Fjernkontrolltrøbbel Canal Digital HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontrolltrøbbel Canal Digital HD PVR

Fikk ny CD HD PVR-tuner i dag, og det irriterer meg sinnsykt at fjernkontrollen bare virker av og til. Den funker veldig bra når du skal stille inn språk og søke kanaler, men så slår den seg vrang.

Hadde også en Nokia-tuner (gammel) her før, den var også sånn, men fungerte faktisk bedre totalt sett.

Er det en svakhet med tuneren? Dama på CD mente det kunne være de NYE batteriene, skal prøve å skifte de. I tillegg snakket hun om trøbbel med Samsung-TV, dennes øye står 30-40 cm fra kanten av PVR-tuneren...

Lurer på å bytte ned til en uten harddisk, eller må jeg helt ned til den uten HD også for å få det til å fungere som det skal med fjernkontrollen. Andre som har opplevd noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd endel heng med fjernkontrollen ja...uten at jeg blir helt sikker på om det er den som ikke lenger vil spille på lag, eller om det er selve PVR'en som henger seg opp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å huske at det er mange innlegg i dette forumet som beskriver problemer med fjernkontroll og HD-PVR. Mener konklusjonen har vært at dette gjelder mange Samsung og Pioneer-skjermer og at årsaken antageligvis er en type stråling fra disse skjermene som forstyrrer/skaper inteferens med HD-PVR sin fjernkontroll.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noe av det samme på den gamle HD motageren (IKKE pvr)
    løsningen for meg var at underlaget den sto på ga for mye gjenskinn.
    flytta den lenger ut mot kanten av glassflata den sto på, funka gull etter det.
    Regner med at det er de infrarøde signalene som blei "forvridd" pga det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Fikk ny CD HD PVR-tuner i dag, og det irriterer meg sinnsykt at fjernkontrollen bare virker av og til. Den funker veldig bra når du skal stille inn språk og søke kanaler, men så slår den seg vrang.

Hadde også en Nokia-tuner (gammel) her før, den var også sånn, men fungerte faktisk bedre totalt sett.

Er det en svakhet med tuneren? Dama på CD mente det kunne være de NYE batteriene, skal prøve å skifte de. I tillegg snakket hun om trøbbel med Samsung-TV, dennes øye står 30-40 cm fra kanten av PVR-tuneren...

Lurer på å bytte ned til en uten harddisk, eller må jeg helt ned til den uten HD også for å få det til å fungere som det skal med fjernkontrollen. Andre som har opplevd noe lignende?
    Ja, og jeg har vært gjennom mye rare råd fra CD support. De fleste har ikke peiling og sender deg enten:

a) en helt ny PVR

b) en ny fjernkontroll

c) nye batterier

Jeg fikk vel 4 x PVR og 5 x fjernkontroll før jeg ble en smule lei. Fikk endelig snakke med en person på support som hadde litt peiling og jeg fikk bekreftet at HD PRV'ene sliter veldig med plasmaskjermer fra LG og Pioneer. De vet ikke helt hva de skal gjøre med det, men en kan få 500kr til en ekstern fjernkontroll (f.eks en logitech). Det anbefales også å flytte HD PRV'en lengst mulig vekk fra skjermen som du også nevner. Dette har fungert for noen, men ikke hos meg.

Jeg har en LG plasma og ingen av rådene har hjulpet meg. Min HD PVR ligger derfor i esken sin og CD klarer ikke svare meg på hva som skjer nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, nå fungerer faktisk det for meg. Jeg har slitt nå siden mars. Lang historie kort:

1) ringte canaldigital og de kom med den gamle gode leksen som nevnt over. Madammen preiket med sjefen sin og de kom fram til at LG tv'en min måtte oppgraderes.

2) jeg ringte LG Norge for å høre om oppgradering. De hadde aldri hørt om dette problemet og hadde ingen fix

3) jeg ringte canaldigital igjen og forklarte om LG. Han karen jeg snakket med forklarte at det kommer en ny oppgradering på PVR'ene om ca en måned (da må vi vel regne 2) som løste dette. I mellomtiden kunne jeg kjøre via scart og gå inn på mottakerinstillinger > videoinstillinger og deaktivere HD (Ja endres til Nei). Dette har ingen av de andre jeg har snakket med i månedsvis visst om så wtf. Kan nå bekrefte at dette fungerer for meg. Ellers spanderte canaldigital en hd komponentkabel + lyd opp til 500kr som en mellomløsning fram til oppgraderingen kom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet

tuneren lenger fra TV-en (samsung plasma), da virker den mye bedre...irriterende, fordi den passet så bra der den sto, og må finne nye løsninger ellers. Men var det slik at CD vil oppgradere programvaren slik at den skal fungere bedre snart?
    Og vil det i tilfelle kunne skje også på min tuner, eller er det bare på de som kjøper etter oppgraderingen?

PS! Kan det ha noen betydningen at tuneren sto oppå en CD-spiller, Copland, og da ble det jo knapt avstand mellomapparatene, siden tuneren knapt har ben...(spilleren sto ikke på nå)...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var det slik at CD vil oppgradere programvaren slik at den skal fungere bedre snart?
    Og vil det i tilfelle kunne skje også på min tuner, eller er det bare på de som kjøper etter oppgraderingen?
    de påstod i allefall så over tlf til meg i dag, om ca en måneds tid regnet de med å slippe den..du vil som alle andre også få den

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...

tenker litt på å nedgradere til HD uten opptaker, eller den billigste uten HD. Men jeg så at bildekvaliteten på CL-matchen mellom Liverpool og Marseille var mye bedre enn jeg vanligvis har sett på fotball. Er det HD-sending? Eller var det bare at jeg brukte HDMI-kabel istedet for scart som jeg gjorde på den gamle tuneren? Har den billigste uten HD HDMI-kabel???

Takk for svar så langt, er blitt litt klokere...men liker ikke helt støyen på PVR...heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, etter en kveld med HD PRV'en så kan jeg avkrefte at det funker særlig bra. Vanskelig å få registrert alle trykkene, det fungerer bare i en periode og bildet "hakker" på noen kanaler (f.eks viasat4). Samt at jeg mistet lyden sånn ca hvert 5 minutt. Koblet til Forcen igjen og alt fungerte perfekt. Aaaaargh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da

tror jeg din utgave er verre enn min, men uansett er det ikke veldig imponerende...blir nok å bytte seg ned, for å se om det kan funke bedre...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software kommer i dag (23 sept) som skal fikse noe av fjernkontroll problemene... og at den låser og henger seg.
    mer info her: 23. september 2008 - Canal Digital NO

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Ny software kommer i dag (23 sept) som skal fikse noe av fjernkontroll problemene... og at den låser og henger seg.
    mer info her: 23. september 2008 - Canal Digital NO
    Gjelder kun HD boksen uten PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går bestilte jeg den HD-boksen uten PVR, den med skal sendes tilbake. Håper da den jeg får er oppgradert...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambings: Det blir tatt ned via satelitt... bare koble den på også får du spørsmål om du skal oppdatere eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Ambings: Det blir tatt ned via satelitt... bare koble den på også får du spørsmål om du skal oppdatere eller ikke.
    Takker, da ordner det seg...håper jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slå av "lys sensor" på Samsungen. Det hjalp ihvertfall en del for min del. Samsung40LCD /CD HD tuner (ikke PVR)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Slå av "lys sensor" på Samsungen. Det hjalp ihvertfall en del for min del. Samsung40LCD /CD HD tuner (ikke PVR)
    Jeg har også en Samsung40LCD. Hos meg fortoner problemet med fjernkontrollen seg annerleder. Om hvelden når det er lite lys i stua, slutter fjernkontrollen å virke. Det ser ut til at problemet ligger i IR mottakeren på pvr'en, da jeg må restarte pvr'en for å få fjernkontrollen til å virke igjen. Men den slutter igjen å virke etter en kort stund. Dette skjer bare på hvelden når det er lite lys i stua. Hvis jeg slår på lysene i stua virker fjernkontrollen som normalt. Jeg har også anskaffet Harmony One, denne ser ut til å fungere på samme måte som fjernkontrollen til pvr'en. Problemet med fjernkontrollen ligger derfor sannsynligvis i selve IR-mottakeren på pvr'en.

Ellers kan jeg si meg fornøyd med pvr'en. Bildet er supert, opptak på to kanaler samtidig er kjempefint. Det eneste problemet er støy fra vifta, men jeg ikke egger i merke til den når lyden er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har jeg fått CD-tuneren bare med HD i hus - og den har null problemer med fjernkontrollen selv om den står nesten like nærme TV-en, så det spørs om det problemet hos meg var en svakhet med PVR...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD PVR erfaringer etter en uke.

Har hatt CD's HD PVR noen dager nå og har noen små-problemer.

1. Tekstingen på noen canaler er ikke synkronisert, dvs texten kommer før/eller etter tale. (discovery HD er værst).

2. Opptak: Når jeg skal se på opptatte programmer kan det "henge", må da spole litt tilbake og trykke play igjen, noen ganger går det på første forsøk, noen ganger må jeg prøve mange ganger.

3. Den har låst seg en gang, det var omtrent samme følelsen når man kjører mange programmer på en treig PC, jobba veldig seiiint for så og gå i svart.

4. Hadde tatt opp et program, men når jeg skulle se det, gikk den i pause ca 46 min ut i opptaket. Brukte løsning som nevnt ovenfor i punkt 2, uten hell. Den stoppet på samme plass. Gikk ut i meny over opptak og så bildet i liten skjerm oppe til høyre, da hadde bildet fullt av striper og hakking. Prøvde og starte programmet på nytt, men da ville det ikke starte.

5. Generellt er HD PVR'en utrolig treg! Noen som har noen løsning på akkurat det.

Hardisk problem?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •