Viasat HD dekoder - lyden henger etter bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD dekoder - lyden henger etter bildet

Har ett problem med at bilde og lyd er ute av sync. Bruker en optisk kabel mellom tuner og dvd receiver fra lg. Hører høy pipelyd når man skifter mellom kanaler som har dd lyd, spessielt på sport hd da er det en høy pipe/klikke lyd i ca. 4 sek. og så er lyden veldig mye etter der, ca 4 sek. Ellers så er det ok med sync på vanlig sd kanaler en stund, men etter en stund så snakker vi om over 3 sekund lagg på lyden her også.

Har kontakter lg før, da det var noe streker og feil på farger på tvn, men viste seg og være CD tuner, derfor gikk vi over til viasat, og så tenkte vi at men kunne nyte godt av optisk lydutgang på tuner slik at lg lydanglegget kunne gi 5.1 lyd. Ang. feil på bildet så sa lg at det var tv, og dette skulle repareres, men dette hjelp lita da det i utgangspunket ikke var tvn sin feil. Har mistet tillit til LG etter dette og har mest lyst til å sende lg receiveren i retur til Elkjøp, men er over 7 mnd siden den ble kjøpt. Regner med at garantien gjelder ennå?

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt også og kikket på Viasat Sport HD (Nascar) i går og reagerte på at lyden var seriøst ute av sync med bilde. Har ikke sett dette tidligere og håper og tror at det var et engangstilfelle. Forøvrig må jeg si at Samsung'en er noe forferdelig dårlig greier. Jeg kjører lyden vi hjemmekinoanlegget mitt og nivået på lyd på de forskjellige kanalene er rimelig forskjellig. Kan ikke justere nivået på Samsungen. Bildekvaliteten er heller ikke mye å skrive hjem om. Har også en Dreambox DM800 og når jeg ser på f.eks TV2Norge på CD på DM800 og samme kanal på Samsungen og Viasat så er det som å se på HD og SD. Bruker VW60 prosjektor. Håper det snart kommer mulighet for å kjøre Viasats HD kanaler på Dreambox'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dette koblet sammen?

Hvis du tar lyden fra Satellitt inn i et stereoanlegg, så må du ha et stereoanlegg som kan justere forsinkelse.
    hvis ikke blir ikke bilde og lyd synkronisert.

Har ikke Stereoanlegget denne justerings muligheten
    så må du ta lyden fra lydutgangen på TV til stereoanlegget for å få lyd og bilde synkronisert.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Jeg har en prosessor (Tag Mclaren AV192) som signalet går til som kan justere forsinkelsen, men den kan bare ta 250ms forsinkelse noe som er ganske standard. HEr snakker vi om 3 til 5 sekunders mismatch mellom bilde og lyd og det tror jeg ikke det er noen prosessorer som takler Jeg har mistanke til at det var Viasat som hadde problemer og at det egentlig ikke var dekoderens problem denne gangen, selvom det er en elendig dekoder.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung skit!

Har den samme dekoderen selv og dette er et stort problem. Lyden er både tidlig og sent ute og vi snakker faktisk opp mot 5 sekunder!
    Det er også helt forskjellig fra kanal til kanal. Har også selv opplevd at det er verst på Nascar på HD sendinger der. Skal ikke noen betydning for innstillinger for lip sync om du bruker analog eller digital utgang.

Har vurdert å sende inn Boksen igjen for dette er jo bare et av problemene med den.
    Har selv jobbet med Parabol utstyr i mange år og dette er den dårligste boksen jeg har vært borti. Eneste løsning er at vi alle sender inn igjen boksen og krever en annen boks eller pengene tilbake.

Mine ankepunkt mot Viasat HD og Samsung boksen er:

- Lyd sync, kan ikke justeres da lag er opptil 5 sek, og forskjellig for hver kanal.
    - Ikke skikkelig kanal oversikt ved kanalbytte, har må man gå en kanal av gangen...
    - Ikke mulig å redigere kanalliste, litt kjipt å bla gjennom alle NRK kanalene for å se på 3+.
    - Fjernkontrollen kan ikke justere lyden
    - Fjernkontrollen er vanvittg dårlig satt opp med dårlig plassering av knappene
    - Det er ikke HD som sendes på TV 1000 HD og National G HD, dette er et vanlig sendesignal (576) som er mindre komprimert ikke noe annet. Kan sees på oppløsningen på teksten.

Dette er rett og slett et skikkelig dårlig priodukt på alle punkter. I tillegg var min første boks full av bugs...

Noen som vil legge til noe?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe å legge til. Du har listet alle de problemene jeg vet om med denne dekoderen og jeg er helt klar for å returnere denne. Ringte Viasat's kundeservice ang. justering av lyd med fjernkontrollen og fikk til svar at sånn var det og det kunne de ikke gjøre noe med. Har vurdert å sende en mail til de, men har ikke gjort det enda. Ønsker meg egentlig bare at Viasat HD kan taes inn med DM800 så jeg får Samsungen ut av hylla.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD Boks.

Har nå vært i kontakt med Visat sin kunderservice og har laget en mail til dem.
    Har lagt til utdrag fra mailen:

Etter at vi hjemme fikk Eget kino/tv rom ønsket vi å investere i HD satellitt.
    Valget falt på Viasat da pris og produkt virket som det beste.

Da vi tok i bruk vår første boks fikk vi ikke noe bilde og pin kode(0000) fungerte ikke. Vi fikk hentet ny boks i butikken og satt denne opp.
    Jeg har selv jobbet med å selge og montere Viasat sitt utstyr i mange år, så noe bakgrunn har jeg.
    Vi har nå brukt boksen i 1 mnd (ca) og kommet frem til at dette produktet ikke står til våre forventninger. Jeg har skissert våre opplevelser under:

1. Man kan ikke redigere kanalliste. Dette har vært vanlig før, men dette blir meget tungvint når man ser på punkt 2.
    2. Man får ikke opp noe kanaloversikt, utenom EPG som er tungvint å bruke og fungerer dårlig. Dette betyr at man må skiftet en og en kanal, eller pugge hvor alle 70+ kanalene ligger.
    3. Lyden er helt ute av sync med bildet, de 350 MS man kan justere med er ikke i nærheten nok, lyden er i mange tilfeller opptil 5 sekunder ute av sync. I tillegg varierer det meget fra kanal til kanal.
    4. Fjernkontrollen kan ikke justere lyden. Bruker man lydknappen lyser det på TV knappen og ikke på viasatknappen.
    5. Plasseringen av knappene på fjernkontrollen gjør den ekstremt vanskelig å bruke og man må sitte å se på den får å få brukt den skikkelig.
    6. Signaler fra fjernkontrollen er dårlige/hyperaktive og det fører til at den ved enkle og raske trykk, eller harde og lange, ikke gjør det den skal. Man får verken slått av eller på boksen uten vansker, skal man inn på menyer eller annet er dette også vanskelig da fjernkontrollen gjerne sender ut flere trykk enn det du trykker.
    7. Bilde kvaliteten som sendes på TV 1000 HD og National G HD er ikke HD. Dette gjør jo hele vitsen med boksen overflødig. Hva dere gjør med dette signalet vet jeg ikke, men HD Kvalitet er det ikke. Det holder ikke å bruke en upscaler på deres ellers vanlige sendesignal. Upscaler har vi selv. Bildekvaliteten på noen av sportsendingene virker til å være i HD.

Vi ønsker at Viasat trekker tilbake disse boksene og tilbyr oss et annet produkt. Ellers vil vi sende de i retur og kreve våre penger tilbake. Vi kan leve med at det ikke er HD alt som sendes på HD kanalene, men når utstyret gir en så dårlig opplevelse er det ikke bra.
    Denne problemstillingen vil bli fulgt på Avforum.

Hilsen Jan Ove
    :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail sendt til kundeservice. Brukte din mal, men la også til at Tv2norge på CD og Viasat er som å se på HD og SD, og det ikke til Viasats fordel. Takk for malen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat

Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Mail sendt til kundeservice. Brukte din mal, men la også til at Tv2norge på CD og Viasat er som å se på HD og SD, og det ikke til Viasats fordel. Takk for malen.
    Den e fin, da får vi håpe at de gir oss en vetug tilbakemelding.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dønn ennig med deg whitedmon. Men er faktisk litt edre iq på denne tuneren i forrhold til CD sin simpleste HD-tuner. Men er litt teit med alle feilene. Vi ble lovet den med PVR funksjon men måtte være kunde først, så ringte i går og da sa de at de skulle sende ten PVR tunern om litt. Så da er vel det i orden? Vi gikk over fra CD til Viasat og ble lovet dette. Men ikke skriftlig da ... Er vel bare å benytte returretten på 14 dager og sende i retur hvis de ikke godtar bytte av tuner. Er helt umulig å bruke optisk lyd på denne tuner da både forsinkelse og lyd er så forskjellig. Men får sende mail og høre, er vel lite vits å ringe, håper de er raske til svar for 14 dager frist går ut ...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et skikkelig god dag mann økseskaft svar fra Viasat i dag, som forventet

Hei.

Takk for din henvendelse.

1. Man kan ikke redigere kanalliste. Dette har vært vanlig før, men dette
    blir meget tungvint når man ser på punkt 2.
    2. Man får ikke opp noe kanaloversikt, utenom EPG som er tungvint å bruke
    og fungerer dårlig. Dette betyr at man må skiftet en og en kanal, eller
    pugge hvor alle 70+ kanalene ligger.
    Svar: HD-mottakere leveres ennå ikke med favorittliste.

3. Lyden er helt ute av sync med bildet, de 350 MS man kan justere med er
    ikke i nærheten nok, lyden er i mange tilfeller opptil 5 sekunder ute av
    sync. I tillegg varierer det meget fra kanal til kanal.
    Svar: For å hjelpe på dette, kan du forsøke å dra ut strømmen i 10
    sekunder, og sette den inn igjen, for så å la mottakeren starte opp igjen
    av seg selv.

4. Fjernkontrollen kan ikke justere lyden. Bruker man lydknappen lyser det
    på TV knappen og ikke på viasatknappen.
    Svar: Du kan styre både TV og mottaker med fjernkontrollen til mottakeren.
    For å styre TV'en, trykker du på TV-knappen. For å styre mottakeren,
    trykker du på den blå Viasat-knappen.

5. Plasseringen av knappene på fjernkontrollen gjør den ekstremt vanskelig
    å bruke og man må sitte å se på den får å få brukt den skikkelig.
    Svar: Dette er en avansert mottaker, som krever endel funksjoner. For at
    ikke fjernkontrollen skulle bli så altfor stor, må det være små knapper som
    sitter tett.

6. Signaler fra fjernkontrollen er dårlige/hyperaktive og det fører til at
    den ved enkle og raske trykk, eller harde og lange, ikke gjør det den skal.
    Man får verken slått av eller på boksen uten vansker, skal man inn på
    menyer eller annet er dette også vanskelig da fjernkontrollen gjerne sender
    ut flere trykk enn det du trykker.
    Svar: Det hjelper å holde fjernkontrollen mot mottakeren når en trykker, og
    ikke trykke for hardt.

7. Bilde kvaliteten som sendes på TV 1000 HD og National G HD er ikke HD.
    Dette gjør jo hele vitsen med boksen overflødig. Hva dere gjør med dette
    signalet vet jeg ikke, men HD Kvalitet er det ikke. Det holder ikke å bruke
    en upscaler på deres ellers vanlige sendesignal. Upscaler har vi selv.
    Bildekvaliteten på noen av sportsendingene virker til å være i HD. Jeg har
    også Canal Digital og hvis jeg ser på TV2 Norge på CD og på deres Samsung
    boks så er det som å se HD og SD med deres boks som SD. Det er virkelig
    elendig kvalitet på bildene. Har også en Pace dekoder nede på en annen tv
    og her har jeg ingen problemer i det hele tatt så dette er helt klart
    lokalisert til Samsung tuneren og ikke signaler.
    Svar: For å rette på dette, kan du gå inn i menyen og stille inn
    billedkvalitet. Det skal stå på HDMI og stretch dersom du har en flatskjerm
    som er HD-klar.

Vi kan selvfølgelig sende deg en ny mottaker, men det vil bli samme merke,
    da vi kun har HD-PVR som er av merket Pace.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som Viasat har to løsninger på alle problemene til Pace tuneren; Softwareoppdatering og dra ut strømmen.

Jeg har samme tuner, og irriterer meg over de samme feilene. Viasat skal sende meg en ny tuner nå, men jeg tviler på at det retter noe som helst. Ved minste antydning til standardfeilene, returneres den for godt og pengene kreves tilbake!

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi returnerte tuner og fortsetter abonnement hos CD. Er tross alt ikke noe billigere hos viasat og får ikke flere kanaler. Ei heller tillgang på gratiskanaler - de låser tuner til noen få kanaler. Så det beste er å si opp hele dritten å gå over til g-box å sette opp en server eller liknende. Penger har Canal Digital (Telenor) og Viasat nok av!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok et heseblesende svar fra Viasat!

Hei.

Takk for din henvendelse.

Svar på dine spørsmål:
    S 1. Man kan ikke redigere kanalliste. Dette har vært vanligfør, men dette blir meget tungvint når man ser på punkt 2.
    Svar: De nye HD-mottakerene leveres ikke med Favorittliste. Man benytter EPG for å få fram kanallister.
    2. Man får ikke opp noe kanaloversikt, utenom EPG som ertungvint å bruke og fungerer dårlig. Dette betyr at man må skiftet en og enkanal, eller pugge hvor alle 70+ kanalene ligger.
    3. Lyden er helt ute av sync med bildet, de 350 MS man kanjustere med er ikke i nærheten nok, lyden er i mange tilfeller opptil 5sekunder ute av sync. I
    tillegg varierer det meget fra kanal til kanal.
    Svar: For å løse dette problemet, kan du dra ut strømmen, holde den ute i 10 sekunder, sette den inn igjen og la mottakeren starte opp igjen av seg selv.
    4. 4. Fjernkontrollen kan ikke justere lyden. Bruker manlydknappen lyser det på TV knappen og ikke på viasatknappen.
    Svar: For å kunne justere lyden med fjernkontrollen til mottakeren, må man trykke på den blå Viasat-knappen fremst på fjernkontrollen.
    Svar: Dersom du mener det ikke sendes i HD, kan det skyldes innstillingene på mottakeren. Vi anbefaler at du går inn på Setup - Innstillinger - TV-format (4:3 for standard TV, 16:9 for Widescreen) - stretch.

Din Tv skal også innstilles, du går inn på TV/AV og stiller inn på HDMI.

Dette var svar jeg fikk selv om jeg presiserte at jeg var en oppegående person med stor interesse og kunskap om temaet...

Blir nok retur detta!

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man nullstiller denne tuneren?:-)

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resette

mener det stod i manualen, var vel "hold inne ok knappen i 2 min mens man drar ut kontakt og setter den inn" eller var d power kanppen? har sendt dette tilbake, får heller spare til en ordentlig tuner, skulle vært ulovlig å selge slikt dritt, og atpåtill binde de til en leverandør, synes dette hadde vært noe for forbrukerombudet, men de har vel sine måter å sno seg unna ... :neutral:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

retur.

[QUOTE=Eivinn]mener det stod i manualen, var vel "hold inne ok knappen i 2 min mens man drar ut kontakt og setter den inn" eller var d power kanppen? har sendt dette tilbake, får heller spare til en ordentlig tuner, skulle vært ulovlig å selge slikt dritt, og atpåtill binde de til en leverandør, synes dette hadde vært noe for forbrukerombudet, men de har vel sine måter å sno seg unna ...

:neutral:[/QUOHar du fått tilbake penger?, jeg vil jo gjerne ha tilbake kort avgift, årsavgift mm.
    Den tiden som er gått av Abo kan de kanskje få beholde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

Noen andre som sliter med en tikke-lyd i denne tuneren???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Pette - Hei, ja det er en konstant tikkelyd i Pace mottageren, desverre. Det er ikke en feil på produktet, men selve harddisken som lager lyden. Irriterende, men forholdsvis sjelden jeg har volumet på TVn så lavt at det høres (untatt stille partier i filmer osv :P)

@wolves - Se følgende:

1. Laste ned nyeste software manuelt: Trekk ut strømledningen og sett den inn igjen. Vent til lysdiodene Record/Play, Spinner og Standby på frontpanelet tennes. Trykk med en gang i rask rekkefølge STANDBY - PIL OPP - PIL NED - STANDBY på frontpanelet. Nedlastingen starter og forløpet vises på TV-skjermen.

2. Full reset: Trekk ut strømledningen. Trykk inn og hold inne knappene EPG og BACK på frontpanelet. Sett inn strømledningen igjen. Vent litt over 1 minutt, til opptaksindikatoren midt på frontpanelet tennes (vær OBS på at den blinker først, men vent til den lyser konstant. Slipp EPG og Back med en gang og gå videre med en gang. FOR Å STILLE TILBAKE TIL GRUNNINNSTILLING: Trykk inn BACK-knappen på frontpanelet og slipp den med en gang.

Dette er de to standard tipsene Viasat gir til oss som har problemer med apparatet. Jeg er på min andre Pace tuner, men den har samme problemer som den første. Men alle problemene er software relaterte, så det hjelper lite å be om en ny en. Jeg er blitt fortalt (etter x antall samtaler med Viasat) at det jobbes iherdig med en ny software som skal rette opp problemene.

Jeg har fått utsatt betalingen og forlenget angrefristen på tuneren til den nye softwaren kommer. Dette for at jeg ikke har et produkt som fungerer, og da har jeg tid til å få sjekket om at den nye softwaren retter opp feilene.

Så hvis noen av Dere ikke har betalt for denne enda, ring til Viasat og krev at betalingen skal utsettes sammen med angrefristen, slik at vi snart kanskje kan få brukt tuneren slikt den er ment til å fungere.

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Phonism.