Canal Digital, HD mottaker og lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital, HD mottaker og lyd

Hei,

Fikk boksen i går (HD mottaker) og oppkobling gikk greit. Har koblet via HDMI fra boks til TV, men har ikke digital lydkobling fra tuner til AVReceiver (SPDIF). Jeg har kun en vanlig RCA kabel fra TV til AV Reciever. Sliter med enkelte HD kanaler, noen kanaler har ikke lyd...., mens de fleste kanalene har lyd. Er det lydoppsett på tuneren som jeg må endres?

Eurosport HD fikk jeg ikke inn i går (svart skjerm). I tillegg var det enkelte HD kanaler som skurret/hakket. Andre ikke HD kanaler virker fint, både bildemessig og lydmessig.

Er det noen som har opplevd det samme eller har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er det f.eks mulig å justere innstillling for en enkelt kanal?

Har sjekket signalkvaliteten og den skal være bra (viser grønt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har satt valgt "hjemmekino" under lydsystem så vil det vel ikke komme lyd gjennom HDMI kabelen dersom kanalen sender dolby digital. Velg isåfall bort hjemmekino og gå for vanlig stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Hvis du har satt valgt "hjemmekino" under lydsystem så vil det vel ikke komme lyd gjennom HDMI kabelen dersom kanalen sender dolby digital. Velg isåfall bort hjemmekino og gå for vanlig stereo.
    Takk, det gjorde susen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •