Overføre 30min prog fra Dreambox + konvertere .mpg (Mpeg2) til .avi ..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Overføre 30min prog fra Dreambox + konvertere .mpg (Mpeg2) til .avi ..?

Jeg har en Dreambox med HDD hvor jeg har et par 30min programmer som jeg har lyst til å overføre til PC'en min. Overføringen av filene/programmene fra Dreambox til PC i seg selv er en grei prosess, men størrelsen på filene er jo massiv! 950mb for en 30min program.. Litt vel mye, hmm? Kvaliteten derimot er det intet å klage på! Filene som kommer fra Dreambox har .ts file extension, så jeg må få disse konvertert til .mpg eller .avi - men jeg vet ikke hvilken program jeg skal bruke da det finnes dusinvis av programmer en kan bruke der ute. Jeg har forsøkt å bruke HDTVtoMPEG2 convert (konverterer .ts -> mpeg2), men når den da er ferdig, så får jeg opp en (eller flere .mpg) fil som "veier" omtrent 500mb, noe som også er for stort... Ser jo rundt om på nettet at det finnes flere 30min programmer i .avi format som kun veier 150-250mb og allikevel har finfin kvalitet.

Hva slags Windows program bør jeg bruke for å kunne gjøre om min 950mb .ts-fil -> f.eks 200mb .avi-fil ETTER at jeg har editert/redigert programmet? Hadde vært fint om programmet også tillater "klipping" slik HDTVtoMPEG2 gjør!

NB: Jeg skal IKKE brenne noe på DVD eller noe. Jeg skal bare ha det på PC og sånt.

Har forøvrig justert filnivået i Dreambox så at de ikke blir stort større enn 700mb.. (dette gjøres i Innstillinger osv)

Har også lyst til at kvaliteten skal holde seg relativt bra selv om jeg selvfølgelig godtar at den ikke blir nært så bra som filen på 950mb..

Takker for hjelp!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Doom9.net - The Definitive DVD Backup Resource der har du det du trenger av convertere og guider .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet et enkelt program som lar deg gjøre allt på beste måte. Men følgende kombinasjon er den jeg synes fungerer best.

1. Demuxing. Dvs. dele .ts filen opp i separate filer for video og lyd (kreves for å kunne bruke Cuttermaran): ProjectX

2. Klippe og muxe sammen video og lyd igjen (kreves for å kunne bruke AutoGK): Cuttermaran

3. Konvertering til avi/Xvid. Auto Gordian Knot: AutoGK

Det finnes jo en rekke programmer man kan bruke for å få til det samme men en en av hovedgrunnene til at jeg foretrekker denne kombinasjonen er at for svært man andre programmer jeg har prøvd var det lett for at lyden kunne komme ut av synk med videoen i forbindelse med klipping. Det har jeg enda til gode å oppleve med den ovenfor nevnte kombinasjonen. I tillegg er AutoGK optimalisert for kvalitet. Så kvaliteten blir så god som det er mulig å forvente i forhold til filstørrelse/codec.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha... så overnevnte kombinasjon lar meg editere/redigere (fjerne reklamer osv) samt få filen til en passelig størrelse..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •