Sirrius vs Thor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Sirrius vs Thor

Jeg har for første gangen i mitt liv kjøpt meg en parabol med Viasat fullpakke.
    Monterte den selv uten satelittfinder.
    Siden jeg aldri har tatt i en parabol før så er jeg fonøyd med at jeg klarte det.
    Jeg har 2 hoder,der jeg har ca 90 % på sirrius satelitten,på thor satelitten derimot viser den null og niks,trenger jeg å stille inn thor satelitten,eller holder det lenge med sirrius,og evt hvilke kanaler vi jeg få inn gratis på thor siden jeg har viasat???

mvh Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frowe
    Siden jeg aldri har tatt i en parabol før så er jeg fonøyd med at jeg klarte det.
    Jeg har 2 hoder,der jeg har ca 90 % på sirrius satelitten,på thor satelitten derimot viser den null og niks,trenger jeg å stille inn thor satelitten,eller holder det lenge med sirrius,og evt hvilke kanaler vi jeg få inn gratis på thor siden jeg har viasat???

mvh Frode
    Har du DISEqC monterad och är den även konfigurerad i boxen? När du står framför parabolen skall LNB till Sirius vara till vänster och Thor till höger.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå du står framfor tallerkenen og ser mot den, er Sirius (5grader øst) hodet det som er til venstre, og Thor (1 grad vest) det til høyre. Hvis du da har signal på Sirius, skal Thor også ha signal. Det er vel lite interessant å få inn på Thor når du har Viasat abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ja lnb'ene skal være riktig montert.
    det jeg trodde at det holdt mere enn nok med sirrius.
    ser faktisk at den viser 100 % signalstyrke på sirrius nå etter at regnværet har gitt seg :-D,og 0 % på thor
    det fulgte med en liten boks ja som man kobler lednigene i som henger på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny i gamet og lurer da på om jeg har forstått dette riktig. Kan jeg altså ta inn signaler fra både Sirius og thor på samme parabol? Altså både signaler fra Canal Digital og Viasat?
    Vil gjerne slippe å ha 2 paraboler på veggen..

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint. Med to LNB'er på parabolen, ledninger fra begge til en Diseq switch, og deretter en kabel inn i huset. Du må ha to tunere (eller en som takler begge systemene (Viasat og Canal digital)). Har du to tunere bruker du bare en liten sløyfe med antenneledning (med F kontakter)mellom dem.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frowe

mvh Frode
    Dersom du kun har Viasat så har du ikke noe
    behov for Thor. Alle Viasat kanalene sendes på Sirius. Det er også en mulighet for at Viasat mottageren din uansett ikke finner kanaler på Thor.

Årsaken til at du har fått med DiseqC switch og Thor LNB er at Viasat tidligere benyttet NRK fra Thor. Nå sender Viasat NRK fra Sirius og derfor har du ikke behov for Thor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dersom du kun har Viasat så har du ikke noe
    behov for Thor. Alle Viasat kanalene sendes på Sirius. Det er også en mulighet for at Viasat mottageren din uansett ikke finner kanaler på Thor.

Årsaken til at du har fått med DiseqC switch og Thor LNB er at Viasat tidligere benyttet NRK fra Thor. Nå sender Viasat NRK fra Sirius og derfor har du ikke behov for Thor.

okey takk for svar,da skønner jeg mer hvorfor jeg har 2 hoder :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •