Fjernkontrolltrøbbel Canal Digital HD PVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    tuneren lenger fra TV-en (samsung plasma), da virker den mye bedre...irriterende, fordi den passet så bra der den sto, og må finne nye løsninger ellers. Men var det slik at CD vil oppgradere programvaren slik at den skal fungere bedre snart?
    Og vil det i tilfelle kunne skje også på min tuner, eller er det bare på de som kjøper etter oppgraderingen?

PS! Kan det ha noen betydningen at tuneren sto oppå en CD-spiller, Copland, og da ble det jo knapt avstand mellomapparatene, siden tuneren knapt har ben...(spilleren sto ikke på nå)...
    Stråling fra tv kan være årsaken, prøv å sette opp ei stålplate mellom tv og tuner og se om det blir bedre da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Stråling fra tv kan være årsaken, prøv å sette opp ei stålplate mellom tv og tuner og se om det blir bedre da.
    Nå er det ikke lenger noe problem, tydelig at det er PVR som ikke takler ett eller annet, f.eks stråling som du nevner...PVr ble sendt i retur...

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg fikk plasma`n på veggen og dermed lengre unna tuneren så virker fjernkontrollen helt smertefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stråling

Ringte kundesenteret for noen dager siden, da jeg hadde fått nok av heng og tull og tøys med mottakeren min. Kunne ikke slå den på med fjernkontrollen, og den hengte seg etter 5-10 sek ved bruk av menyene. Kundesenteret spurte hvilken TV jeg hadde (Sony KDL46W4500). De forklarte da at det var TV-en som var problemet da den "strålte" for mye. Prøvde å få litt mere info ut av den sure dama i den andre enden men det var forgjeves. Hadde jo vært greit å hvite hvilken type stråling det dreide seg om (elektromagnetisk -> radiostøy, IR eller magnetisk..) Prøvde først å flytte mottakeren en hylle ned, uten at det hjalp. Tok så å la et badehåndkle over skjermen, og da virket alt så mye bedre. Litt dumt at skjermen ikke var synlig lenger, men da ble det klart at lyset fra TV-en var medvirkende til problemet. Plukket av et IR-passthrugh filter fra en gammel videospiller jeg hadde og limte dette utenpå IR-detektoren på PVR en, og vips kunne jeg se TV samtidig som fjernkontrollen og menyene virker 90% bedre! Tror muligens mottakeren er overfølsom for lys av ymse slag...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •