Sylfersk parabolidiot trenger hjelp med Strom SRT8700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sylfersk parabolidiot trenger hjelp med Strom SRT8700

Hei!

Jeg sliter med å få inn noen kanaler på min Strong SRT 8700. Har fått svigers i Sverige til å ringe viasat slik at jeg kan få inn de svenske kanalene på frikanalspaketet. Men selv om de sier at de har åpnet for boksen min, så klarer jeg ikke få inn kanalene. Noen som har noen ideer om hva jeg gjør feil? Jeg bruker bare "søk" funksjonen på Sirius og da finner den rundt 20 ukodete kanaler, men jeg klarer ikke få de opp på skjermen. Hvordan får jeg frem kanalenen boksen har funnet?

Hjelp!!!

PS: Det er jo da selvfølgelig Strong SRT8700 dette gjelder, ikke Strom som jeg så fint har skrevet i tittelen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torryboy
    Hei!

Jeg sliter med å få inn noen kanaler på min Strong SRT 8700. Har fått svigers i Sverige til å ringe viasat slik at jeg kan få inn de svenske kanalene på frikanalspaketet. Men selv om de sier at de har åpnet for boksen min, så klarer jeg ikke få inn kanalene. Noen som har noen ideer om hva jeg gjør feil? Jeg bruker bare "søk" funksjonen på Sirius og da finner den rundt 20 ukodete kanaler, men jeg klarer ikke få de opp på skjermen. Hvordan får jeg frem kanalenen boksen har funnet?

Hjelp!!!

PS: Det er jo da selvfølgelig Strong SRT8700 dette gjelder, ikke Strom som jeg så fint har skrevet i tittelen
    Du kan ha justert antennen til feil satellitposisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, men når jeg søker på Sirius får jeg signalstyrke på 70%, det burde vel være tilstrekkelig signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hjelp!!!

Er denne strong mottakeren kjøpt i sverige med svensk kort.?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, men når jeg søker på Sirius får jeg signalstyrke på 70%, det burde vel være tilstrekkelig signal?

ja men selv at du har signal styrke på 70% vil det ikke si at du er på riktik satelitt

du kan vare på thor eller eutelsat 7e og motta signal for det.
    det du må sikkre deg for er om du faktisk er i riktig posisjøn .
    for å vare sikker at du er på Sirius satelliten så søker du den freqvencen her manuelt

12092 V 27500 - 3/4
    og da skal du ha tilgang til Visjon Norge kanalen som sender gratis
    da kan du vare sikker at du er på riktig satelitt

eller søk på
    11881 H 27500 - 3/4
    God TV Scandinavia
    Kanal 10
    Sirius Channel

alle er fri kanler og spesielt sirius kanalen sier deg helt sikker at du er på riktig satellit

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Stemte nok at jeg var litt retningsforvirret Noen cm til mot vest så kom kanalene trillende inn i mottakeren. Hadde det ikke vært for at fjernkontrollen til denne boksen må være tidenes dårligste, så hadde alt bare vært fryd og gammen nå!
    Svenske kanaler har jeg nå i hvert fall.

Boksen er kjøpt brukt i Norge. Trenger ikke noe kort for å få inn disse kanalene, du må bare ha venner/familie med bostedsadresse i Sverige som kan ringe til viasat for deg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •