Ønsker å ta inn BBC & ITV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker å ta inn BBC & ITV

Hei,
    jeg er nybegynner innenfor dette området og ønsker å kunne ta inn og se BBC kanalene og ITV. Jeg bor i Oslo-området. Er det noen som har erfaring med dette, og kan si meg hva jeg faktisk trenger av utstyr/komponenter, og gi en indikasjon på hva en slik set-up vil koste.

Marnix

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marnix
    Hei,
    jeg er nybegynner innenfor dette området og ønsker å kunne ta inn og se BBC kanalene og ITV. Jeg bor i Oslo-området. Er det noen som har erfaring med dette, og kan si meg hva jeg faktisk trenger av utstyr/komponenter, og gi en indikasjon på hva en slik set-up vil koste.

Marnix
    Det første du må skaffe deg er en stor nok antenne. Det er mulig en 1.8meter kan motta noen av kanalene men det er nok en fordel med 2.4 meter antenne skal du motta alle BBC/ITV kanalene stabilt.

Har selv en 1.2meter antenne som av og til klarer å motta noen av kanalene på horisontal polariasjon (kun deler av døgnet når det er pent vær og med ekstremt nøyaktig justering av antennen). Måtte nok vært opp i 1.8 meter for mere stabilt mottak for de horisontale kanalene. De vertikale er svakere i Oslo så for kanalene på vertikal er sannsynligvis minst 2.4meter nødvendig. Astra 2D signalet har veldig store døgnvariasjoner i Oslo siden Oslo ligger langt utenfor hoved footprint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBC i Østlandsområdet

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1