@ lygren Diablo cam thread?? stengt pga Prirat prat ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

@ lygren Diablo cam thread?? stengt pga Prirat prat ??

Hei lygren
    ser at du er admin her, men jeg skjønte ikke på hvorfor du stengte den diablo+trex inlege .
    den her mener jeg
    http://avforum.no/forum/satellitt/76...blo-t-rex.html

Personlig har jeg ikke postet non som har med pirat å gjøre
    da jeg har 2 canal digital kort , en med full abo inkludert HD kanaler
    og en med lokale kanaler + barne kanaler.
    beklager hvis jeg ikke har nevnt at jeg har original kort, men det har jeg til og med 2 kort

Jeg snakker ikke om andre og hva de driver med her
    men personlig så så jge ingen inleg som var noen prat om pirat virksomhet.

jeg sysns det var litt hardt å ta i den troden da jeg ikke så noen ulovlig inleg der

uansett jeg vil respekterer ditt stengelse av posten og skal gå å lese
    regelverke på nytt og se om jeg har overlest noen.

mvh

bobi

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er CAMene som er problemet tipper jeg.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    er CAMene som er problemet tipper jeg.
    Hmm. Man trenger vel å gre seg en gang iblant????? he he he, vel blåst. mvh.roht3

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å få svar på, er å sende en PM direkte til Lygren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Den beste måten å få svar på, er å sende en PM direkte til Lygren.

ja det er sant det , dumt av meg å ikke gjørt det first.

Beklager men du har rett skule ha gjørt det
    kansje noen kan slete den posten av dere admin/mod

jeg tror og er sikkert han har lest dette, og kansje ikke mente han det slik jeg
    har forstått det.

uansett, en mod/admin kan gjerne slete den her

mvh

bobi

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tråden ble sperret etter anmodning fra en større aktør i markedet (guess who...).

Er jo litt vanskelig dette greiene her, men vedkommende aktør sier at tråden omhandler uheldige oppskrifter til piratoppsett. Vi ønsker selvsagt ikke å tråkke noen på tærne, verken bransjeaktører eller våre medlemmer, men hvis en skal slippe at denne type tråder stenges er det helt avgjørende at innholdet tydelig orienteres mot lovlig bruk hvis det er rom for misforståelser!

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver ikke dette for å kverulere, men for diskutere litt hvor stor makt "diverse aktører" skal ha i et forum som dette.

Det blir igrunnen litt som med hjemmebrenning. Man har lov å kjøpe hjemmebrenningsapparat, men man har ikke lov å bruke det.

Burde det ikke være lov å diskutere hva som er mulig innen parabolverdenen, og så får folk selv avgjøre?

Hva står det i forumreglene angående akkurat dette? Uansett synes jeg vi gir "aktørene" for mye makt hvis de skal ha vetorett over hva som kan sies og ikke sies.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Et vanskelig tema. På den ene siden står jo AVforum ansvarlig for all diskusjon og innhold som foreligger på våre sider, dog med noe friere tøyler enn den "normale" presse ettersom vi tross alt opererer som et fritt diskusjonsforum.

På den andre siden er det jo selvsagt slik at ting som faktisk er helt klinkende klart ulovlig ikke kan være gjenstand for diskusjon, som f.eks. hvor og hvordan en laster ned piratkopiert materiale. Oppskriften for bruk av piratkort er nok såpass tett opptil dette at vi nok ikke kan ta sjansen på å la det flyte fritt i så måte.

Husk at AVforum er en liten aktør, og vi har langt bedre ting å bruke de begrensede midlene vi rår over enn rettsaker og denslags!

Uansett - vi er fullstendig klar over denne type avvegninger, og slår sjelden ned på diskusjoner, selv om de måtte være på "kanten". Når imidlertid en markedsaktør tar direkte kontakt og ber oss om å foreta oss noe er det noe annet, da har vi plutselig et ansvar om vi unnlater å gjøre dette...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informativt svar.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg skriver ikke dette for å kverulere, men for diskutere litt hvor stor makt "diverse aktører" skal ha i et forum som dette.

Det blir igrunnen litt som med hjemmebrenning. Man har lov å kjøpe hjemmebrenningsapparat, men man har ikke lov å bruke det.

Burde det ikke være lov å diskutere hva som er mulig innen parabolverdenen, og så får folk selv avgjøre?

Hva står det i forumreglene angående akkurat dette? Uansett synes jeg vi gir "aktørene" for mye makt hvis de skal ha vetorett over hva som kan sies og ikke sies.
    Helt enig! Er ikke AVforum til for brukerne, ikke aktørene?? Det blir for dumt å sensurere en tråd pga at CD føler at det kanskje kan komme til å gå ut over businessen. Skjerpings!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    RimJob, vi er selvsagt her for brukerne våre, hvis ikke hadde vi nok ikke telt over 30.000 medlemmer... Samtidig kan vi jo ikke pådra oss grunnlag for søksmål, det ser du sikkert.... Hadde vi hatt noen hundre mill. stående å godtgjøre seg på konto skulle vi sikkert gjort noen morsomme "stunt", men når realiteten er at vi knapt har penger til ny server er liksom ikke prioriteringen vår å havne i klemmeri med en av landets største aktører - spesielt ikke når vi i utgangpunktet da ville hatt en fryktelig dårlig sak rent juridisk...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    RimJob, vi er selvsagt her for brukerne våre, hvis ikke hadde vi nok ikke telt over 30.000 medlemmer... Samtidig kan vi jo ikke pådra oss grunnlag for søksmål, det ser du sikkert.... Hadde vi hatt noen hundre mill. stående å godtgjøre seg på konto skulle vi sikkert gjort noen morsomme "stunt", men når realiteten er at vi knapt har penger til ny server er liksom ikke prioriteringen vår å havne i klemmeri med en av landets største aktører - spesielt ikke når vi i utgangpunktet da ville hatt en fryktelig dårlig sak rent juridisk...
    Beklager utbruddet, men rakk å skrive før jeg leste ditt andre innlegg i tråden.
    Jeg synes uansett at det er trist at en såpass stor aktør som CD skal kunne sensurere et åpent forum som AVforum faktisk er.
    Den aktuelle tråden ble jo faktisk startet av person som betaler gode penger til CD for abbonement, ikke av en person som var ute etter å lure til seg gratis materiale.
    Det må jo kunne gå an å diskutere egenskaper ved et produkt(er jo halve moroa med AVF) uten å risikere søksmål?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det interessante spørsmålet er hvor en skal sette grensen, er det stopp rett etter de godkjente tunerene? Er det stopp ved en importert cam som selges offisielt i et annet land? Stopp ved cam som er helt klart uoffisielle, men som benyttes med orginalt kort? Er det stopp ved HTPC? Alle linux-versjoner som brukes til DVB C/S? VMC som brukes til DVB C/S/T?

Åpenlys piratvirksomhet er selvfølgelig ikke greit, men spørs hvem som definerer hva som er piratvirksomhet... Er det CD/Via/RiskTV, så sier vel de stopp rett før de offisielle tunerene tar slutt. For min del så mener jeg det er så håpløs holdning hos cAnal digital/viaskvatt/risktv som startet med at via gjorde det tilnærmet umulig å få en godkjent tuner som tok både via og cd. Etter det så blir fristelsen stor til å kjøpe en ikke-godkjent tuner som takler begge. Med på kjøpet får man også større valgfrihet mtp hvilke funksjoner som man ønsker på godt og vondt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende skrevet Soundfre@k.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Strålende skrevet Soundfre@k.
    Second that!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at AVforum kan ikke bli holdt ansvarlig på hva jeg som en bruker av dette forumen gjør og ikke gjør in 4 veger av mitt hus.

Jeg forstor deg og avforum godt at dere har ikke lyst eller resurser til en rettsak
    mott canal digital/viasat/rikstv. det respekterer jeg absolut
    har vart i kleme med dem selv tidligere jeg og viet hva det er i stand til.

Men for å si det slikt , hvis noen av canal digital/viasat/rikstv KONTAKTET
    avforum administratorer og la press til dem så er det bare dumt.
    Jeg ønsker selfolgelig ikke noen fondt med mitt inleg, og jeg skule ha gjerne gjørt det mere tydelig at jeg bruker dise cam/modulene til å bruke med mine original kort.

Som mange har kjent til nå så er jeg ikke fra Norge , men gift med Norsk dame
    også har barn, da har jeg en dilema jeg har lyst å se på Greske , Italienske ,Albanske , Engelske ,Norske kanaler
    det er dise sprokene jeg snaker/skriver/forstår selv heletiden ,

Jeg har ringt CD/VIASAT/RIKSTV og har vart arlig, har sakt at jeg har andre tunere i huset som jeg bruker korte dems i , da jeg kan ikke ha en hus med 1000 tunere fordi dem vil at jeg skal ha kun demes tuner og bruke med demse kort.

Jeg sa opp min Viasat abonamang ikke så lenge siden da dem nektet meg akurat det.

Desuten sysn jeg at mediene her i Norge gjør som dem vil med oss kundene
    dem tvinger oss til å kjøpe en produkt som ikke holder mål , selv har jeg 3 cd tuner 1 viasat og 1 rikstv som står i garasjen.

Uansett jeg vil og mener at hvis en av dise aktorene er ute etter oss som brukerer ( eller meg ) skule dem gjerne ta kontakt med min Advokat da kan han lese loven for dem ( cd/via/riks) dem viet godt loven men litt oppfrisking skader ingen

desuten sysn jeg at vi diskuterte ingen ting ulovlig
    en slik cam er fult lovlig å kjøpe og bruke her i lande
    og ikke minst så er den lisensert med Conax også så hvis CD har klaget
    burde dem first ikke gi lisens til en slik cam

hvis aktorene har en problem med denne camen så mener jeg det er riktig
    at dem blir stopet i tollen , eller ta en prat med alle de 100 eller 1000 buttikene som selger dem cam slike at det blir en stop på riktig sted og ikke hos en slutt bruker.

Jeg tror jeg la den saken her liger , da jeg veit godt at ingen av aktorene kan gjøre noen med dette og ikke minst selv brur jeg meg ikke da jeg betaler for 5 original kort her i huset og har ingenting å frykte

for min del er den inleget her ikke noen mer å diskutere faktisk
    og som jeg sa på PM også steng eller luk/slett here posten hvis det er for meg
    skule ha sendt deg en PM first men der gjøre jeg en feil.

mvh

bobi

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, IKKE steng denne tråden!
    La det synliggjøres hvor råtten politikk CD, Viasat mfl kjører, når de legger press på et åpent forum.
    Skal de kunne true med søksmål når produktene selges helt lovlig over disk i det ganske land? Skal vi la oss herse med på denne måten?
    Jeg er faktisk sjokkert over at dette er mulig, og vurderer seriøst å avslutte mitt forhold til Canal Digital som følge av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopp sier annonsøren og hopp gjør avforum. Gang på gang.

At man stenger en tråd som omhandler ulovligheter er greit, men en oppfordring??

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden bør få et mer beskrivende navn slik at flere blir oppmerksomme på den. Eks: Bransjeaktører sensurerer Avforum

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Pant og RimJob
    hahahhaha, da tror jeg dere har ikke vart i kleme med CD/VIA noen gang

Jeg forstår AVforum at dem blir red , selfolgelig hvis dem ikke har kommet i kleme med dem før så er det best å ikke gjøre det heller.

Jeg ønsker ikke at denne tråden/posten skal stenges , men jeg ønsker ikke å gjøre vondt mott noen heller da, og ikke minst en slikl forum som AVforum er
    liberalt , opent og vi diskuterer omtrent alt de vi vil uten frukt.

Ja jeg er helt einig med dere vi skal ikke la cd/via/rikstv gjøre som dem vil
    men du og jeg kan ikke store dem heller, det er politikerer som må skjerpe seg her, slik som det er i andre land , som Italia eller Hellas, eller Tyskland

Det var vel ikke lenge en 2 år tilbake når NSD /NEWS Grup tok over i Italia
    og da komm dem med samme pålitik som Viasat eller sky uk (Bskyb ) driver med i UK, som tvinger folk å kjøpe demes sople tunerer
    men da sa Italienerne at dette er ike UK/NORDEN her heter det Italia
    da ble folk i Italia også støttet av rigeringa , som tvingte nds å gi folk en hvis frihet som sakt.

for min del kan tråd/titel endres , men ser ikke poinget med det jeg.

skal egentlig si at er meget fornøyd at det er ikke kun meg som tenkler slik jeg gjør.

mvh

bobi

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •