trenger tuner til parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger tuner til parabol

Jeg ønsker pvr og hd-støtte på tuneren.

Jeg trenger ikke så mye annet dill, men den skal være enkel å bruke.

Prissjiktet skal være "mest for penga". Ikke over 3k da det er minstepris for hd&pvr-tuneren fra CD.

Hvilken bør jeg velge, og hvor i norge kan jeg kjøpe det? Uten abb. Skal bestille CD(basispakka) når jeg har kjøpt tuneren.

Edit: Fjernet et par drømmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vu-caN
    Jeg ønsker pvr og hd-støtte på tuneren. Helst skal det også være 2tunere slik at jeg kan se og ta opp samtidig.

Jeg trenger ikke så mye annet dill, men den skal være enkel å bruke.

Prissjiktet skal være "mest for penga". Ikke over 3k da det er minstepris for hd&pvr-tuneren fra CD.

Hvilken bør jeg velge, og hvor i norge kan jeg kjøpe det? Uten abb. Skal bestille CD(basispakka) når jeg har kjøpt tuneren.
    PVR, HD-støtte, 2 tunere, enkel å bruke - under 3k...? Jo, det finner du kun i dine drømmer!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    PVR, HD-støtte, 2 tunere, enkel å bruke - under 3k...? Jo, det finner du kun i dine drømmer!
    Takk for hjelpen. Meget konstruktivt og behjelpelig svar.

Denne tuneren jeg nevner fant jeg blant annet på CD sine nettsider. Er den kun på når man betaler 3k for den? Eller er det odel og eie?

... Om jeg så drømmer, så belær meg hvordan jeg billigst mulig kan få meg pvr og hd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen. Meget konstruktivt og behjelpelig svar.

Denne tuneren jeg nevner fant jeg blant annet på CD sine nettsider. Er den kun på når man betaler 3k for den? Eller er det odel og eie?

... Om jeg så drømmer, så belær meg hvordan jeg billigst mulig kan få meg pvr og hd.
    Du får ikke en (brukbar) tuner med så mye utstyr og finesser for 3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Du får ikke en (brukbar) tuner med så mye utstyr og finesser for 3000.
    Dette sa du vel forsåvidt i den forrige posten også. Om du bare skal fortelle meg hvor mye jeg har misforstått kan du la være å svare. Enten belys og veiled meg eller la være å si noe. Jeg vet allerede at jeg ikke har peil.

Hva med hyro 9000 hd da? Den koster ca 3800kr. Det er ikke veldig langt unna 3k. Er ikke den brukbar? Drømmer jeg fortsatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sa du vel forsåvidt i den forrige posten også. Om du bare skal fortelle meg hvor mye jeg har misforstått kan du la være å svare. Enten belys og veiled meg eller la være å si noe. Jeg vet allerede at jeg ikke har peil.

Hva med hyro 9000 hd da? Den koster ca 3800kr. Det er ikke veldig langt unna 3k. Er ikke den brukbar? Drømmer jeg fortsatt?
    Men den mangler jo noe av det du søker da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins mange tunerer du kan kjøpe til rund 3-4000 kr
    problemet er faktisk hva du forventer av en tuner.

siden HD sendigene dukket opp har jeg testet en del HD receivers
    og kan trygt si at Hyro er meget bra.

Siste bokse jeg teste nå var faktisk en Golden interstar GI890 excellence HD
    var ikke imponert i heletatt, det som er en felle med slike ting at du leser mye på diverse test sider og sier WOOW den kjøper jeg den har kommet bra ut fra tester, men da kommer den hjemme og blir du kjempe deppa av det du har fott.

Uasett , sysn jeg det er litt vanskelig å si hva du bør kjøpe og ikke
    da vi har alle forskjelig smak , men ut i fra det jeg har testet så er Hyro 9000
    en bra investering og ikke minst er den også kjempe lett å bruker for hele familjen.

Min anbefalig er at du leser litt rund se på hva en slut bruker sysn om
    den enne eller den andre boksen , det er best å lese hva en slut bruker sier en hva en expert sier, da experter noen gang for betalt for å skrive en test.

fra egen erfaring så sier jeg , kjøp Hyro .

Lykke til

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt rart at hyro 9000 ikke har intern hdd. Å ha en ekstern hd som ligger utenfor boksen samler bare mer støv. Greit nok å kunne tilkoble eksternt, men det burde være begge deler. Men uansett så er det noe jeg kan leve med.

Hvor mye linux må du kunne egentlig? Er den ikke klar til bruk når man får den? Jeg kan noe linux og ellers mye om data.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes meg bekjent kun én tuner som dekker dine behov, nemlig den du refererer til; CDs egen HD PVR. Denne har to tunere, PVR, koster under 3k og er enkel å bruke. Oppdateringer skjer automatisk. Den er selvfølgelig ikke feilfri eller perfekt. Men det er ingen av de langt dyrere tunerne på markedet heller..
    Jeg har selv valgt å gå for CDs HD PVR i stedet for å "ta sjansen" med en ikke-godkjent tuner. Så får jeg heller vurdere markedet igjen om et år eller to når dette kanskje har blitt mer modent.
    Lykke til!
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med denne boksen er at det er lang leveringstid. Står 3-4 uker. En annen ulempe er at for prisen av "3k+billigste abb hos CD", så får du viasat sin pvr-boks med entertain-hd-kanalpakka inkludert i prisen. Full kanalpakke pluss boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt rart at hyro 9000 ikke har intern hdd. Å ha en ekstern hd som ligger utenfor boksen samler bare mer støv. Greit nok å kunne tilkoble eksternt, men det burde være begge deler. Men uansett så er det noe jeg kan leve med.

som sakt du kan ikke ha alt samlet i en boks , da snaker vi om runt 6-7000 kr
    og det er ikke det du er ut å betale.
    Jeg sysns det er kult med extern da kan man bare dra ut HDD
    sette den på data overføre alle filmer eventuelt musik man har tatt opp
    på 1-2-3 ferdig.

Hvor mye linux må du kunne egentlig? Er den ikke klar til bruk når man får den? Jeg kan noe linux og ellers mye om data.
    Nei Hyro er ikke LInux basert , så da trenger du ikke noen linux kunskap.
    er du ut etter Linux tuner som klarer alt det du sier , so må du see på misnte pris ove 4000 kr.

Linux twin tuner per i dag er det vel Kun IPbox 9000 som kan gjøre alt det du vil. Kan ha 2 tuners in i den, HDD ineternt.
    ellers er du kun etter enkelt utgave med kun en tuner så har du lilebror AB IPbox 900 S som gjør en meget bra jobb , men den har kun 1 tuner
    og her trenger man en ekstra cam for å lese korte sitt.

ellers er det dreambox 800 som er neste valg av linux receives akurat nå
    den er liten og fin , har 1 tuner inebygdt, 1 kort leser so det paser fint til
    canal digital sit kort, men den kan duke problemer med den da den blir kjempe varm og det sies at det hakker mye på HD kanaler.
    HD er også internt på den.

ellers så kan du gå for original tuneren fra CD
    har ikke en slik selv da jeg nektet dem å sende meg den sopla si til meg
    har faktisk 3 SD tuner fra cd som liger her og samler støv , allt som er av utstyr og kommer fra cd/via er bare sopel greier.

men som jeg sa , so viet jeg ikke noen om HD boksen til CD da jeg ikke har den, så jeg kan ikke utale meg om det , less heller litt rund her på forumen og andre steder, så finner du ut hva du vil gjøre.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd.
    Det er greit å bli satt litt på plass, så jeg forstår hvor mye krona er verdt på tuner-markedet. Samt noen alternativer å velge mellom.

Ser ut til at hyro 9000 er det beste valget for meg. Tenkte å kjøpe den når tallerkenen er montert. Tenkte å ringe cd i morra å høre om ventetider på montering, så får jeg se hva det blir til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd.
    Det er greit å bli satt litt på plass, så jeg forstår hvor mye krona er verdt på tuner-markedet. Samt noen alternativer å velge mellom.

Ser ut til at hyro 9000 er det beste valget for meg. Tenkte å kjøpe den når tallerkenen er montert. Tenkte å ringe cd i morra å høre om ventetider på montering, så får jeg se hva det blir til.
    bare hygelig det.

lykke til med ditt parabpl kjøp, hvis dette er firste gang du får parabol
    da ønsker jeg deg velkomen til parabol verden, meget spenende

startet selv på 1990 tallet og er blitt så huckedup etter det
    sysn det er gøy å montere/regulere antener og programere mottakkerer

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg