Problem med nytt CD-kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med nytt CD-kort

Var å kjøpte meg nytt abon. i dag, men når eg putter kortet i tuneren (Vantage 7100) så kommer det opp scrambled program. Må eg først aktivere med den nye tuneren, eller blir det aktivert i vantagen?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Var å kjøpte meg nytt abon. i dag, men når eg putter kortet i tuneren (Vantage 7100) så kommer det opp scrambled program. Må eg først aktivere med den nye tuneren, eller blir det aktivert i vantagen?
    La det stå i tuneren en halvtimes tid på TVNorge.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nok aktivere kortet i orginale Cd tunern
    før du flytter det over i Vantage 7100

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde som Polar sa, og det aktiverte seg i vantagen. Så da er det fryd og gammen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Gjorde som Polar sa, og det aktiverte seg i vantagen. Så da er det fryd og gammen
    ...så da var det slått hull i myten med aktivering og oppdatering av CD-kort i originaltuner. En gang for alle, håper jeg. ;-) Vantage rocks!!!

Mvh
    Brumlebass 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hysk at en virgin/jumfru kort kommer til å godta EMM/ECM
    fra sateliten og skal fungerer fint de firste 14 dager

alt trobel kommer etter 14 dager, da korte stoper fordi den ikke har blit aktivert
    i org boks, jeg har opplevd det selv med min Hyro 9000 som er likt vantage

jeg selv måtte ringe CD kunde service for å aktivere korte :???:
    etter det har korte fungert 100% i Hyron min

Det beste er altid å aktivere firste gang i org tuneren , etter det kan du bruke korte hvor som helst du vil

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikkje hatt problemer eg,aktiverte i vantage.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktivering i gammel (ikke HD) tuner

Hei,

I forbindelse med aktivisering av CD kort. Jeg hadde et ca. ett år gammelt CD kort liggende med Conax CAM som jeg brukte i en gammel Nokia 9802 S.

Jeg har også nettopp bygd en HTPC some har en FloppyDTV DVB-S2.

Jeg ringte likeså godt til Canal Digital og traff en veldig hyggelig fyr der hvor jeg fortalte at jeg hadde et gammelt kort som jeg ønsket å få HD abonnoment på. Jeg sa også at jeg ville bruke det i min HTPC så jeg ville helst slippe å kjøpe ennå en orginal tuner for HD. Han sa han ikke visste om dette gikk men aktiviserte abonnomentet mot dette kortet.

Jeg fikk aktivisert kortet i Nokia tuneren igjen.

Men, nå ser jeg ingen HD kanaler i kanal-lista etter jeg har søkt inn kanaler med FloppyDTV. Jeg har lest at endel folk har problemer med dette selv om de har aktivert i HD tuner.

Mitt spørsmål er egentlig om man må aktivisere kortet i en HD tuner for at man skal kunne få frem HD-kanalene i det hele tatt? Nå mener jeg rent teknisk og ikke at politikken til CD er at man skal ha deres HD tuner.

Teknisk sett syns jeg dette høres merkelig ut og dette er ikke slik jeg har forstått at det teknisk sett virker.

Noen som har teknisk kunnskap over hvordan dette med aktivering og søk av HD kanaler /service virker?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    Hei,

I forbindelse med aktivisering av CD kort. Jeg hadde et ca. ett år gammelt CD kort liggende med Conax CAM som jeg brukte i en gammel Nokia 9802 S.

Jeg har også nettopp bygd en HTPC some har en FloppyDTV DVB-S2.

Jeg ringte likeså godt til Canal Digital og traff en veldig hyggelig fyr der hvor jeg fortalte at jeg hadde et gammelt kort som jeg ønsket å få HD abonnoment på. Jeg sa også at jeg ville bruke det i min HTPC så jeg ville helst slippe å kjøpe ennå en orginal tuner for HD. Han sa han ikke visste om dette gikk men aktiviserte abonnomentet mot dette kortet.

Jeg fikk aktivisert kortet i Nokia tuneren igjen.

Men, nå ser jeg ingen HD kanaler i kanal-lista etter jeg har søkt inn kanaler med FloppyDTV. Jeg har lest at endel folk har problemer med dette selv om de har aktivert i HD tuner.

Mitt spørsmål er egentlig om man må aktivisere kortet i en HD tuner for at man skal kunne få frem HD-kanalene i det hele tatt? Nå mener jeg rent teknisk og ikke at politikken til CD er at man skal ha deres HD tuner.

Teknisk sett syns jeg dette høres merkelig ut og dette er ikke slik jeg har forstått at det teknisk sett virker.

Noen som har teknisk kunnskap over hvordan dette med aktivering og søk av HD kanaler /service virker?

Jeg fikk inn Hd-kanalene med det samme når jeg kjøpte meg en Hd-tuner.
    Kanalene var allerede aktiv.Så det må være et problem med utstyret ditt.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    ...
    ...
    Hvis du har DVB-S2 tuner, så skulle vel HD-kanalene kommet i kanallista uansett om kortet er aktivert eller ikke. Du vil i tilfelle få melding om "kryptert program". Jeg tror heller at det er noe problem med ditt DVB-S2 utstyr.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis du har DVB-S2 tuner, så skulle vel HD-kanalene kommet i kanallista uansett om kortet er aktivert eller ikke. Du vil i tilfelle få melding om "kryptert program". Jeg tror heller at det er noe problem med ditt DVB-S2 utstyr.
    Takk for det raske svaret. Det var det jeg også trodde. Greit å få bekreftet. * Det er nok heller noe med transponder lista eller noe.

Skal poste når jeg finner det ut slik at andre som evt. har det samme problemet kanskje kan dra nytte av mitt knot. *

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Tenkte jeg bare skulle si ifra at jeg nå har HD kanaler på HTPC´n med mitt gamle kort som ble aktivisert i en SD tuner. Så man trenger altså ikke å kjøpe HD tuner fra CD hvis man er en eksisterende kunde eller en gemmel kunde som har spart på kortet og tuneren.

Det var transponder lista i DVBViewer som ikke var komplett som gjorde at ingen HD-kanaler dukket opp etter scanning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •