Nye LNB'er for HD kanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nye LNB'er for HD kanaler?

Fikk forleden telefon fra Viasat (som forøvrig ringte til alle gull-kunder som han sa) for å gi tilbud på Deres PVR tunere, HD-pakke, ekstra tuner til tv nummer 2 osv. Jeg lot han snakke ferdig sin innøvde manuskriptleste argumentasjon, før jeg sa at ; Nei det holder med det jeg har nå, samt at jeg bare har en tv i huset. Greit nok, men så kom jeg til å tenke på en ting han nevnte som gjorde meg litt usikker. Han sa jeg måtte ha ny LNB som takler HD signaler? Jeg har HD kanalene fra CD men fikk aldri noe nytt hode derifra? Siden HD kanalene fungerer perfekt med en eldgammel LNB så ser jeg ikke noe grunn til å skaffe noe nytt, siden signalet (dog lavere enn på SD sendinger) på mine HD kanaler har jeg ca 80 i signal og 99 i kvalitet. På Silver HD er verdiene 77 i signal og 88 i kvalitet, men de andre er som den første. Mulig det har noe med at Silver byttet transponder?

Uansett jeg har bilde, så er det noe poeng å skaffe ny LNB? Signalet på SD sendinger ligger på ca 95 i signal og 90 i kvalitet. Mulig jeg tar feil her nå, men inbiller meg at siden det brukes båndbredde for å få maks kvalitet på HD sendinger, så går det utover signalstyrken? eller er jeg på jordet her nå?

Er det noen som kan bekrefte om man virkelig trenger en "HD" LNB? Jeg mener ikke, siden at jeg har et krystallklart bilde med min eksisterende..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen regel, at en må skifte LNB, da et universal-hode, bruker å fungere uansett. Men jeg bruker faktisk å anbefale folk, som anskaffer nye anlegg, og i særdeleshet HD system, at de skifter til et bedre LNB, da HD kanalene er mer kresne på signalkvaliteten. Dette for å være på den sikre siden ved uvær-regn osv. Selvfølgelig kan en eldre LNB fungere bra, men en skal ikke så langt tilbake i tid, da LNBene ga støytall på 0,6 til 1,0 Db, og det blir litt i svakeste laget, nå, da antennene er mindre. Kanskje du har en større antenne, da bruker det gå bra. Å ha en topp Disecq switch (eks:Spaun) og et LNB på 0,2 eller bedre, er lønnsomt, da reservene ved dårlig vær og snøvær, er betraktelig større. Har god erfaring med GT-Sat hodene, men det finnes nok mange bra i markedet.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Fikk forleden telefon fra Viasat (som forøvrig ringte til alle gull-kunder som han sa) for å gi tilbud på Deres PVR tunere, HD-pakke, ekstra tuner til tv nummer 2 osv. Jeg lot han snakke ferdig sin innøvde manuskriptleste argumentasjon, før jeg sa at ; Nei det holder med det jeg har nå, samt at jeg bare har en tv i huset. Greit nok, men så kom jeg til å tenke på en ting han nevnte som gjorde meg litt usikker. Han sa jeg måtte ha ny LNB som takler HD signaler? Jeg har HD kanalene fra CD men fikk aldri noe nytt hode derifra? Siden HD kanalene fungerer perfekt med en eldgammel LNB så ser jeg ikke noe grunn til å skaffe noe nytt, siden signalet (dog lavere enn på SD sendinger) på mine HD kanaler har jeg ca 80 i signal og 99 i kvalitet. På Silver HD er verdiene 77 i signal og 88 i kvalitet, men de andre er som den første. Mulig det har noe med at Silver byttet transponder?

Uansett jeg har bilde, så er det noe poeng å skaffe ny LNB? Signalet på SD sendinger ligger på ca 95 i signal og 90 i kvalitet. Mulig jeg tar feil her nå, men inbiller meg at siden det brukes båndbredde for å få maks kvalitet på HD sendinger, så går det utover signalstyrken? eller er jeg på jordet her nå?

Er det noen som kan bekrefte om man virkelig trenger en "HD" LNB? Jeg mener ikke, siden at jeg har et krystallklart bilde med min eksisterende..

det virker som den personen fra viasat har blinksa litt med det med HD lnb.
    men det som slo meg var vel det at du må bytte lnb dersom du ikke har lnb med flere utganger så man kan koble ïnn til pvr og tuner nr 2

troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •