra decoder til TV for å for skikkelig kvalitet på SD sendinger og bruker HDMI fra decoder til onkyo 905 for å se HD sendinger, noe som er tungvint. Jeg mener at denne CD decoderen er halvferdig og har ennå ikke bestemt meg for å beholde den

Er det noen som også vet om CDs andre tuner uten opptaksmulighet er bedre på lyd og bilde(SD) enn HD PVR

Takk på forhånd

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital lyd

Hos meg er det kun dårlig stereo 2.0 på vanlige kanaler. Det er kun på HD kanalene at det er god lyd, men den er kun oppført som 2.0.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Hos meg er det kun dårlig stereo 2.0 på vanlige kanaler. Det er kun på HD kanalene at det er god lyd, men den er kun oppført som 2.0.

Når kanalen sender "AC3" er det vel dolby digital?, men det står ikke det på displayet i 905en som det gjør med DVD og PS3, så jeg vet ikke hva som er galt

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Når kanalen sender "AC3" er det vel dolby digital?, men det står ikke det på displayet i 905en som det gjør med DVD og PS3, så jeg vet ikke hva som er galt
    Jeg har ingen problemer med Dolby Digital fra HD-PVR. Du må aktivere "hjemmekino" i lydoppsett. Når det er gjort så overfører HD-PVR Dolby Digital over S/PDIF dersom kanalen sender Dolby Digital. De normale formene for Dolby Digital er Dolby Digital 2.0(stereo) og Dolby Digital 5.1. Alle andre kanaler sender digital MPEG1 Layer II lyd.

Når HD-PVR er satt opp til "hjemmekino" og kanalen ikke sender Dolby Digital (2.0 eller 5.1) så konverterer HD-PVR'en MPEG1 lyden til digital PCM og overfører dette over S/PDIF. Via HDMI sendes det ikke Dolby Digital. Via HDMI er det alltid digital ukomprimert PCM lyd.

Kanaler som sender Dolby Digital lyd er:
    CANAL+FIRST
    CANAL+ACTION
    CANAL+HITS
    CANAL+FILM HD
    DISCOVERY HD
    VOOM HD
    SILVER HD

Alle kanalene listet opp sender ALLTID Dolby Digital lyd. Alle kanalene bortsett fra DISCOVERY HD sender også
    MPEG1 lyd i tillegg til Dolby Digital.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg har ingen problemer med Dolby Digital fra HD-PVR. Du må aktivere "hjemmekino" i lydoppsett. Når det er gjort så overfører HD-PVR Dolby Digital over S/PDIF dersom kanalen sender Dolby Digital. De normale formene for Dolby Digital er Dolby Digital 2.0(stereo) og Dolby Digital 5.1. Alle andre kanaler sender digital MPEG1 Layer II lyd.

Når HD-PVR er satt opp til "hjemmekino" og kanalen ikke sender Dolby Digital (2.0 eller 5.1) så konverterer HD-PVR'en MPEG1 lyden til digital PCM og overfører dette over S/PDIF. Via HDMI sendes det ikke Dolby Digital. Via HDMI er det alltid digital ukomprimert PCM lyd.

Kanaler som sender Dolby Digital lyd er:
    CANAL+FIRST
    CANAL+ACTION
    CANAL+HITS
    CANAL+FILM HD

VOOM HD
    SILVER HD

Alle kanalene listet opp sender ALLTID Dolby Digital lyd. Alle kanalene bortsett fra DISCOVERY HD sender også
    MPEG1 lyd i tillegg til Dolby Digital.

Takker for et meget godt og utfyllende svar

Jeg må si jeg stusser når du sier HDMI ikke overfører digital lyd slik som DVD spilleren og PS3 som begge er koblet med HDMI til forsterkeren, så jeg MÅ altså ha en coax kabel fra decoder til forsterker for å få digital lyd?
    DISCOVERY HD

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg stusser når du sier HDMI ikke overfører digital lyd slik som DVD spilleren og PS3 som begge er koblet med HDMI til forsterkeren, så jeg MÅ altså ha en coax kabel fra decoder til forsterker for å få digital lyd?
    Må ha en Coax ja, dette er lovt fikset i en senere software.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som kan svare meg på hvorfor jeg ikke får digital lyd fra decoderen som er koblet opp med HDMI til Onkyo 905?

En annen sak er at bildet blir dårligere med bruk av HDMI på vanlige SD sendinger, så jeg måtte koble scart fra decoder til TV for å for skikkelig kvalitet på SD sendinger og bruker HDMI fra decoder til onkyo 905 for å se HD sendinger, noe som er tungvint. Jeg mener at denne CD decoderen er halvferdig og har ennå ikke bestemt meg for å beholde den

Er det noen som også vet om CDs andre tuner uten opptaksmulighet er bedre på lyd og bilde(SD) enn HD PVR

Takk på forhånd
    I denne tråden finner du mye informasjon om HD-PVR, der er og resept på hvordan man får bedre SD bilde.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •