Lyst på HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Lyst på HD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyst på HD

Hei som dere skjønner er jeg grønn på dette, men er det mulig og se HD sendinger uten og bruke viasat eller canal digital sine tunere?
    M.V.H jan-erik.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må i alle fall bruke en eller annen kilde. For tv-sendinger så står valget mellom:
    • Sat.
    • Kabel
    • Bakkenett
    • IP

I varierende grad så er det teknisk mulig, evt finnes prøvesendinger, evt finnes regulære sendinger for disse distribusjonsmåtene. Dette må du sjekke med den/de leverandørene som er aktuelle der du bor.

Evt så kan du se på HD fra plate, dvs BluRay.

Evt så kan du spille tv-spil med HD.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser jeg burde ha skrevet litt mer,,sorry. jeg har parabol, viasat sin pvr tuner med låst kort og force 1030s med et gammelt kort som ikke er låst,
    jan-erik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mange muligheter...

Sitat Opprinnelig postet av jan-erik
    jeg ser jeg burde ha skrevet litt mer,,sorry. jeg har parabol, viasat sin pvr tuner med låst kort og force 1030s med et gammelt kort som ikke er låst,
    jan-erik.
    Hei, Jan-Erik!

Viasatkortet er nok ikke så låst som man kanskje skulle tro... Det finnes muligheter...

Jeg gjetter på at du bruker et Canal Digitalkort til din Force. Og du har PVR hos Viasat.

Du trenger en "uavhengig" mottaker, og jeg anbefaler den jeg har skaffa meg sjøl: Vantage HD 7100S. Den kan jeg bruke med både Canal Digital- og Viasatkort. Med et entertainabb. hos CD har du tilgang til alle HD-kanalene på 1 gr vest (unntatt SVT HD, TV4 HD og Kanal 5 HD (DK) selvfølgelig). Med familieabb. får du dog ikke Canal+ sine 2 HD-kanaler. Se på CD's nettsider for detaljer. Du får alle Viasat-kanalene du abbonerer på, unntatt HD-kanalene (bare tilgjengelig på Viasat's egne HD-mottakere) ved å bruke patchet versjon av firmwaren. Vantage's HD-mottakere er forholdsvis nye (jeg har hatt min i ca 1/2 år), og firmwaren utvikles stadig til å gjøre stadig mer. Tror nok at HD-kanalene til Viasat kan ses om ikke lenge! :grin: Dessuten kan du koble til en ekstern harddisk og gjøre opptak eller bruke time-shift. Opptakene lagres ukoda på harddisken, og du kan lett overføre dem til PC for konvertering og brenning på DVD. Mottakeren er også utstyrt med "software blindscan" som kan være OK å ha hvis en driver å jakter på feeds på satelitthimmelen. Vantage HD7100S leverer bilder over HDMI i 1080i, 720p og 576p. Dessuten finner du 2 scart-, 1 komponent- og 1 komposittvideoutganger, 1 optisk og en analog lydutgang. Som om ikke det er nok, er mottakeren utstyrt med en ethernetkontakt, 1 USB og 1 eSata for tilkobling av ekstern harddisk (jeg bruker en 500 GB Western Digital Studio-edition) og/eller minnepinne. Firmwareoppgradering skjer over USB (minnepinne), ethernet eller via satelitt (Astra 1, 19 gr øst).

Kan kjøpes i norske og utenlandske nettbutikker. Jeg kjøpte min fra Tyskland og betalte alt i alt (inkl. frakt, tollbehandling og norsk MVA) ca 5.000 kroner.

Mer om denne mottakeren finner du her: http://avforum.no/forum/satellitt/56...00-traden.html. Her vil du også kunne ta del i hva som har skjedd av oppgraderinger og feilrettinger siden mottakeren kom på markedet, finne linker til norske og utenlandske nettbutikker samt linker for nedlasting av firmware.

Vantage HD8000S har akkurat kommet på markedet. Den er som 7100-versjonen, men har to tunere innebygget. Dette gir mulighet til å ta opp et program samtidig som du ser på et annet. Den er dessuten utstyrt med flere USB-porter enn 7100 og har "hardware-blindscan".

I satelittseksjonen på AVforum vil du finne flere mottakere som ligner mye på Vantage; AB IPBox 9000HD, Hyro 9000 PVR, NanoXX 9500 m.fler. Felles for alle disse er at de ligger mange mil foran de HD-boksene som CD og Viasat prøver å få oss til å bruke. Les til øyet blir stort og vått!

Mvh
    Brumlebass 8)

PS! Ikke kast Force'n din. Kjekk å ha som "nr. 2-mottaker" eller på hytta...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Kan kjøpes i norske og utenlandske nettbutikker. Jeg kjøpte min fra Tyskland og betalte alt i alt (inkl. frakt, tollbehandling og norsk MVA) ca 5.000 kroner.
    Prisene går stadig nedover. Jeg ser at Maxsat (hvor jeg kjøpte min mottaker) selger 7100S nå for kr. 3590 og 7100TS for kr. 3895. Med 7100TS kan du også få inn gratiskanalene på det digitale bakkenettet.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for flott svar brumlebass, har lest gjennom hele tråden phuu. det virker jo som en kjempe tuner men det er synd det ikke er en twin tuner og så var det et minus med at scart ikke virket når hdmi kabelen var i bruk, idag kjører jeg signaler ut til en trådløs overføring til soverommet. jan-erik.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for flott svar brumlebass, har lest gjennom hele tråden phuu. det virker jo som en kjempe tuner men det er synd det ikke er en twin tuner og så var det et minus med at scart ikke virket når hdmi kabelen var i bruk, idag kjører jeg signaler ut til en trådløs overføring til soverommet. jan-erik.
    Det med samtidig SCART og HDMI er løst ved firmwareoppgradering for en god stund siden. Skal du ha twin tuner, så har Vantage nettopp kommet med HD 8000S. Men prisen på denne er ganske stiv foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo bra, du har ikke sånn ca pris? jan-erik

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo bra, du har ikke sånn ca pris? jan-erik
    549 Euro uten intern harddisk på webshoper i Tyskland. Du kan velge om du vil mellom forskjellige interne harddisk størrelser eller uten intern harddisk. Du vil i tilfelle få med monteringssett til intern harddisk.
    Vantage - Receiver - HDTV Receiver - HDTV Satellit - Vantage HD 8000S Twin PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ønske deg en BD-spiller til jul av deg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertelsen
    Du får ønske deg en BD-spiller til jul av deg selv.
    Hva gjør dette innlegget her...?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være verdt å få med seg at den heller ikke fungerer med
    Viasats HD kanaler.... Det er ingen andre mottagere enn Viasats egne som fungerer med HD kanalene.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det kan være verdt å få med seg at den heller ikke fungerer med
    Viasats HD kanaler.... Det er ingen andre mottagere enn Viasats egne som fungerer med HD kanalene.
    Det siste kan jeg underskrive på,derfor sendte jeg tilbake viasat sin HD tuner da jeg ikk kunne få inn HD kanalene fra Viasat uten HD tuneren fra viasat.Selv om jeg la inn Boxid i min Dragon gikk det ikke fikk ikke bilde av HD kanalene.:evil:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Det siste kan jeg underskrive på,derfor sendte jeg tilbake viasat sin HD tuner da jeg ikk kunne få inn HD kanalene fra Viasat uten HD tuneren fra viasat.Selv om jeg la inn Boxid i min Dragon gikk det ikke fikk ikke bilde av HD kanalene.:evil:
    Hmm.. Hvis dette er tilfelle så begynner det å bli liten grunn til å kjøpe noe annet en CDs egen HD PVR. Denne er selvfølgelig ikke feilfri. Noe ingen andre tunere er heller. Men CDs tuner er rimelig og den fungerer helt greit.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm.. Hvis dette er tilfelle så begynner det å bli liten grunn til å kjøpe noe annet en CDs egen HD PVR. Denne er selvfølgelig ikke feilfri. Noe ingen andre tunere er heller. Men CDs tuner er rimelig og den fungerer helt greit.
    Canal Digital sine HD kanaler fungerer fint på andre tunere,men ikke viasat sine 3,de fungerer bare på viasat sin HD tuner mens de andre kanalene fungerer fint påp andre tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45