Er det mulig å få inn kanaler fra Thailand?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det mulig å få inn kanaler fra Thailand?

Jeg har nylig kommet hjem fra ferie i Thailand, og der spanderte jeg på parabol og ny tv til min min svigerfar for at han skulle få flere kanaler fra Thailand å se på. Vi skal snart flytte til hus hvor vi skal ha parabol. Er det mulig å få inn den satelitten med mange kanaler fra Thailand i Norge, og på hvilken satelittposisjon kan jeg evt. finne det?

Mvh Riceman

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er i allefall en kanal som heter Thai TV Global Network på 13e

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Troeen! Er det noen andre som vet om det evt. finnes en satelitt det er mulig å ta inn i Norge som sender flere kanaler fra Thailand? Hvor på nettet kan jeg få en oversikt over hvilke satelitter og kanaler det er mulig å ta inn med parabol?

Mvh Riceman

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversikt over satelitter og kanaler:
    LyngSat - Lyngemark Satellite
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Takk for svar, Troeen! Er det noen andre som vet om det evt. finnes en satelitt det er mulig å ta inn i Norge som sender flere kanaler fra Thailand? Hvor på nettet kan jeg få en oversikt over hvilke satelitter og kanaler det er mulig å ta inn med parabol?

Mvh Riceman
    Her:FlySat Satellite Home

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes flere sider som har den info, men har bare en i hode akurat nå
    LyngSat - Lyngemark Satellite
    velg Packages: på Europe (73°E-0°E)

hvis du da går på eks: 19,2e og så finner en kanal som du se om du kan få inn
    så klikker du inn på beam og da vil få opp bilde hvor satelitten har dekking område..

finnes sikker flere sat. intresserte her som kan sikker gi mer info også

Troeen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kommet hjem fra ferie i Thailand, og der spanderte jeg på parabol og ny tv til min min svigerfar for at han skulle få flere kanaler fra Thailand å se på. Vi skal snart flytte til hus hvor vi skal ha parabol. Er det mulig å få inn den satelitten med mange kanaler fra Thailand i Norge, og på hvilken satelittposisjon kan jeg evt. finne det?

Mvh Riceman
    I praksis er det ikke mulig å motta den samme satellitten i Norge som i Thailand.
    Antar at det kan ha vært Thaicom satellittene på 78.5 øst som ble mottatt i Thailand. Denne satellitten er såvidt over horisonten i deler av Norge men siden dekningsområdet er konsentert over Thailand og området rundt så blir mottak i Norge i praksis umulig.

Her er dekningsområdet til Thaicom 5:

Som andre påpeker så sender noen Thailandske kanaler også fra satellitter med bra dekning i Norge. Nå er det ikke sikkert at mottageren og parabolsystemet du har kjøpt i Thailand vil fungere bra mot Astra,Horbird osv. men det skader ikke å forsøke.

TV - Thailand - LyngSat Address finner du en liste over Thailandske satellitt kanaler. Kun en liten brøkdel av disse vil kunne mottas i Norge. Når du klikker deg inn på en kanal så finner du ut hvilken satellitter de sendes på. Står det ikke Hotbird ,Astra eller Eutelsat i blandt satellittene kanalen sendes på så er den temmelig sikkert ikke mulig å motta i Europa.

Thai TV Global skal du kunne motta på Hotbird 8 på 13 grader øst
    12207Mhz Horisontal
    Symbolrate 27500kS/s
    FEC 3/4

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp til nå!
    Når vi flytter fra blokk i Akershus til ut på landet i et hus i Telemark får vi endelig råd til å bygge feriehus i Thailand. Vet noen av dere om det er mulig å få inn Canal Digital sine sendinger der nede?

Mvh Riceman

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp til nå!
    Når vi flytter fra blokk i Akershus til ut på landet i et hus i Telemark får vi endelig råd til å bygge feriehus i Thailand. Vet noen av dere om det er mulig å få inn Canal Digital sine sendinger der nede?

Mvh Riceman
    Nei det er ikke mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nei det er ikke mulig.

En sanhet med visse modifikasjoner.
    Løsningen krever dog en datalinje i begge ender, Test av Sling Media Slingbox Pro - Tester - Lyd og Bilde

Har også lest en plass at det er en i Sverige som har klart å få inn signaler fra Thaicom på 78.5 grader, men da via en disk med ca 3m diameter, plassert på toppen av et hus, i et terreng som er helt flatt(Dalarna)
    Så, har man fri sikt mot øst, så går det å prøve.
    Finner desverre ikke igjenn den artikkelen no.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bringer
    Løsningen krever dog en datalinje i begge ender, Test av Sling Media Slingbox Pro - Tester - Lyd og Bilde

Har også lest en plass at det er en i Sverige som har klart å få inn signaler fra Thaicom på 78.5 grader, men da via en disk med ca 3m diameter, plassert på toppen av et hus, i et terreng som er helt flatt(Dalarna)
    Med Slingbox så mottas heller ikke satellitten i Thailand
    Det vil kreve en rask internet linje og uthastighet bør være noen megabits pr. sekund. Uansett linjehastighet så kan ikke kvaliteten sammenliknes med signalet fra satellitt direkte. Slingbox kan også benyttes motsatt vei (Thailand->Norge).

Siden Sverige ligger lengre øst så vil Thaicom ligge noe høyere på himmelen og det hjelper. Det er sannsynligvis ikke ku-band sendingen over Thailand som er mottatt i Sverige men noen av C-band global beam transponderene. Thaicom-5 har 9 C-band global beam transpondere som vil være veldig vanskelig å motta i Norge selv om beamen dekker Norge (vil kreve veldig stor antenne og fri sikt - satellitten ligger ca.2.2 grader over horisonten).

Det er nok først og fremst signalene på Ku-band og C-band regional beam som er mest interessant for Thailendere. Det er 36 C-band regional beam transpondere og 13 Ku-band transpondere på Thaicom-5.

Skal man motta C-band så krever det en egen LNB beregnet for C-band og en egnet antenne. Normalt sett benyttes det prime focus antenner som minimum er 1.5m men ofte over 3m. Har selv hatt en 3.1m antenne med C-band mottak. Global beamen har ca. 30dBW over Norge mens f.eks. Canal Digital sender med ca.52dBW over Norge. C-band antennene har betydelig lavere forsterkning pga. lavere frekvens. 22dB lavere signal og C-band antennenes lave forsterkning gjør at antennen må være veldig stor skal den fungere bra. Signaler fra satellitt er heller ikke helt stabile med ekstremt lav elevasjonsvinkel og 2.2 grader er helt ekstrem lav vinkel.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bringer

Det sikkert Bosse du mener og han bruker en 3,7m + han holder på med et prosjekt på 4,5m Bosses Parabol info

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt liv i tråden eller?
    Observerer den er av det eldre slaget.

Uansett, min mor har en Force tallerken på veggen der, med dekoder som følgte med denne tallerken. Sist uke sluttet dekoderen og respondere, virke i det hele tatt. Mor besluttet seg til å kaste denne i gulvet og pælme den i bosset.

Idag har hun handlet seg en ny Dekoder fra en plass som driver med dette, vi har koblet opp å funnet Hotbird satellitten eller hva det er. Men vi finner ingen kanaler? Vi har ikke rørt parabolen så denne står riktig.

Får inn kanaler på enkelte andre satellitter.

Noen tips? Har testet det som står lengre oppe, men det funket ikke litt engang.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til av en eller snøen grunn, men nå har Thai Global skiftet plass? Får opp dette her : Frequency 10,815mhz, horizontal, symbolrate 27500, FEC 5/6.. Hvordan legger jeg dette inn manuelt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •