Canal Digital dobler prisen på HD-pakken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital dobler prisen på HD-pakken

Jeg ble Canal Digital kunde i April, da valgte jeg Norgespakken + HD pakken. Kjøpte også HD-PVR tuneren + en vanlig tuner til soverommet. De to kanalpakkene kostet til sammen 149 kr i måneden (50 + 99). CD reklamerte også med at HD pakken ville bli utvidet med flere kanaler i løpet av året. Jeg var fornøyd med det tilbudet og fikk også TV2 HD kanalene + Eurosport HD i Juni.

Men nå er det slutt, alle HD kanalene mine er sperret. På siste faktura blir jeg bare belastet for Norgespakken. HD pakken er jo som kjent flyttet over i Family, men dette var ikke kjent da jeg ble kunde.

Føler at jeg har blitt litt lurt av CD her, men har jeg noe jeg skal ha sagt? De forbeholder seg jo retten til å endre på ting.

Ser ut til at jeg nå må gå for Family pakken for å få HD-kanalene tilbake, det vil koste meg nesten 100 kr mer i måneden. Er klar over at jeg da også får flere andre kanaler, men jeg er ikke interessert i barnekanalene så da blir de ekstra kanalene nokså dyre.

Jeg kan jo beholde bare Norgespakken til 50 kr/mnd ut bindingstiden, men da får jeg ikke utnyttet HD-mulighetene. Eller jeg kan betale nesten 200 kr ekstra for å få de 6 HD kanalene som jeg er interessert i + en del andre kanaler hvor sikkert noen av de er interessante.

Er dette en sak for forbrukerrådet, eller bør jeg bare akseptere at man er prisgitt leverandøren og krype til korset?

Helgeo

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske når det ble offentliggjort at HD-pakken skulle flyttes til Family-pakken. Men det var vel før april?
    jJg skjønner jo at det er kjipt for deg hvis du kun er interessert i HD-kanalene minus Canal+ Sport HD og Canal+ Film HD.
    For meg er de to Canal+ HD kanalene de jeg ser mest på av HD kanalene. Der er det Premier League i HD og filmer i HD. Så for meg er det uaktuelt å gå for noe mindre enn Entertainment-pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte parabol og programpakker i slutten av Mars, det stod iallefall ikke noe om at HD-pakken skulle flyttes på websidene da. Men fikk vite det ganske snart etterpå. Regnet likevel med at jeg ville få beholde det opplegget jeg hadde bestilt ut bindingstiden på ett år.

Men nå har jeg finlest de 2 fakturaene jeg har fått fra CD så langt, har faktisk ikke betalt noe for HD-pakken så tror jeg ikke jeg gidder å lage noe nummer ut av dette ops:

Jeg tar heller en kortidsoppgradering til Family nå så får jeg iallefall med meg OL Faren er nok stor for at det blir vanskelig å gå tilbake til bare Norgespakken etterpå. Men det er i allefall mulig, kan jo være greit om sommeren når man likevel ser lite på TV.

Helgeo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •