Viasat sin fraværende kundeservice - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For en tid tilbake hadde de stengt Viasat-kortet selv om alt var betalt i tide.

De brukte da 1 uke på å finne ut hva som var årsaken til at jeg ikke fikk bilde - etter at jeg hadde prøvd alle tips og råd fra dem for å oppgradere kort og tuner.

Til slutt traff jeg en på support som faktisk sjekket om kortet var aktivt, men det var det jo ikke...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min værste Viasat opplevelse var da de for noen år siden hadde en ringerunde og vervet kunder. Jeg takket pent nei, noen dager senere dumpet det ned en avtale i posten der jeg hadde takket ja deres tilbud på deres største pakke, gull!

Ringte kundeservice og fikk ordnet opp i det. Til deres forsvar sa dem at de leide inn telefonselgere fra et annet firma og at det ikke var alle der som egnet seg som selgere, da de fikk bonus pr. salg.

Aldri mer Viasat og uansett, hvor mye can a man takes when it comes to Jan Åge Fjørtoft??

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldri mer Viasat

Må føye meg inn i rekken på de som klager på Viasat.
    Hadde Viasat en god stund men kommer ALDRI til å være kunde der igjen.
    Jeg gidder bare ikke ramse opp problemene jeg hadde med de (blir bare så pokker forbanna igjen da).
    KUNDESERVICEN ER BARE TOTALT TRAGISK.

Hilsen en meget fornøyd Canal Digital kunde (har ikke hatt problemer med deres kundeservice enda).

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke begynne med min historie, ikke bra for blodtrykket!
    Velger heller å legge inn et bilde om hva jeg føler!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna ViaSat.

Må bare slutte meg til klagekoret. Jeg skal heller bli uten TV enn å ha noe med ViaSat å gjøre mer. Jeg startet med å ringe til ViaSat for oppsigelse i mai, måtte sende skriftlig i juni og oppsigelsen tredde ikke i kraft før 1.10.2008
    Nå i kveld fikk jeg en regning på 1000 kr. Ikke sendt inn kortet. Jeg plukket bort anlegget for ViaSat i mai, betalte for juni,juli,august og september, og får nå en regning på 1000 kr. Det skulle ikke være så problematisk å si opp. Jeg føler meg lurt. Betal eller inkasso.
    Nei, styr langt unna ViaSat.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert gebyr for parabolkortet. Har du sendt det i retur som rekomandert brev innen 14 dager etter at avtalen sluttet? Jeg fikk krav om gebyret en mnd før avtalen sluttet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg sa opp abonnementet hos CD fikk jeg beholde kortet i tilfelle jeg skulle bli kunde igjen.
    Derfor skjønner jeg godt at Viasat vil ha sine kort i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Her følger min korrespondanse med dette "serviceinnstilte":twisted: selskapet.
    Teksten i eposten er uendret, bortsett fra navn og faktura-/saks- og abbonentsnummer.
    Moralen er: Ta for all del vare på all skriftlig info ang. oppsigelse av abb. Ser ut til å være det eneste som hjelper!!!

Jeg vil gjerne vite hvorfor dere har lagt inn autotrekk fra min konto nå i januar!
    Jeg har avsluttet kundeforholdet fra 1.12.08 og parabolkortet er innsendt.
    Jeg har ikke noe uoppgjort med dere!!!
    Jeg kommer til å stoppe denne innbetalingen i nettbanken, og hvis det blir mer tull, kommer jeg til å fakturere for medgått tid, inkludert ventetid på telefon!!
    Svar utbedes!

Hei.

Takk for din henvendelse.

Vi bekrefter med dette at ditt abonnement, med abonnementsnummer XXXXXXXX er sagt opp fra 28.02.2009.

Vi gjør oppmerksom på at parabolkortet skal sendes rekommandert senest 14 dager etter oppsigelsesdatoen, belastning for ikke returnert/tap av kort er pr i dag kr 1000,-.
    Parabolkortet sendes til følgende adresse:
    Viasat Kundeservice
    Postboks 8873, Youngstorget
    0028 Oslo

Dersom du har avtalegiro må denne avsluttes i nettbanken.

Utdrag fra Viasats vilkår.
    Punkt. 15. Oppsigelse.
    Avtalen løper inntil den blir oppsagt. Kunden og Viasat kan til enhver tid si opp avtalen ved skriftlig melding. Oppsigelse i Avtaleperioden har virkning fra periodens utløp, forutsatt at meldingen om oppsigelse er mottatt senest én måned før dette tidspunktet. Oppsigelser som mottas senere, og oppsigelser av løpende abonnement for øvrig, har virkning fra tre måneder etter utløpet av måneden oppsigelsen mottas.
    Viasats vilkår: Viasat - Generelle vilkÃ¥r.

Vi håper du har hatt glede av ditt Viasat-abonnement, og ønsker deg velkommen tilbake som kunde ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen
    Kundemottaker 1

Viasat Kundeservice
    Tlf: 815 22 022
    Faks: 223 64 246

Jeg ser dere IKKE har lest mailen min...
    Mitt abbonnement ble sagt opp fra og med den 1.12.08, altså: 31.11.08 var den siste dagen jeg skulle kunne se Viasats kanaltilbud!
    Parabolkortet jeg fikk av dere ER allerede innsendt, rekomandert til dere. (jeg har kvitteringa, så det så!)
    Jeg har slettet de trekkene dere har planlagt fra min konto i januar og februar, samt slettet deres tilgang til autogiro/e-giro/whatever til min konto!
    Da jeg hverken skriftlig eller muntlig har godtatt noen forlengelse av avtalen ser jeg på dette som kjeltringstreker fra dere for å tyne mer penger ut av meg.

Hei.

Takk for din henvendelse.

Avtalen løper inntil den blir oppsagt. Kunden og Viasat kan til enhver tid si opp avtalen ved skriftlig melding. Oppsigelse i Avtaleperioden har virkning fra periodens utløp, forutsatt at meldingen om oppsigelse er mottatt senest én måned før dette tidspunktet. Oppsigelser som mottas senere, og oppsigelser av løpende abonnement for øvrig, har virkning fra tre måneder etter utløpet av måneden oppsigelsen mottas.
    Viasats vilkår: Viasat - Generelle vilkÃ¥r.

Med vennlig hilsen
    Kundemottaker 1

Viasat Kundeservice

Jeg registrerer fortsatt at du ikke leser det jeg skriver.
    Så jeg tar det på nytt, fra begynnelsen, med et par presiseringer:
    Den 12.08.2008 klokka 22.43 sendte jeg en mail med oppsigelse av mitt abbonnement med nummer XXXXXXXX.
    Dette vet jeg, siden jeg har mailen liggende. Jeg fikk et par dager senere en mail tilbake med bekreftelse om at mitt abbonnement ville være terminert ved utgangen av november, og at jeg måtte returnere parabolkortet innen 14 dager etter avtalens utløp. Denne mailen har jeg ikke kopi av, da jeg ved en feiltagelse har slettet den.
    I en periode før desemer fikk jeg totalt 4 (FIRE) telefoner fra selgere som ville ha meg til å fortsette å abbonnere på Viasat. Den første snakket jeg med en stund, og forklarte hvorfor jeg ikke ønsket å fortsette å abbonnere. Nummer to og tre avfeide jeg ganske fort. Den fjerde var visstnok en person som ringte direkte fra kundeservice hos Viasat, og jeg forklarte også ham hvorfor jeg ikke lenger ønsket å være kunde, og fikk også bekreftet at mitt abbonnement skulle avsluttes 30.11.2008
    Den 25.11.2008 sendte jeg parabolkortet i retur til dere i en rekomandert sending, sendingsnummer RRXXXXXXXXXNO.
    Siden hørte jeg ingenting fra dere, inntil jeg for kort tid siden var innom nettbanken og så at det var lagt inn autotrekk på kroner 199 den 15.01.2009. Senere fant jeg også et autotrekk den 15.02.2009.
    Jeg sendte dermed den første mailen til dere, som endte i saksnummer XXXXX (denne saken)
    Jeg har altså sagt opp mitt abbonnement med virkning fra den 1.12.2008, har sendt inn parabolkortet, og har hverken før eller siden sagt eller skrevet ja til å fortsette abbonnementet.
    Jeg håper nå du klarer å nøste opp i dette, og gi meg et konkret svar.

Med ikke fullt så vennlig hilsen
    Mitt navn

Hei og takk for din henvendelse.
    Ser at det her er skjedd en feil på ditt abonnement at du har fått et tilbud på 2 måneder med automatisk stopp. Jeg har nå rettet opp i dette og opprettholdt din tidligere oppsigelse; som var den 01.12.2008. Har slettet fakturaene med fakt.nr: XXXXXXXX med forfallsdato den 15.01.2009 og fakt.nr:XXXXXXXX med forfallsdato den 25.01.2009 som du selvfølgelig ikke skal betale.
    Beklager sterkt dette som har skjedd, men kan forsikre deg om at du ikke får flere fakturaer fremover.
    Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Kundemottaker 2
    Viasat Kundeservice
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du og alle andre som er i samme situasjon har min fulle sympati. "Kundeservice" er under enhver kritikk. Det er stort sett teknisk inkompetente kverulanter som tar i mot henvendelser. Tråden er nå lagt til i min signatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett de fleste på ks er greie å ha med og gjøre, men det har ofte veldig mye med hvordan kunder fremstiller saken sin og seg selv på. Hvem vil hjelpe noen som starter samtalen med å skjelle ut den som svarer bare fordi man har sitti fem minutter i kø og hissa seg opp. Her er det alltid hyggelig om du har blitt så sur at du 1. klager på oppsettet for å komme igjennom (det er der for at DU skal komme til RETT person, alle som jobber på ks sitter IKKE på teknisk support feks.), og tror at jeg har noe som helst å si når det kommer til den saken.. (Virkelig? Jeg jobber med support, livet mitt er trolig dritt nok fra før til at du trenger minne meg på at jeg jobber et sted hvor mine meninger virkelig ikke betyr noe som helst,samtidig som jeg har dårligere lønn enn de som jobber på Burger King ca .) 2. Påstår at du har venta en halvtime i kø. (Jeg kan se hvor lenge du har sitti i kø og kommer du tilfeldigvis til meg så tar jeg deg på det. Vi får ikke et godt forhold til hverandre om du starter samtalen med løgn! (HEHE)) 3. Forteller meg at vi burde ansette flere så du slipper å vente den fiktive halvtimen. (Les punkt 1.) Trolig sitter det 250 personer på jobb spredd utover diverse avdelinger i Norges land.

Det er mye dritt på ks og mange folk som ikke burde jobbe der. Helt klart. Jeg gremmes over kollegaer hver dag når jeg retter i feilene deres, men det er fort gjort desverre. Jeg er selvsagt tilnærmet perfekt og noen av dere har sikkert hatt en fortreffelig opplevelse med meg når dere har ringt. Problemet er at vi som er drømmen å treffe på når du ringer support blir lei og får for dårlig betalt til å sitte og høre på uberettiget kjeft fra dumme kunder, ergo slutter vi. Dette gjelder ikke kun på CD eller Viasat, dette er generelt.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kundeservice=kundeservice eller?....

Tror vel jeg har vært borti nok kundeservice til å si at Viasat skiller seg helt klart ut i negativ retning! det har jeg nok erfaring med selv,familie og venner til å bli overbevist om annet!

men du har mange gode poeng! som IKKE gjelder viasat! de beveger seg på kanten hele tiden! og tror ikke det er lurt å tenke at alle som ringer juger!
    Viasat mangler total kontroll på hva de driver med, og at kunder skal bruker flere arbeids timer på tullprat er ikke OK, det er tross alt KUNDESERVICE ikke omvendt! og det er kunder de lever av, tror nok visat ser/vil se dette selv på kunde antall!

Sitat Opprinnelig postet av Ultra Pepe
    Stort sett de fleste på ks er greie å ha med og gjøre, men det har ofte veldig mye med hvordan kunder fremstiller saken sin og seg selv på. Hvem vil hjelpe noen som starter samtalen med å skjelle ut den som svarer bare fordi man har sitti fem minutter i kø og hissa seg opp. Her er det alltid hyggelig om du har blitt så sur at du 1. klager på oppsettet for å komme igjennom (det er der for at DU skal komme til RETT person, alle som jobber på ks sitter IKKE på teknisk support feks.), og tror at jeg har noe som helst å si når det kommer til den saken.. (Virkelig? Jeg jobber med support, livet mitt er trolig dritt nok fra før til at du trenger minne meg på at jeg jobber et sted hvor mine meninger virkelig ikke betyr noe som helst,samtidig som jeg har dårligere lønn enn de som jobber på Burger King ca .) 2. Påstår at du har venta en halvtime i kø. (Jeg kan se hvor lenge du har sitti i kø og kommer du tilfeldigvis til meg så tar jeg deg på det. Vi får ikke et godt forhold til hverandre om du starter samtalen med løgn! (HEHE)) 3. Forteller meg at vi burde ansette flere så du slipper å vente den fiktive halvtimen. (Les punkt 1.) Trolig sitter det 250 personer på jobb spredd utover diverse avdelinger i Norges land.

Det er mye dritt på ks og mange folk som ikke burde jobbe der. Helt klart. Jeg gremmes over kollegaer hver dag når jeg retter i feilene deres, men det er fort gjort desverre. Jeg er selvsagt tilnærmet perfekt og noen av dere har sikkert hatt en fortreffelig opplevelse med meg når dere har ringt. Problemet er at vi som er drømmen å treffe på når du ringer support blir lei og får for dårlig betalt til å sitte og høre på uberettiget kjeft fra dumme kunder, ergo slutter vi. Dette gjelder ikke kun på CD eller Viasat, dette er generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved min erfaring med viasat her også.
    Ok, lettere "irritert" nå kan du si, mye min egen feil men når sånne forbanna idioter jobber på support renner det bare over.

Bestilte Folkepakke fra viasat i 2008, med et års bindingstid. -Var såklart billig så jeg var fornøyd og glad. Kostet vel 109,- eller noe i den duren.
    Så når denne perioden var over, ringte det en fyr fra viasat og tilbydde meg folkepakke + sport for 149,- i måneden så det var jo greit tenkte jeg og sa ja - dum som jeg var.

Nå i dag datt da regningen ned i posten på 379,- for nåværende måned. - Ja, såklart burde jeg ha sjekket hva prisen på dette var før jeg sa ja til telefonselgeren. My bad igjen.

Ringer så support på 815 fint nummer, står i kø i 30 min før en fyr tar tlf. Jeg ber om enten samme dealen jeg hadde eller si opp abbonementet. Han setter meg videre til noen som har med det å gjøre. - 15 min til i kø... Og jeg begynner å bli lei av å vente i tlf.

Så tar en dame tlf, jeg må forklare alt på nytt før hun spør om abbonomentsnummer. Hvor finner jeg det? spør jeg, og hun sier noe helt uforståelig. Unnskyld? - Det samme igjen. Så da spør jeg enda en gang, og dama blir sur som en potte og nærmest snakker til meg som jeg er retarded. Koselig, etter 45 min i kø og forklaring x 2 sitter det en dame i røret og er dritsur. PÅ MEG. Nei, hun kan ikke gjøre noe med abbonementet mitt. Ok, da sier jeg det opp sier jeg, for å få høre at det blir ut september! HVA? Oppsigelsestiden min blir like dyr som et år med den samme pakka. Og nå gaper vi til hverandre i telefonen, hun truer med å legge på, før jeg må gi henne all info en gang til...

Jeg vet, min skyld at jeg ikke leste avtalevilkårene på den "nye" avtalen min, som jeg jo ikke har sett noe til siden jeg bestilte den nye pakka. Det er den jeg har skrevet under på som gjelder, men der står det jo en annen pakke enn det jeg nå må betale for. Så hvordan kan den være fortsatt det hun slår i bordet med? Gi meg den avtalen jeg skrev under på så skal jeg være glad jeg. Uansett - hun rett og slett skriker i tlf til meg, og jeg legger på.

Moralen er ikke inngå avtaler uten å lese hva som skjer etter avtaleperioden, og ja, at jeg må betale er helt greit.

Men å være så trangsynt som hun i support var, AAAA, det bare koker innvendig.

Måtte bare få utløp for litt frustrasjon, men gud som jeg hater når folk i support oppfører seg sånn.

Nå blir det bare canal digital fremover, takk for meg!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •