Signalkvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkvalitet

Byttet nettopp ut Lyse kabel-TV mot CD Sat.
    Har bra kvalitet på utstyr (Raven 70 m/Titanium Quad LNB) og kort kabelvei.
    Begge CD sine dekodere går i gult og rødt om hverandre på signalkvalitet når en tordenbyge passerte med ditto sort skjerm. Utstyret er installert av fagmann.
    Gruer meg til vinteren - angrer allerede......

PS:
    Bor i Stavanger = gode mottaksforhold

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Byttet nettopp ut Lyse kabel-TV mot CD Sat.
    Har bra kvalitet på utstyr (Raven 70 m/Titanium Quad LNB) og kort kabelvei.
    Begge CD sine dekodere går i gult og rødt om hverandre på signalkvalitet når en tordenbyge passerte med ditto sort skjerm. Utstyret er installert av fagmann.
    Gruer meg til vinteren - angrer allerede......

PS:
    Bor i Stavanger = gode mottaksforhold

I skybrudd så vil radiosignaler kunne falle ut. Statistisk sett skal det ikke skje ofte. Skjer det ofte og i helt vanlig regnvær så er det noe galt et sted (problemer med antenne, antennejustering,LNB eller mye kabeltap).

Snø demper signalene mye mindre. Problemet snø kan skape er dersom snøen pakker seg på LNB'en eller fester seg til antenna/reflektor. De Raven antennene jeg har vært borte i har vært periforert (mange små hull). Det er nok ikke helt ideelt med tanke på forsterkning og problemet vil da bli større jo høyere frekvensen er. Muligens vil snø/is feste seg lettere på reflektor men det er jeg usikker på. Testet en Raven antenne tidligere og den ga betydelig dårligere kvalitet på highband (f.eks. TV2,TVNorge,TV3 ) i forhold til Triax TD64. Om det var antenne eller LNB som var årsaken er jeg usikker på men lowband fungerte betydelig bedre med samme LNB.

Hvorfor brukte du ikke Triax antennen som fulgte med CD pakken ?
    Etter min mening så er disse bedre enn Raven70. Triax TD64 med standard LNB'en som følger med gir bra signaler over hele frekvensbåndet.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problemer med min Triax antenne (litt større enn den som følger med CD pakken). Men jeg mistet all bilde fra både Canal Digital og Viasat en halvtime for ei uke siden da jeg lynte og tordnet som verst. Men det er første gang jeg har opplevd noe slik. Men jeg hørte noen som også mistet bilde på Kabel-TV samme kveld, så det var nok lynet som forstyrret frekvensene fra satelitten.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjent problem

Er desverre noe som er et kjent problem. Det man kan teste er å tørke vanndråpene av hodene, viker det bedre da , bør du fikse deg et regndeksel.
    De fleste gangene er det desverre eksterne forstyrrelser som er årsaken til dette og da kan man å teste en annen tuner, det er faktisk stor forskjell på hvordan tunere håndterer forskjellige typer forstyrrelse og signaltap. Den nye HD boksen fra samsung som Viasat har er meget god på dette, selv om boksen ellers er den dårligste boksen jeg har testet.
    Ellers lever jeg med samme problem selv når været er som værst.

Hilsen tidligere montør og selger av Parabol.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Whitedmon]Er desverre noe som er et kjent problem. Det man kan teste er å tørke vanndråpene av hodene, viker det bedre da , bør du fikse deg et regndeksel.
    QUOTE]

Hei,
    Har regndeksel.
    Noe av grunnen kan nok være at jeg bruker mesh antenne som er langt finere på veggen (Bobben 1). Når ting installeres så ser alt så bra ut, men det er først når man opplever worst case at man ser begrensningene/downsides.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •