Alternativer til Canal Digitals standard HD-tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Canal Digitals standard HD-tuner?

Hei

Er på utkikk etter en helt vanlig HD-mottaker som kan ta imot HD kanalene som entertain abb. tilbyr. Jeg har ikke et eget abb fra CD, men de jeg leier av har. Og det har jeg tilgang på. I går bestilte jeg meg entertain i deres navn, men siden de ikke har bruk for det vil jeg nødig bestille en HD-mottaker i deres navn.

Derfor lurer jeg på om det er noen enkle mottakere jeg kan kjøpe som kan motta HD-signaler. Har ikke behov for noen pvr-mulighet, så klarer meg med en standard boks. Vil heller ikke montere noe nytt LNB på deres parabol, men har god signalstyrke, så det bør ikke være noe problem.

Har kikket litt på finn.no og funnet 2 CD-HD bokser til rundt 1000kr, men kan gå opp mot 1500-2000 om noen kommer med gode alternativer.

På forhånd takk, med hilsen en fotballentusiast som gleder seg til å følge premier league enda tettere i år.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lucifer-
    Hei

Er på utkikk etter en helt vanlig HD-mottaker som kan ta imot HD kanalene som entertain abb. tilbyr. Jeg har ikke et eget abb fra CD, men de jeg leier av har. Og det har jeg tilgang på. I går bestilte jeg meg entertain i deres navn, men siden de ikke har bruk for det vil jeg nødig bestille en HD-mottaker i deres navn.

Derfor lurer jeg på om det er noen enkle mottakere jeg kan kjøpe som kan motta HD-signaler. Har ikke behov for noen pvr-mulighet, så klarer meg med en standard boks. Vil heller ikke montere noe nytt LNB på deres parabol, men har god signalstyrke, så det bør ikke være noe problem.

Har kikket litt på finn.no og funnet 2 CD-HD bokser til rundt 1000kr, men kan gå opp mot 1500-2000 om noen kommer med gode alternativer.

På forhånd takk, med hilsen en fotballentusiast som gleder seg til å følge premier league enda tettere i år.
    Den ene CD HD mottageren CD tilbyr koster kr. 990.

Hvis du kjøper CD HD boks på finn.no som allerede er registrert på et annet smartkort så vil det muligens ikke fungere (eller kanskje slutte å fungere etterhvert). Billigere var det heller ikke...
    Selv om du skulle kjøpe en boks som ikke er godkjent av CD så kan det anbefales å ha en godkjent HD boks liggende . Dersom det skjer evt. tekniske endringer så oppdaterer CD kun de godkjente boksene. Da er det litt synd å ikke ha en godkjent mottager i reserve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Den ene CD HD mottageren CD tilbyr koster kr. 990.

Hvis du kjøper CD HD boks på finn.no som allerede er registrert på et annet smartkort så vil det muligens ikke fungere (eller kanskje slutte å fungere etterhvert). Billigere var det heller ikke...
    Selv om du skulle kjøpe en boks som ikke er godkjent av CD så kan det anbefales å ha en godkjent HD boks liggende . Dersom det skjer evt. tekniske endringer så oppdaterer CD kun de godkjente boksene. Da er det litt synd å ikke ha en godkjent mottager i reserve.
    selvfølgelig vil korta fra CD ,altid fungere på deres tunere,de vil ikke slutte at fungere,de er godkjente.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nerokid
    selvfølgelig vil korta fra CD ,altid fungere på deres tunere,de vil ikke slutte at fungere,de er godkjente.
    Jeg mente ikke at kortet ikke ville fungere i en CD godkjent mottager. Problemet er at jeg selv har sett med egne øyne at et CD kort ikke fungerte i en annen CD boks fordi kortet ikke var registrert på den aktuelle CD boksen (konstant "ingen adgang" melding). Nå er det sikkert ikke noe problem å få omregistrert boksen til et annet kort da men sikkert ikke uten den opprinnelige eierens godkjenning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo allerede en vanlig digitalboks fra før av, så tv vil jeg jo ha uansett om HD-boksen skulle streike litt. Det ser jeg ikke på som noe problem. Tror forresten jeg har funnet en løsning på "problemet". Jeg får foreldrene mine til å bestille seg en hd-boks på sitt abb, også tar jeg i bruk denne. Det burde vel fungere sånn tålig greit, gjør det ikke?

Så sant dere ikke har andre og bedre alternativer da..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som Bobben1 sier

hvis du har en kort/skal ha en kort fra CD som er registrert i en annen navn
    vil ikke det korte fungerer i en annen CD gokjent tuner en bare det som korte er knutet til.

Jeg har selv testet dette, tok med meg min FULL CD abo til svigerforeldrene
    forige helg da vi var på besøk , jeg måtte see på Premiere League

men gjet hva, min kort fungerte ikke i demes tuner

Korte jeg har fungerer fint i andre HD tunere og SD vanlig tunerer
    som ikke er gokjent av CD

desuten skal du ha en alternativ tuner , tror jeg det er vanskelig å fine
    en ny tuner for den prisen du er ut etter.

jeg selv har ikke sett noen på nette som er bra og så bilig som du vil ha

jeg tror det at en pris mellom 2500 og 3500 er mere reelt å få en bra
    HD tuner

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn til opplysning så er ikke det kortet jeg har nå i riktig tuner, og det fungerer alldeles strålende. Når vi bestilte abb så bestile vi bare entertain på deres kort (hovedkort) og byttet deretter kort, men ikke tuner. Har også selv en fetter som har hatt PL fotball lenge på CD kort, som til stadighet har fungert på min boks og andres. Så jeg ser ikke dette som noe stort problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere som har opplevd problemet med "ingen rettigheter/tilgang" prøvd å latt det stå i 30 min eller noe?

Har selv hatt dette problemet når jeg byttet kort mellom dekodere, og når jeg lot det stå (slik som man ofte må første gangen man får kort og tuner), så kommer det plutselig etter en stund

Var vertfall slik hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zH-
    Har dere som har opplevd problemet med "ingen rettigheter/tilgang" prøvd å latt det stå i 30 min eller noe?

Har selv hatt dette problemet når jeg byttet kort mellom dekodere, og når jeg lot det stå (slik som man ofte må første gangen man får kort og tuner), så kommer det plutselig etter en stund

Var vertfall slik hos meg
    har 4 kort fra Cd og alle virker i HD tuneren fra CD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldrene mine har i dag ringt CD, og prøvde å bestille boks. Men den koster jo 1490,- og ikke 990,- som en over her har sagt..

Hvor kan jeg skaffe denne tuneren til 990,-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •