@ lygren Diablo cam thread?? stengt pga Prirat prat ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Denne tråden bør få et mer beskrivende navn slik at flere blir oppmerksomme på den. Eks: Bransjeaktører sensurerer Avforum
    Det er svært så støtte man blir på manjetene her .. En spade er en gaffel. Det må vel gå an å belyse hva fks. canal+ gjør også. canal+ i flere rom er jo helt diskriminerende.Vi er jo ikke bare nerder i dette landet.
    Jeg kaller det for pengepugeri. Telenor burde se å bli kvitt sin ledelse som så til sine kunder istenfor å melke dem som det gjøres nå. Det er ingen tre som vokser in i himmelen. Det er direkte til herr baksås som liksom vet alt. Noen har så mange skoler at de har blitt desorionterte. Det er ihvertfall min mening men jeg er jo bare 68 år så bær over med meg no hard feelings. roht3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tråden ble sperret etter anmodning fra en større aktør i markedet (guess who...).

Er jo litt vanskelig dette greiene her, men vedkommende aktør sier at tråden omhandler uheldige oppskrifter til piratoppsett. Vi ønsker selvsagt ikke å tråkke noen på tærne, verken bransjeaktører eller våre medlemmer, men hvis en skal slippe at denne type tråder stenges er det helt avgjørende at innholdet tydelig orienteres mot lovlig bruk hvis det er rom for misforståelser!
    kan lygren fortelle oss hvem som har kontaktet ham vil sikkert flere her på forumet vite adressen til dette fenomen. svar utbedes mvh roht3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Lol .. det er vel ikke setningsstrukturene vi er her for å diskutere.

Jeg synes det er flott at folk som ikke har norsk som morsmål er villig til å bidra på et forum som dette. Jeg er sikker på at vi alle sammen forstår hva Bobi mener i hans innlegg.
    Hei... Bra polarbjørnen...Du minner meg om en som kallte seg for grønlenderfuld. Vi er vel ikke alle like gode til å gjøre oss forstått selv om noen tror det motsatte. Jeg mener bobi gjør det bra.fks.er det umulig for meg å formulere meg på kroatisk eller noe annet. mvh. roht3

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halvnakke. Da har jeg fjernet dine innlegg (med påfølgende svar) i denne tråden da de er fullstendig useriøse iforhold til det som diskuteres her. Personangrep er helt unødvendig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roht3
    kan lygren fortelle oss hvem som har kontaktet ham vil sikkert flere her på forumet vite adressen til dette fenomen. svar utbedes mvh roht3.
    Det er neppe det som er trådstarters intensjon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mange gode innlegg her;

1. Ingen har truet AVforum med søksmål, men det kan bli konsekvensen hvis vi åpenlyst oppfordrer til piratvirksomhet
    2. Det er helt klart OK å diskutere alternative tunere og løsninger, noe annet er jo helt tullete. Det folk må unngå, er å gå inn på åpenbare "pirat"-løsninger

Vi lar selvsagt ikke CD eller noen andre for den saks skyld, diktere hvilke tekniske løsninger som skal benyttes her til lands, DET er for dumt! Det er selvsagt heller ikke på grensen å diskutere, noe vår lange tråd rundt f.eks. Vantage-tunerne understreker!

Det gjelder altså bare å tenke seg litt om når en begynner å nærme seg "tvilsomme" områder, så går dette seg til helt fint!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er neppe det som er trådstarters intensjon

Nei det har du helt rett at det var ikke min intensjøn for noen som helst
    en bare jeg personlig vile vite på hvorfor en tråd som egentlig i mire øyer ikke
    hade noen som helst med pirateri å gjøre ble stengt helt plutselig.

Derfor så oppnet jeg den tråden her, for å vitte hva som skjede,
    nå viet jeg det , og jeg siet at for min del er det greit at den ble stengt pga en mod/admin trode at inlegene våre inholdt eller gikk pirateri retning.

Det som jeg ble litt irritert på er at dise så kalte AKRORER leger pres på en open forum og for en tråd som faktisk ikke har noen pirat inhold og ikke minst ikke noen med pirat kort i heletat, ser at det er ingen i den tråden som har skrve om piratkort.

Ikke minst med det, men hvis dem aktoren var canal digital ( antar jeg )
    så burde dem kjerpe seg litt, da diablo camen er lisensert med conax encryption som vil si at canal digital som er eid av telenor har gokjent dem camen da er det faktisk demes feil og ikke min eller din at den kan brukes til pirateri.

Jeg tror at det blir ingen saksmål eller noen tull fra CD/VIA/RIKS sin side
    da det holder ikke mål i en rettsak slike bevis , du kan ikke komme i reten og si at bobi, lygren, og andre diskuterer om en produkt som kan brukes til pirateri , men vi har ikke bevis at dem gjør det ie ikke.

Sist det er ikke min intensjøn å skade noen , enten forumen her , eller noen personer som er ansvarlig for dette forumen.
    Intensjønenen min med mine inleg er å hjelpe dem som sliter litt med parabol ting og tang , da jeg er en hobist i dette felte og liker å fine ut av ting .

For min egen del har jeg fot det svare jeg vil , og denne tråden kan gå i soppel kasa, men hvis andre mener den bør stå slike at alle kan lare og vare klar for slik press fra dise aktorene så kan den tråden her stå open og ikke minst endre titlen til noen mere tilpaset.

mvh

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Nei det har du helt rett at det var ikke min intensjøn for noen som helst
    en bare jeg personlig vile vite på hvorfor en tråd som egentlig i mire øyer ikke
    hade noen som helst med pirateri å gjøre ble stengt helt plutselig.

Derfor så oppnet jeg den tråden her, for å vitte hva som skjede,
    nå viet jeg det , og jeg siet at for min del er det greit at den ble stengt pga en mod/admin trode at inlegene våre inholdt eller gikk pirateri retning.

Det som jeg ble litt irritert på er at dise så kalte AKRORER leger pres på en open forum og for en tråd som faktisk ikke har noen pirat inhold og ikke minst ikke noen med pirat kort i heletat, ser at det er ingen i den tråden som har skrve om piratkort.

så burde dem kjerpe seg litt, da diablo camen er lisensert med conax encryption som vil si at canal digital som er eid av telenor har gokjent dem camen da er det faktisk demes feil og ikke min eller din at den kan brukes til pirateri.

Jeg tror at det blir ingen saksmål eller noen tull fra CD/VIA/RIKS sin side
    da det holder ikke mål i en rettsak slike bevis , du kan ikke komme i reten og si at bobi, lygren, og andre diskuterer om en produkt som kan brukes til pirateri , men vi har ikke bevis at dem gjør det ie ikke.

Sist det er ikke min intensjøn å skade noen , enten forumen her , eller noen personer som er ansvarlig for dette forumen.
    Intensjønenen min med mine inleg er å hjelpe dem som sliter litt med parabol ting og tang , da jeg er en hobist i dette felte og liker å fine ut av ting .

For min egen del har jeg fot det svare jeg vil , og denne tråden kan gå i soppel kasa, men hvis andre mener den bør stå slike at alle kan lare og vare klar for slik press fra dise aktorene så kan den tråden her stå open og ikke minst endre titlen til noen mere tilpaset.

mvh

bobi
    Bra skrevet Bobbi,stå på du.:-D

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har helt klart bruk for Bobi og de andre entusiastene her, og som besitter kunnskap som endel av oss nyter godt av.
    Vi trenger en skulder å "gråte" på når bildet går i svart

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Tror muligens problemet i tråden som ble stengt var at noen plutselig begynte å diskutere uorginal firmware.

Det skulle uansett ikke være noen grunn til å bytte ut (programmere) den orginale softwaren i CAM'en
    dersom den er lisensiert av Conax. Dersom det er rikgtig at den er lisensiert av Conax så fungerer
    den vel med Conax slik den er levert fra butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Tror muligens problemet i tråden som ble stengt var at noen plutselig begynte å diskutere uorginal firmware.

Det skulle uansett ikke være noen grunn til å bytte ut (programmere) den orginale softwaren i CAM'en
    dersom den er lisensiert av Conax. Dersom det er rikgtig at den er lisensiert av Conax så fungerer
    skule faktisk ikke skrive noen mere i den tråden her jeg
    men du har et poeng der .

men som sakt om du programerer den med en uoriginal software vil ikke si at den kna brukes til pirateri da.

Jeg har faktisk programert min , men det er pga at jeg har so mange kort som
    som ikke er kun conax , noen er irdeto noen er nagra noen er nds
    da er jeg nødt til å programerer den.

Men hvis du leser gjenom satelitt inlegene her og om diverse tunerer så ser vi godt at det er ingen som kjører med original softare

desuten tredje part hardware er vel ment til å bli programert og gi oss en hvis friehet slik vi kan bruke 1 cam/boks for det meste av behoved i en hus.

nei nå gir jeg meg , tror dette er ikke noen å diskuterer mere ang diablo cam
    og vi viet alle at det fins 10-100 skandinaviske forumer som diskuterer om den camen dag in og ut , uten at dise aktorene har sagt noen som helst.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Uorginal firmware???? mvh. roht3

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •