CD-7000ST & Tatung V20KC = ht støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-7000ST & Tatung V20KC = ht støy

Fattern er ukependler og har nettopp handlet en billig 20" Tatung-skjerm (V20KC) til hybelen. I tillegg har han fått trukket en antennekabel fra parabolanlegget til huseier. Huseieren har CD-pakke og fatterns TV er den tredje tven i huset.

Fattern har koblet opp skjermen til en Canal Digital ST-tuner (CDC-7000ST) via SCART kabel. Han får opp alt av kanaler han skal få, bildet er bra, men han plages av støy over høyttalerene på Tatung-skjermen. Støyen forsvinner hvis han enten tar ut SCART kabelen eller tar ut antennekabelen fra satelitt-tuneren.

Det første jeg tenkte på var at det er noe potensialforskjell mellom en eventuell antenneforsterker/splitter og kursen tven står på, og at dette kanskje lot seg løse med et galvanisk skille før satelitt-tuneren, men da fattern var innom nærmeste expert butikk så sa de at det var tvilsomt at det kom til å hjelpe med galvanisk skille, og ikke hadde de galvaniske skille som støttet F-kontakt heller.

Noen som har et godt tips om hva vi bør gjøre?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at volumet står på min på CDC-7000 så han må sette Tatung-en på nesten maks for å få lyden høy nok?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Kan det være at volumet står på min på CDC-7000 så han må sette Tatung-en på nesten maks for å få lyden høy nok?
    jeg tviler vel egentlig på det. Fattern sitt tekniske nivå er bra så han har nok (forhåpentligvis) testet det. Skal få an til å sjekke det uansett.

Tror mer det er jord-brum...

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •