TV Norge HD lanseres høsten 2008 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg var på besøk hos noen som har TvNorge HD og Rome gikk da, jeg var den eneste som klarte såvitt å se forskjell fra SD til HD.

Var 5stk som rettogslett ikke så noe forskjell....og jeg må si det var liten forskjell altså. Ikke noe å rope hurra over..men dem hadde heller ikke verdens nyeste lcd tv.
    Kalibrering av TV og riktig oppsett i HD tuner er et must før man skal se forskjell. Men man ser som en annen nevnte større forskjell på en større TV, og det er forskjell mellom HD-Ready (1366x768) og Full HD (1920x1080)

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke Dolby Digital????

Hva er pointet med å se feite serier når kanalen kun kjører vanlig stereo? MPEG-2 384khz....Håper TVN HD retter på dette snarest!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisann!

Er ikke lenge siden jeg kjøpte meg Ny full hd Lcd tv, og fortsatte aboet mitt hos viasat, med oppgradering til HD pakken.. eneste som irriterer meg, er at det virker som Viasat henger veldig etter i tilbudene av hd kanaler!! stemmer det virkelig at jeg som Viasat kunde, ikke får Tvnorge i HD f.eks?

takk for svar

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått så er den bare for canal digital sine kunder enn så lenge.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVNorge HD er et samarbeid mellom TVNorge og Canal Digital, så naturlig nok vil den kun være tilgjengelig for Canal Digital-kunder en stund fremover. Hadde TVNorge finansiert kanalen helt alene, hadde det muligens vært litt annerledes.

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men litt surrete er det jo at TVNorge sender TVNorge HD parallelt med TVNorge. Hadde de gjort det som History Channel/History Channel HD og National Graphic/National Graphic HD så hadde de sendt alternativt, så kunne begge kanalene ha fungert som "reprisekanaler" for hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser på Tvnorge nå, irriterer meg grenseløst at det står HD på reklamen til c.s.i :P Sendte mail til Viasat her om dagen, der jeg spurte om eventuelle nye HD kanaler fra dem.. svar, og jeg siterer; "HD er fremtiden, men for tiden er jeg usikker hva som skjer" TAKK for informativt svar, kjære flotte kundeservice hos viasat..... angrer som f på at jeg nettopp har videreført bindingen min hos Viasat, istedet for å skifte til cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håp i hengende snøre også for viasat kunder

Sitat Opprinnelig postet av falunaz
    Sitter og ser på Tvnorge nå, irriterer meg grenseløst at det står HD på reklamen til c.s.i :P Sendte mail til Viasat her om dagen, der jeg spurte om eventuelle nye HD kanaler fra dem.. svar, og jeg siterer; "HD er fremtiden, men for tiden er jeg usikker hva som skjer" TAKK for informativt svar, kjære flotte kundeservice hos viasat..... angrer som f på at jeg nettopp har videreført bindingen min hos Viasat, istedet for å skifte til cd.

Hvis du er musikk fan da:

mtv HD

Synd den ikke er på CD, men jeg vil ikke bytte med TV Norge HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TVNORGE HD og multikanal-ld

Sendte mail til TVNORGE der jeg spurte hvorfor de ikke sender surround-lyd i sine HD-sendinger.
    Fikk dette som svar:

Hei,

Vi har et par utfordringer i forhold til å kunne sende multikanal-lyd:

- Den ene er rett og slett hva vi kan få tilgjengelig av materiale med multikanal-lyd. En del av det du ser på f.eks. filmkanalene er materiale spesielt tilrettelagt for dem og dette er ikke uten videre tilgjengelig for oss. Fotball, sport og andre typer eventer som produseres i HD vil normalt også leveres med multikanal-lyd, men dette er en type programmer som for tiden ikke er aktuelle for visning på TVNORGE.

- Den andre utfordringen er av teknisk karakter og knyttet til det systemet for seer-måling som benyttes for de norske kanalene. Dette systemet er basert på ikke hørbare koder som legges inn i lyden og foreløpig har vi ikke fått på plass utstyr som ivaretar dette i en multikanal lydstrøm.

Vi jobber fortløpende med den tekniske utfordringen og vi forsøker også å få levert multikanal-lyd på programmateriale i den grad dette er tilgjengelig. Med andre ord har vi til hensikt å tilby også dette så snart som mulig, men vi kan foreløpig ikke si noe definitivt om tidspunkt.

Med vennlig hilsen
    for TVNORGE AS
    Anders Tråstadkjølen

Høres ut som det er håp!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen sjangs for at det vil bli HD-lyd fra noen av kanalene?
    Eller er det ikke nok båndbredde til det?

MTV HD syns jeg er jævlig bra, MTV er endelig MTV igjen ikke reality tv

Og går utrolig mye HD matriale der. Tommel opp for MTV med den kanalen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen mulighet for å se hva som er HD eller ikke på MTV? Eurosport HD eks. viser en HD logo

Med en båndbredde på bare 10000 er jeg iallfall ikke imponert

CD sine HD kanaler ligger på rundt 15-200000

Viasat sport HD og TV1000 HD ligger bare på 9000 , det er latterlig dårlig

Eks. en vanlig SD kanal som TV2 ligger på rundt 7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om kildemateriale med HD-lyd skulle være tilgjengelig så tviler jeg på at markedet er stort nok til at noen er villig til å distribuere sendinger med HD-lyd.
    Vet ikke om noen mottagere som støtter HD-lyd heller, kun vanlig Dolby Digital.

Hvor eller hvordan kan en finne ut hvor stor båndbredde forskjellige kanaler blir sendt med??

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •