Signalproblemer C+ HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalproblemer C+ HD kanaler

Jeg får inn alle HD Canaler på mitt CD-anlegg bortsett fra Canal + film og Canal + Sport. Discovery, Nat G., History Ch.etc funker helt utmerket.

Panikken brer seg lett nå som Premier L har startet, men uten jeg kan ta inn HD kanalen. Har snakket med kundeservice flere ganger, prøvd alt som ble foreslått men uten resultat. Får kanalene opp på kanallisten, men altså ikke signal i det hele tatt ( finner ikke transponder, signalsynull)

Har HD mottaker fra CD(uten opptak), skiftet også til LNB som følgte med mottaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samla
    Jeg får inn alle HD Canaler på mitt CD-anlegg bortsett fra Canal + film og Canal + Sport. Discovery, Nat G., History Ch.etc funker helt utmerket.
    Du har sikkert noe som forstyrer den frekvensen, 11.421 Horisontal.
    Ring nærmeste installatør for å høre om han har erfaring fra dette rundt der du bor.
    Og ring post og teletilsynet, de kan gjøre noe med det.
    TV signaler skal gå forran andre typer signaler, dette ble lovfestet i 2006.
    Eller kanskje du har en trådløs router i nærheten av boksen som forstyrrer, slå av denne for å sjekke.

Post- og teletilsynet - Distriktskontorer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du har sikkert noe som forstyrer den frekvensen, 11.421 Horisontal.
    Ring nærmeste installatør for å høre om han har erfaring fra dette rundt der du bor.
    Og ring post og teletilsynet, de kan gjøre noe med det.
    TV signaler skal gå forran andre typer signaler, dette ble lovfestet i 2006.
    Eller kanskje du har en trådløs router i nærheten av boksen som forstyrrer, slå av denne for å sjekke.

Post- og teletilsynet - Distriktskontorer
    Håpet det skulle være min trådløse ruter, men det var det ikke. Har bestillt en installatør, men han dukket ikke opp. Får vel purre han, er vel eneste veien til målet. Føler jeg har prøvd det meste nå. Thanks Dennis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble problemet løst. Fikk aut.installatør på besøk som målte signalene til tilfredsstillende på nevnte problemcanaler. Problemet var selve kabel mellom parabol og HD-boksen. Det viste seg det var skjøtet (husket ikke det da den ligger bak en seksjon). La kabel en annen vei slik jeg slapp skjøten og alt funket. Skjøten var av den typen med hardplast som beskyttelse, dårlige greier mente installatør.

Canal+ HD (film og sport) er tydeligvis mer kravstor på signalkvalitet.

Nå er jeg endelig klar for P-L i HD :-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samla

Canal+ HD (film og sport) er tydeligvis mer kravstor på signalkvalitet.
    Det skulle man tro men det er ikke nødvendigvis en helt riktig konklusjon. En slik skjøt med evt. impedans mistilpasning kan føre til refleksjoner i kablen og det kan være veldig tilfeldig hvilken frekvens som rammes mest. For parabol bør man alltid benytte hel kabel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det skulle man tro men det er ikke nødvendigvis en helt riktig konklusjon. En slik skjøt med evt. impedans mistilpasning kan føre til refleksjoner i kablen og det kan være veldig tilfeldig hvilken frekvens som rammes mest. For parabol bør man alltid benytte hel kabel.
    Hel kabel eller skjøtestykke beregnet på F-koblinger.

Jeg har fire kabler fra parabolen og ned i stua. To av dem er RG6 uten skjøt og to er RG6 halve veien og RG59 resten. Jeg greier ikke å måle forskjell på signalstyrke eller kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •