Viasat HD dekoder - lyden henger etter bildet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Software Oppdatering

Hei,

Ville bare skrive en oppdatering angående Pace tuneren:

Det har nå kommet ut en software oppdatering, 1.0.7.001 som er datert 11. September. Jeg må si at tuneren er mye mer stabil og opplever svært lite av de nevnte problemene. Men det er ingen nye funksjoner, bare stabilitetsproblemer som er rettet opp, så hvis du var misfornøyd med funksjonene, så er den fortsatt helt lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har nå fått en pace tuner fra Viasat. Etter å ha forsøkt sette opp denne hang den seg og jeg tok ut strømmen for å starte boksen på nytt.

Etter dette starter boksen opp med en melding "Vennligst vent..", denne meldingen går ikke bort, har latt boksen stå på over natten uten hell.

Har snakket med Viasat men de tipser bare om å laste ned ny software og å resette boksen. Når jeg forsøker å resette boksen (ved å holde inne epg og back) begynner aldri opptaksindikatoren å lyse. Jeg kan sitte slik i 5 minutter uten at det skjer noe. Har nå forklart dette 5-6 ganger til Viasat som nå har gitt meg beskjed om at de oppskalerer saken og at de ringer meg tilbake i løpet av uka. Dette er jo helt håpløst, jeg antar at boksen er halveis defekt og at jeg må ha ny. Jeg skulle jo helst hatt dette i orden før jul.

Er det noen som har noen triks for å få resatt boksen eller noe slikt annet enn den fremgangsmåten Viasat kommer med? Jeg antar at det egentlig bare er softwaren i boksen som er ødelagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @carnesen - Utifra innlegget ditt, ser det ut som du har prøvd begge metoder, både tvunget software oppdatering og resetting av tuneren, men dette er de eneste tipsene jeg har. Jeg vet ikke om du så mitt innlegg tidligere, men jeg skrev hvordan man tvinger software oppdatering inn på tuneren:

1. Laste ned nyeste software manuelt: Trekk ut strømledningen og sett den inn igjen. Vent til lysdiodene Record/Play, Spinner og Standby på frontpanelet tennes. Trykk med en gang i rask rekkefølge STANDBY - PIL OPP - PIL NED - STANDBY på frontpanelet. Nedlastingen starter og forløpet vises på TV-skjermen.

2. Full reset: Trekk ut strømledningen. Trykk inn og hold inne knappene EPG og BACK på frontpanelet. Sett inn strømledningen igjen. Vent litt over 1 minutt, til opptaksindikatoren midt på frontpanelet tennes (vær OBS på at den blinker først, men vent til den lyser konstant. Slipp EPG og Back med en gang og gå videre med en gang. FOR Å STILLE TILBAKE TIL GRUNNINNSTILLING: Trykk inn BACK-knappen på frontpanelet og slipp den med en gang.

Skulle ikke dette virke, er det bare å hive seg på telefonen til Viasat og kreve at dette ordnes opp i! Ikke gå og vent på at de skal ringe deg, det glemmer de med én gang du har lagt på. Håper du får det ordnet raskt, for nå er jeg faktisk veldig fornøyd med Pace tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Men det er akkurat dette jeg har forsøkt ja. Reset prosedyren kommer aldri så langt at opptaksindikatoren lyser.

Jeg har veldig lyst til å ringe og mase mer, men nå sier de at de har oppskalert saken og skal ringe meg tilbake. Slik jeg tolker det betyr det at jeg forhåpentligvis får snakke med noen som vet hva de driver med, i motsetning til 1. linje som bare har et ark med standardtips.

Jeg prøvde å mase meg til å få sende den inn og motta en ny, men det påstod jenta på 1. linjesupport at hun ikke fikk ordnet for meg. Så jeg har vel ikke noe annet valg enn å vente.

Sykt irriterende, for jeg regner med det egentlig bare er softwaren som har slått seg skikkelig vrang. Er nesten fristet til å åpne den for å se om det er noen batterier eller jumpere inni som jeg kan resette den med, men da forsvinner vel all hjelp fra viasat om jeg må sende den inn :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvordan gikk dette ? Ble det noe orden ? Har mottatt en Pace tuner fra viasat som under første oppstart henger seg på samme måte, altså på vennligst vent. har prøvd manuell softwareoppdatering men det samme skjer. resetting funker ikke da den aldri lyser konstant grønt. den blinker en gang rimelig tidlig - rundt 30 sek - så kan man bare sitte der og holde inne knappene til krampa tar deg.

viasat mente det var pga at parabolkortet var brukt i en annen tuner, og at det tok litt tid å oppdatere seg mot en ny boks. de skulle sende "signal" på nytt så skulle det ordne seg. vel boksen sto i kanskje 8 timer uten at noe skjedde. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke ordnet seg dessverre. De har liksom oppgradert saken og skal ringe meg tilbake i løpet av uken.

De prater jo bare tull, jeg fikk beskjed om å prøve å resette boksen både med HDMI og og scart. Tull og fanteri.

Jeg skal skrive ned her når det skjer noe nytt. Godt at det er flere med samme problem. Ring inn og mas mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt sykt kjipt.

har ringt endel ganger etter jeg posta først, de ba meg prøve å resette et par ganger med de to kablene fra parabolen ute. så skulle hun svensken ringe meg opp igjen etter 10 min. skjedde ikke. ringte tilbake etter 40min og måtte forklare alt på nytt til ei norsk jente. hun skulle feilmelde det videre i systemet. kunne ta alt fra 2 dager til 9 dager. i morgen ringer jeg og maser.

er drita lei det selskapet. :evil: skal poste selv når og om jeg hører noe mer. r

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste.

har ringt bortimot hver dag denne uken og snakket med div jenter som alle sier og gjør det samme. manuell software og reset. ingen av disse funker på min pace hd-pvr tuner fra viasat. i dag skjedde det endelig framgang. etter tre samtaler i dag så var jeg noget forbanna og trykket 1 for å komme til fakturaavdelingen(dritlei hun autodama til "teknisk avdeling"). brukte sintestemmen med hyggelige svenske jessica og hun skulle løpe til eskaleringspunktet dems(teknisk?) og be de ringe meg opp. dette hadde jeg hørt før så stolte ikke på det, truet med enten så sender de ny mottaker nå eller så ringer jeg canal digital. 15 min senere ringer svenske gustav. og spurte hva som sto på skjermen. "vennligst vent" står det der før han spurte om jeg hadde prøvd en annen mottaker(eeeh, er ikke som i mobilbransjen så nei, de hadde jo ikke akkurat sendt ny mottaker jeg kunne teste). ja okay, da sender vi ny mottaker. flott sa jeg, bare send den samme mottakern viasatplushd. jada det var den beste de hadde sa han...når den funka la han til.

vel dette kunne de gjort for en uke siden så kanskje jeg hadde hatt tunern nå. han var ikke sikker på om den kom frem før nyttår nå.

:? så får bare vente og se når den kommer. canal digital og ikke minst superenkle rikstv er ikke langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men ringte de meg tilbake denne uken. Jeg mottok ny på torsdag(det tok ca 3 dager). Nå fungerer alt som det skal.

Det er tydeligvis mulig å få denne boksen inn i en modus der den henger og det ikke er mulig å resette den. Svakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peiling på om det går an å justere lyden på Samsung mottakeren? Er så utrolig lav lyd fra den....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag kom så tunern fra viasat! 11.des snakka jeg med de første gang. i dag 5.jan kommer ny.

og alt funker! med en gang! MEN, den tikker. konstant tikkelyd, en høy heslig tikkelyd. høres ut som en gammel klokke som går for fort. garantert ødelagt harddisk. eller den vesle vifta bakpå kanskje. :???:

også er jo kvaliteten helt enormt dårlig. eneste som har ok kvalitet er hdkanalene. rikstv på en gammel crtskjerm overgår jo dette med stor margin. vil nesten si at bordantenna jeg har brukt for å få inn tv2 til nå har bedre kvalitet. kan kanskje legge til at tunern er drittreg til å reagere og kontrollen funker jo bare halveis. feks går det jo ikke ann å bruke volumknappene...

nei

blir ikke viasat neste gang iallfall.:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsh
    idag kom så tunern fra viasat! 11.des snakka jeg med de første gang. i dag 5.jan kommer ny.

og alt funker! med en gang! MEN, den tikker. konstant tikkelyd, en høy heslig tikkelyd. høres ut som en gammel klokke som går for fort. garantert ødelagt harddisk. eller den vesle vifta bakpå kanskje. :???:

også er jo kvaliteten helt enormt dårlig. eneste som har ok kvalitet er hdkanalene. rikstv på en gammel crtskjerm overgår jo dette med stor margin. vil nesten si at bordantenna jeg har brukt for å få inn tv2 til nå har bedre kvalitet. kan kanskje legge til at tunern er drittreg til å reagere og kontrollen funker jo bare halveis. feks går det jo ikke ann å bruke volumknappene...

nei

blir ikke viasat neste gang iallfall.:-|
    Det var da voldsomt som glasset var halvtomt...

Tikkelyden er vel kommentert tidligere, og den forsvinner hvis du går inn og stiller opptaksfunksjonen til 0 minutter (slik at du ikke kan spole tilbake i direkte tv...) Det funka i allefall for meg..

Ellers har vel jeg ikke samme inntrykk som deg.. synes den fungerer bra, jeg, og bildekvaliteten har jeg heller ikke så mye å utsette på.. går ut fra at det det i neste software oppdatering blir mulig å også bruke volumknappene på fjernkontrollen...

i mellomtiden får du bare prøve å nyte de forskjellige tv-programmene så mye som mulig...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •