HTPC, Canal Digital, HD signal.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC, Canal Digital, HD signal.

Hei!

Er ny bruker her, men har brukt forumet en del før for å finne svar på diverse ting og tang. Og nå tenkte jeg at det tid for å få litt skikkelige bilder i stuen.

Beklager om jeg spør om noe som allerede er svart flere ganger.

Jeg har en maskin stående i stuen hvor jeg har Tv/Film samlingnemin liggende (3 terrabyte) og tenkte nå et jeg skulle få integrere satellitt bilder inn i denne.
    Idag kjører jeg Windows Media Center (Windows Vista) for dette. Tenkte jeg skulle gå for en HD løsning fra Canal Digital, men har noen spørsmål rundt dette.

Jeg tenkte å vente med å kjøpe DVB kort, intill jeg vet hvilket kort dere kan anbefale meg, har lest om mange som har kjøpt kort deretter funnet ut at det kortet de kjøpte ikke fungerte så bra. Jeg tenke å kjøpe et kort som støtter timeshift, og opptak menst en ser på en annen kanal (om mulig), og med EPG funksjonalitet. (støtter Media Center disse tingene?)

Angående cam-modul får jeg denne når jeg kjøper en eventuell 1kr pakke fra Canal Digital ?

Tanken var å bruke Media Center, om det er problemer rundt dette er jeg åpen for andre forslag. (men bør være lett for andre å bruke) Må også fungere bra sammen med egne Video / Tv samlinger, siden jeg har litt over 3 terrabyte med Video og Tv nå. Og musikk / nettradio.

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0achim
    Hei!

Er ny bruker her, men har brukt forumet en del før for å finne svar på diverse ting og tang. Og nå tenkte jeg at det tid for å få litt skikkelige bilder i stuen.

Beklager om jeg spør om noe som allerede er svart flere ganger.

Jeg har en maskin stående i stuen hvor jeg har Tv/Film samlingnemin liggende (3 terrabyte) og tenkte nå et jeg skulle få integrere satellitt bilder inn i denne.
    Idag kjører jeg Windows Media Center (Windows Vista) for dette. Tenkte jeg skulle gå for en HD løsning fra Canal Digital, men har noen spørsmål rundt dette.

Jeg tenkte å vente med å kjøpe DVB kort, intill jeg vet hvilket kort dere kan anbefale meg, har lest om mange som har kjøpt kort deretter funnet ut at det kortet de kjøpte ikke fungerte så bra. Jeg tenke å kjøpe et kort som støtter timeshift, og opptak menst en ser på en annen kanal (om mulig), og med EPG funksjonalitet. (støtter Media Center disse tingene?)

Angående cam-modul får jeg denne når jeg kjøper en eventuell 1kr pakke fra Canal Digital ?

Tanken var å bruke Media Center, om det er problemer rundt dette er jeg åpen for andre forslag. (men bør være lett for andre å bruke) Må også fungere bra sammen med egne Video / Tv samlinger, siden jeg har litt over 3 terrabyte med Video og Tv nå. Og musikk / nettradio.

På forhånd takk!
    Dette er nok en av de vidløftiske ideene jeg har hørt.Jeg er redd for at du får mange negative opplevelser her.Cam-modul selges ikke over disk og ihvertfall ikke via Canal Digital.Å koble CD`s HD tuner via noe annet som kan tappe signaler er ikke mulig (kopisikring).Jeg forslår at du kjøper en HD box fra CD og kjører den separat så,
    kan nok resten løse seg.Orginalt CD kort må du ha uansett.
    Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette er nok en av de vidløftiske ideene jeg har hørt.Jeg er redd for at du får mange negative opplevelser her.Cam-modul selges ikke over disk og ihvertfall ikke via Canal Digital.Å koble CD`s HD tuner via noe annet som kan tappe signaler er ikke mulig (kopisikring).Jeg forslår at du kjøper en HD box fra CD og kjører den separat så,
    Lykke til!
    Stølen
    Hei igjenn!

Og takk for svar.

Var litt rart svar dette, jeg vet jo dette er fullt mulig å gjennomføre, om jeg så må kjøpe cam-modul seperat så er ikke det, det største problemet. Har lest at veldig mange er fornøyd med dette kortet (DVB-S) Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready). Meningen med å kjøpe en 1kr pakke fra CD var evenuelt å ta ut cam-modul fra en eventuell mottaker jeg fikk fra de samnt å bruke parabol'en. Jeg sa heller aldri at jeg skulle bruke noe annet enn et CD abonnement.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Lykke til!
    Stølen
    Sitter og ser på Canal digitals HD-sendinger daglig med HTPC så dette skjønner jeg ikke noe av!? Tror dette er feil på alle punkter. Bruker et hvr4000 kort til dvb-s2 (HD). Det er ingen kopisikring her, signalene mates ut fra en dvi-d utgang til hdmi inn på TV'en. Cam-modul selges over disk flere steder (alle satellittshoper jeg vet om, bl.a. tveco.no), solgte selv en conax-cam på finn.no for en tid tilbake. CD solgte selv disse for noen år tilbake. Bruker orginalt CD kort. Løsningen min er basert på linux, jeg vet ikke om MS Mediasenter klarer dette.

edit: Her en lenke til tråd på forumet : http://avforum.no/forum/satellitt/71...tmottaker.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Sitter og ser på Canal digitals HD-sendinger daglig med HTPC så dette skjønner jeg ikke noe av!? Tror dette er feil på alle punkter. Bruker et hvr4000 kort til dvb-s2 (HD). Det er ingen kopisikring her, signalene mates ut fra en dvi-d utgang til hdmi inn på TV'en. Cam-modul selges over disk flere steder (alle satellittshoper jeg vet om, bl.a. tveco.no), solgte selv en conax-cam på finn.no for en tid tilbake. CD solgte selv disse for noen år tilbake. Bruker orginalt CD kort. Løsningen min er basert på linux, jeg vet ikke om MS Mediasenter klarer dette.

edit: Her en lenke til tråd på forumet : http://avforum.no/forum/satellitt/71...tmottaker.html
    Takker for svaret, og ikke minst linken til tråden. Den ga svar på så og si alle spørsmål jeg kan tenke meg
    Kommer til å hive meg på MythTv bølgen jeg også, har en grei linux fil server stående og en kraftig HTPC (ikke dual core, så håper den er kraftig nokk [AMD 64 XP3000 2,2Ghz]) så snart går jeg igang med innkjøp av DVB kort(ene). Jeg leser det at du har brukt flere forskjellige DVB kort, er det noen av disse du er mer forrnøyd med enn andre, jeg tenkte meg 2 kort til å starte med. (trenger vel 1 kort for å ta opp 2 streams?) Hadde vært greit å kunne gjøre 2 - 3 opptak samtidig noen ganger.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brykt skystar II lenge uten problemer, men de nye utgavene er visstnok uten driver p.t. Ellers er jeg imponert over hauppauges hvr-4000 på tross av nokså kronglete driveroppsett. Låser raskt og har ingen problemer med ulike switcher. Har i tillegg prøvd både Twinhan og Technotrend s-1500 - begge har hatt problemer med bl.a. diseqc og vil aldri gå inn i noen boks her i huset igjen. Du vil også slite med HD materiale før du får deg en dual core CPU. Bruker både amd og Intel her, sistnevnte er foretrukket pga lav støy. Flere kort er nærmest et must. Etterhvert vil du ta opp favorittprogrammene istedet for å se dem live, fjerning av reklamepauser er rett og slett konge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjenn.

Kommer til å gå for 2 hauppauges hvr-4000 kort, ett Radeon HD 3870 skjermkort (lyd direkte over hdmi kabel).Og en ny CPU. Håper det fremdeles er mulig å anskaffe X2 prosessorer for 939 (eller kansje 940 socket husker ikke hva jeg har nå i farten). Den har 4gig minne om det hjelper.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om drivere til ati-kort har blitt bedre i det siste vil jeg anbefale deg å sjekke om du faktisk får brukt kortet ditt i linux. Tviler på at de mer fancy funksjonene vil fungere. Personlig bruker jeg passivt kjølte nvida kort av billigste sort, siden videoaksellerasjon allikevel foregår i software. nvidia har nok kommet lengst på driversiden. Er uansett en stund siden jeg var oppdatert på dette, så jeg forslår at du stiller spørmål i et eller annet mythtv eller ati forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Selv om drivere til ati-kort har blitt bedre i det siste vil jeg anbefale deg å sjekke om du faktisk får brukt kortet ditt i linux. Tviler på at de mer fancy funksjonene vil fungere. Personlig bruker jeg passivt kjølte nvida kort av billigste sort, siden videoaksellerasjon allikevel foregår i software. nvidia har nok kommet lengst på driversiden. Er uansett en stund siden jeg var oppdatert på dette, så jeg forslår at du stiller spørmål i et eller annet mythtv eller ati forum.
    Flott, byttet nemelig ut min gamle pc for litt siden og har da et Nvidia GFX 7900 kort liggende

Men det jeg lurte på var, hvordan gjør du det med cam modulen, bruker du feks Hauppauge! Smart CI USB?. Og kortet du annbefaler vet du om det er mulig å få kjøpt det i bulk versjon, har en Logitech Harmony One, så den kontrollen som følger med kan de like godt kaste for min del. Sikkert ikke store pris forskjellen uansett, men når jeg skal ha 2 så er det sikkert mulig å spare noen kroner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder cam finnes det mange løsninger. Foreslår at du kikker litt rundt, det finnes mange rimeligere og flekisble måter å gjøre dette på. Prøv mythtv-tråden på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster. Har aldri sett en bulkutgave av hauppauge satelittkort, kun pvr-150 og andre kort beregnet for vanlig antennesignal og MS mediablabla.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om dette er et sånt hysh hysh spm, men er det mulig å bruke softcam? (tror egentlig ikke at det går ann i og med at alle snakker om cam moduler)

Uansett takk for all hjelp, og ikke minst den siste linken. Skjønner det at jeg må nesten vite allt før jeg går virkelig igang med dette prosjektet, leker litt med tanken å kjøpe en ny server slik at jeg har en kraftig backend.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •